Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

H

HittaFiiisk

Idag ringde gymnasieintagningen och sa att jag hade en plats på SMR110 om jag ville. Har stått som reserv & skulle ge dem besked på måndag! Någon som går på Strömsholm nu och kan berätta lite? Trivs ni och hur såg första veckan ut? Är ridningen svår?
Mvh
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Min framtida klasskamrat skulle egentligen gå där men valde Gotlands Hästgymnasium istället ^^
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Jag hoppas du tänkt igenom det ordentligt. Har en kompis som gick ut iår. Hon har mått väldigt dåligt under dessa 3 år och jag vet tyvärr att hon inte är det första. Vet väldigt många som säger att "jag skulle aldrig utsätta mitt barn för det."
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Jaha, vad tråkigt :/ jag har hört både bra/dålig kritik om strömsholm. Har inte helt bestämt mig eftersom att jag var 12 reserv och fullt inställd på att inte komma in. Har liksom vant mig vid tanken att det skulle bli en annan skola.. Men vi får se, det är inte helt enkelt.
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Finns det ingen som kan berätta lite mer för mig om strömsholm och frågorna jag ställde? :)
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Jag har gått första året på Strömsholm nu... Ska tyvärr inte fortsätta på andra, eftersom dom ändrade intagningsreglerna till högskolan, vilket resulterade i att jag inte kan bli veterinär om jag fortsätter.. Så det bli nv här hemma istället:grin::cry: Men du kommer nog få höra en hel del om Marwe-Ida ;) Jag kommer nog dyka upp en del någno helg då och då också, ska du se... Och rsg07 är världsbäst, bara så du vet;)

Jag har trivts jättebra! Självklart är det jobbigt ibland, men någon gång måste man flytta hemifrån, och man kan vara ledsen för att en träning har gått dåligt på hemmaplan också.

Hela första terminen är ridningen SÅ grunderna. Hoppningen är max 70cm (studs, studs och åter studs) och dressyren är sitsträning rakt igenom. Inte det roligaste, men jävlar vilka resultat det har gett!

Vet inte riktigt vad jag ska säga, finns så otroligt mycket att berätta om Smr/Rsg, men jag har utvecklats något enormt det här året iallfall. I ridningen, hästtänket och inte minst som person. Jag har fått vänner för livet - vet att det låter klychigt men de känner mig utan och innan, och jag dom. Har växt jättemycket (på bredden också, dessvärre:p), och jag ångrar verkligen inte att jag gick där, även om det är jobbigt ibland.

Vart ska du bo? Lilla eller stora? (lilla ås är bäst:D)

Du kan fråga precis vad som helst, jag svarar så gärna:bump:
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Nu såg jag att du frågade om första veckan också...

Det är väldigt mycket nytt att ta in, men det mesta är logiskt. Ni kommer ha Tina som stallchef, och henne hade jag bara de sista veckorna innan sommarlovet, men hon är riktigt trevlig och jag är säker på att hon kommer göra det bra:)
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Jag har gått första året på Strömsholm nu... Ska tyvärr inte fortsätta på andra, eftersom dom ändrade intagningsreglerna till högskolan, vilket resulterade i att jag inte kan bli veterinär om jag fortsätter.. Så det bli nv här hemma istället:grin::cry: Men du kommer nog få höra en hel del om Marwe-Ida ;) Jag kommer nog dyka upp en del någno helg då och då också, ska du se... Och rsg07 är världsbäst, bara så du vet;)

Jag har trivts jättebra! Självklart är det jobbigt ibland, men någon gång måste man flytta hemifrån, och man kan vara ledsen för att en träning har gått dåligt på hemmaplan också.

Hela första terminen är ridningen SÅ grunderna. Hoppningen är max 70cm (studs, studs och åter studs) och dressyren är sitsträning rakt igenom. Inte det roligaste, men jävlar vilka resultat det har gett!

Vet inte riktigt vad jag ska säga, finns så otroligt mycket att berätta om Smr/Rsg, men jag har utvecklats något enormt det här året iallfall. I ridningen, hästtänket och inte minst som person. Jag har fått vänner för livet - vet att det låter klychigt men de känner mig utan och innan, och jag dom. Har växt jättemycket (på bredden också, dessvärre:p), och jag ångrar verkligen inte att jag gick där, även om det är jobbigt ibland.

Vart ska du bo? Lilla eller stora? (lilla ås är bäst:D)

Du kan fråga precis vad som helst, jag svarar så gärna:bump:

Tack så mycket!:laugh: Jag vet inte riktigt vart jag ska bo än, skulle höra av mig till dem på måndag om allting eftersom att beskedet kom så pass sent. Är dock jätteskönt att höra att ridningen inte var för avancerad på en gång. Var lite orolig för att det skulle vara svårt direkt eftersom att det liksom "är strömsholm" elr vad man ska säga. Men är ridningen som du säger så är det ingen fara det där har man ju hållt på med från första början i princip! haha. Jag tror nästan att du svarat på mina funderingar redan. Men hur pass avancerad är terrängen? Har ju hoppat lite terrängbana hemma och nån sandbank och grejjer nere vid strömsholms slott men inte mer än så..
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Tack så mycket!:laugh: Jag vet inte riktigt vart jag ska bo än, skulle höra av mig till dem på måndag om allting eftersom att beskedet kom så pass sent. Är dock jätteskönt att höra att ridningen inte var för avancerad på en gång. Var lite orolig för att det skulle vara svårt direkt eftersom att det liksom "är strömsholm" elr vad man ska säga. Men är ridningen som du säger så är det ingen fara det där har man ju hållt på med från första början i princip! haha. Jag tror nästan att du svarat på mina funderingar redan. Men hur pass avancerad är terrängen? Har ju hoppat lite terrängbana hemma och nån sandbank och grejjer nere vid strömsholms slott men inte mer än så..

Terrängen är inte farlig alls... Den kommer inte förrens de tre sista lektionerna på vårterminen, sedan blir det mer i tvåan vad jag har förstått.. Det är av säkerhetsskäl som de inte släpper ut en på terrängen redan på hösten:d

Men den är inte så avancerad, det är mest stockar, bankar, lite vattenhinder osv. Du behöver inte oroa dig för att det ska vara för svårt, det är nästan tvärtom (som tidigare nämnt är det mkt basic).

Ska du ha egen häst med dig? Eller ska du rida på de underbara skolhästarna? ;) Säger du vad du gillar för typ av häst kan jag nog tipsa om en och annan:idea:
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Jag kommer att rida på skolhästar första året. Jag har en unghäst och han når väl kanske inte upp till kraven som ställs riktigt än. Men planerar att ta med honom 2:a året då han lärt sig mer.

Jag gillar "coola" hästar med lite egen motor så att man slipper driva som en idiot. Vet inte hur jag ska beskriva dem annars, haha. En ganska framåt häst utan att vara nervös.
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Ska du ta med din häst till Strömsholm? Vart bor du någonstans, nära/långt ifrån Strömsholm?
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Jag kommer att rida på skolhästar första året. Jag har en unghäst och han når väl kanske inte upp till kraven som ställs riktigt än. Men planerar att ta med honom 2:a året då han lärt sig mer.

Jag gillar "coola" hästar med lite egen motor så att man slipper driva som en idiot. Vet inte hur jag ska beskriva dem annars, haha. En ganska framåt häst utan att vara nervös.

Okej:) Det är rätt många som gjort så, att de tar dit hästen efter nån termin, eller första året.. Då har man ju hunnit landa lite själv också..

Låter som min typ av häst, alltså:p Marwe är underbarast på hela anläggningen:love: Han är ganska het och man måste vara väldigt lugn och avslappnad på honom, men när man väl hittar honom är han drömhästen! Saknar honom som bara den:cry:

Bond var lite dålig i ryggen innan lovet, men han har nog vvilat upp sig till höstterminen, så honom kanske du skulle gilla. Han kan få lite ryck och bocka och så, men för det mesta går han av sig själv framåt, så man behöver bara "plocka upp honom". Sen är det Doris.. Hon är också en av mina favoriter;) Hon är pigg, speciellt i hoppning, men väldigt känslig för hjälperna.. Hm.. Nu måste jag fundera på om det är några fler motor-hästar.. Ni kommr säkert ha några nya hästar också.. Ni kommer nog rida hippologhästar i början också (det fick vi göra iallfall) och i så fall kan jag tipsa om Stanton:love: och LeRoy.. De är trevliga hästar:)

Vet du vem ni kommer ha som klassföreståndare och så? Tror ni ska ha Elli i hoppning och Agneta i dressyr, men är inte säker...
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Ska du ta med din häst till Strömsholm? Vart bor du någonstans, nära/långt ifrån Strömsholm?

Hej! Jag kommer inte att ta med mig min häst till Strömsholm första året men troligen andra. Jag bor i Västerås, kanske 20min från Strömsholm :)
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Nope, är inte säker på vem vi ska ha som klassföreståndare men jag vet att det är agneta & elli vi kommer rida för :)
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

tjoho!
Börjar trean till hösten nu och jag tycker absolut att du ska börja!
Headstrong_, har du köpt Marwe nu eller?:)
kan ju lägga till att Latina, Malynn,Kastanj också är mysiga pållar med motor, sen har jag en liten förkärlek till Sallemannen o Next:D
Smulan e ju jättemysig att hoppa också...
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

tjoho!
Börjar trean till hösten nu och jag tycker absolut att du ska börja!
Headstrong_, har du köpt Marwe nu eller?:)
kan ju lägga till att Latina, Malynn,Kastanj också är mysiga pållar med motor, sen har jag en liten förkärlek till Sallemannen o Next:D
Smulan e ju jättemysig att hoppa också...

Nej.. De ska kontakta mig när det är dags för pensionen för honom, så ska vi se vad som händer:) Saknar honom ngt enormt!

Marwe, Doris, Bond och Stanton är mina favoriter, men det finns så klart många fler:p Jo, Next är klockren att hoppa, han missar ju aldrig en taxering:)

Vad ska du gå i trean nu då?:idea:
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Nope, är inte säker på vem vi ska ha som klassföreståndare men jag vet att det är agneta & elli vi kommer rida för :)

Som vi då:) De är bra, och bara så du vet är Agneta inte alls lika farlig som hon verkar vara i början;)
 

Liknande trådar

Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 871
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 276
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 340
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 779
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp