Bukefalos 28 år!

Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Hej!
Jag funderar också på att söka enna utbildning till höten 2010, ska gå sista året på grundskolan nu!
Och jag undrar om det är någon som ått/går där som har/haft med egen häst och hur dte har gått och om det varit jobbigt?
Var man "tvungen" att rida ens egna häst på ridlektionerna, eller får man rida deras hästar också?

MVH
Ida
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

jag känner folk som går på gym,naisummet på strömsholm och jag har vart mycket själv och ridit på Strömsholm och skall säga dig detta, STALLTJÄNST STALLTJÄNST STALLTJÄNST!!

Mycket stalltjänst och ni går i en vanlig skola 2dagar i veckan och resten så har ni stalltjänst och ridning på strömsholm, ganska strikt men visst lärorikt, bra tränare speciellt Charlie schimerling och marianne essen söderberg och Linda Andersson! :)
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Hej!
Jag funderar också på att söka enna utbildning till höten 2010, ska gå sista året på grundskolan nu!
Och jag undrar om det är någon som ått/går där som har/haft med egen häst och hur dte har gått och om det varit jobbigt?
Var man "tvungen" att rida ens egna häst på ridlektionerna, eller får man rida deras hästar också?

MVH
Ida

man får rida egen häst och ha edn på strömsholm om man vill, men då skall dne uppfylla deras krav också tror det är MINST LA/LA och ja man får rida på Strömsholms hästar och låna av dom om man ej har egen häst. man får rida hästarna och ta hand om dom tillsammans med alla åkkurser på strömsholms ridgymnasium i röda stallet! I vita stallet så är högskoleutbildningarnas hästar!
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Hej, om man har en D-ponny som e utbildad LA/LA (säkert MVS hoppning när jag ska söka, går bara i 8:an), kan man få ta med sig honom då tror ni? :)

absolute det tror jag! :)
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Lägger upp några bilder från Strömsholm! :)

3484ea98d4ea97f52b626e2dd10a9e6e_640_476.jpg
'
Jag på dressyrträning på Strömsholm för Marianne essen Söderberg! :)

42fb6f51bd64f88f44da4a6a8d4129ff_551_418.jpg

Dressyrträning ute på stallplanen! :)

97c8dfad54ea846faed403866b65b1a9_558_421.jpg

Gör iordning för uppsittning i vita ridhuset innan dressyrtäning för Linda Andersson! :)
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

vad skulle du ha gått annars???

Jag gjorde nog ett misstag av att välja strömsholm när de ringde mig och sa att jag kom in som reserv.. Om jag hade haft facit i hand så hade jag nog valt plönninge ist där det var tänkt att jag skulle gå..
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

vad skulle du ha gått annars???

Jag gjorde nog ett misstag av att välja strömsholm när de ringde mig och sa att jag kom in som reserv.. Om jag hade haft facit i hand så hade jag nog valt plönninge ist där det var tänkt att jag skulle gå..


asså jag skulle nog hellre satsa på strömsholm på högskole nivå än på gymnasiummet! Unghästutbildningen(högskolan) är väldig värd där ändå, eller ja det är mkt ridning där eller hippologutbildningen(högskolan). På gymnaisummet valde ajg istället att gpå en vanlig hederlig samhällsvetenskaps programmet men MED specialidrott ridning, så har då ett dressyrpass + ett hopppass i veckan. för strömsholm ger ju inget "bred" utbildning inom andra ämnen förutom häst. Visst ni är typ klara hästskötare då ni går ut strömsholm på gymnasiummet men tänk om du ej har tänkt dig jobba med hästar sedan för vi alal vet ju hur svårt det är att ha ett jobb inom hästar och som man kan försörja sig på och då måste du läsa in en jäkla massa ämnen sedan på högskolan om du vill läsa ngt på uiniversitetet sedan..

men jag skall då satsa på högksolan på strömsholm eller flyinge. :)
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Nepp jag vet det nu med facit i hand att jag inte skulle ha gått på strömsholm på gymnasie nivå. men är inget man kan göra åt nu eftersom att mina tre år är färdiga nu. Med facit skulle jag ha valt en vanlig gymnasie program..

Jag är alltså 20 och tog studenten förra sommaren.

Det går inte att försörja sig på enbart häst jobb om man inte vill slita hund och bo på gården.
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Vill ni berätta mer om Strömsholm? :) Om vad ni tyckte och så!
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Jag hade tänkt försöka komma in på Strömsholm efter att ha gått Rättvikt gymnasium nu i ettan. Men alltså jag blir osäker när jag läser här, jag är inget för stalltjänst, jag vill bli dressyrryttare liksom så det enda jag vill göra är att rida och läsa riktiga ämnen? Men det verkar tydligen svårt.. Blir nog Falun praktiska häst istället. Snälla flickor, VÄLJ RÄTT GYMNASIUM FRÅN BÖRJAN, gör en djupdykning i vad ni verkligen ska börja på! Det känns inte så kul att få lov att gå om ettan!!
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Annars finns det andra fina ridgymnasium med dressyr som har väldigt goda rykten, t.ex. Bollerup och Holmen (:
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

*kl

Skulle vara jättebra om det var massor av snälla bukare som ville berätta lite mer om Strömsholm (:
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Hej!

Jag går i 2:an på RSG/SMR, kan förhoppningsvis svara på massor du vill veta ;) Fråga på! Här eller PM :)

Jag trivs och har det superbra här iaf, känns helt rätt men självklart som vilken annan skola har man jobbigare/ tråkigare perioder. För tillfället så längtar ju de flesta efter jullovet..

Men fråga på ;)
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Hur är det med stalltjänst, hur ofta har man det?
Vilka tränare har ni?
Var bor ni någonstans?
Är det högkvalite på boende och mat?

Har fler frågar som jag kommer på snart xD
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Får man tävla på hästarna?
Är det bra gemenskap?
Många säger ju kantzowska är dålig. Men vad är det som är dåligt?
Det står att det bara är middag 4 dagar i veckan. Ska man åka iväg själv då och handla mat att laga? eller finns det mat att laga?
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Har du någonsin ångrat att du tackade ja till Strömsholm?
Är ridningen så bra som ryktena säger?
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

haha stackare xD Blir bombad med frågor! Kommer säkert fler ;)

Men det var någon som skrev tidigare i tråden att det var flera stycken som hade mått dåligt där och att det fanns dom som sa att "ska aldrig utsätta mitt barn för det" och sånt.. Vet du vad dom menar/vad det beror på?
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Har man möjlighet att förlägga APU utomlands?
Är det mkt föreläsningar och clinics och sånt?
Hur är hästarna?
Får man tappskokompetens och ta hästskötarexamen?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

bara ett litet inhopp här :p
Jag hade LeRoy på en kurs och håller med om att han var en trevlig kille :)
Har även ridit kurs på Van Gogh på Eva-Karin. Och fick ta en tur en gamling (kommer inte ihåg vad han hette och vet inte om han finns kvar) som fick ett tokryck och nästan slängde av tjejen som red. Alla som såg detta såg ut såhär :eek: även Eva-Karin.. Han hade aldrig gjort så under de 11 år han hade varit på Strömshom :p
 
Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Har ni mkt/lite fritid?
Vad brukar ni göra på fritiden där?
Får man ta med sig tex en hund?
Är det dubbelrum eller enkelrum eller finns det både och?
Är det fint på boendet?
Är det många som trivs på skolan?
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 199
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 392
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 402
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 820
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp