studiestöd CSN

ifuh

Trådstartare
Hej! Undrar om det är någon av er som vet hur det fungerar med studiestöd från csn på högskolenivå om personen inte ligger i fas med utbildningen? Det vill säga; ges CSN enbart med kravet att man alltid skriver och klarar av några specifika kurser i en viss ordning för att de ges just den terminen på utbildningen eller ges CSN under förutsättning att en viss poäng klaras av under terminen oavsett om det är ordinarie kurs och tentamen eller gamla eftersläpande kurser som skrivs som omtenta?

Huvudsaken är väl att ett visst antal poäng ska uppnås oavsett kurs under förutsättning att CSN ska beviljas?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag har pluggat heltid på universitet 2 år och har nu påbörjat sista året. Har alltså 120 hp då jag är i fas med allting. Jag läste...
Svar
3
· Visningar
442
Senast: Manji
·
Skola & Jobb Jag har fått en fast tjänst i byn på 58%, vilket jag kan höja till heltid om jag vill eftersom det är kommunens policy. Tanken har dock...
2
Svar
24
· Visningar
1 554
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: Wonna
·
Skola & Jobb Jag har en fråga angående CSN. Det är så att förra terminen läste jag två 15-poängs kurser och en 7.5a. Den första 15hp-kursen klarade...
Svar
8
· Visningar
1 101
Senast: doleron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp