Bukefalos 28 år!

Svansskydd

Julienne

Trådstartare
Hej på er!
Har ni något bra tips på ett svansskydd som sitter ordentligt fast? Min dam förstör svansen totalt vid transportresor, har ett skydd sen tidigare men det gled omedelbart ner, har testat linda och det satt helt okej fast men det går ju inte att täcka ända upp, så nu måste jag hitta ett som verkligen täcker och som sitter uppe trots en hel resas gnuggande..
Förslag?
 
Ett tipps är att sy fast ett band i transporttäcket och ett i svans skyddet så att man kan binda ihop dem.
Har sett ett svanskydd som satt som en svanskappa typ, och var fäst i en gjord. Har för mig att Snel_Hest här på forumet har en sån.
 
Ett tipps är att sy fast ett band i transporttäcket och ett i svans skyddet så att man kan binda ihop dem.
Har sett ett svanskydd som satt som en svanskappa typ, och var fäst i en gjord. Har för mig att Snel_Hest här på forumet har en sån.

Det hade vart lätt om hon hade haft täcke men hon åker inte med täcke.. Svettas nästan utan.. Är dessutom rädd det ska fastna nånstans då hon är expert på att fastna..
 
skitig svans, vetflex, och sen padd och linda? borde hålla sig uppe tycker jag.
men har du bara en longergjord eller liknande så kan du sätta en rem mellan den och svansskyddet. risken för svett under gjorden finns ju men svansskyddet håller sig på plats.
 
skitig svans, vetflex, och sen padd och linda? borde hålla sig uppe tycker jag.
men har du bara en longergjord eller liknande så kan du sätta en rem mellan den och svansskyddet. risken för svett under gjorden finns ju men svansskyddet håller sig på plats.

Jo fast det blir ju jäkligt dyrt och tidskrävande att göra så varje gång man ska iväg och träna m.m.
Lika rädd som med täcke att hon ska fastna i något vid i/ur lastning..
 
Jag har ett svansskydd som jag köpt på Hööks för runt hundralappen, det heter "Puff", vadderat med kardborre. Har ett likadant från Mark Todd som dock är lite tunnare, men båda funkar bra o sitter kvar även på den av mina hästar som inte har så tjock svans.
 
Jag kollade lite på de som fanns på hööks, den ena hade fått jätte dålig kritik och den andra rekommenderades till tjocka svansar, denna häst har nästan obefintligt med svans.. Speciellt efter senaste transporten :grin: vet dock inte vilken av dem du har då det inte stod namn och bägge kosta 99..
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 577
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 295
Senast: jemeni
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 610
Senast: liiinnea
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 981
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp