Sveriges fetaste hundar...

Min yngsta hund går också upp på bordet och äter om hon får chansen. Det enda som krävs är att vi lämnat något tillräckligt frestande framme(när hon var i den riktiga slyngelåldern hittade vi henne på bordet knaprandes pinjenötter :meh: ) , hon inte är proppmätt, ingen ser henne och att katten inte hinner före. Jag klassar inte det som ett problembeteende om jag ska vara ärlig.

Däremot har hon inget resursförsvar. Det är iofs väldigt bekvämt i många situationer men hittar hon något ute så är det ändå byteshandel som gäller. Annars leker hon pytonorm och mer eller mindre inhalerar det hon hittat.

Även om hon i många avseenden är en ouppfostrad liten skithund så är jag jätteglad över att hon är så matglad. Det gör ju att jag har en toppenbelöning att ta till när vi tränar.
 
Min yngsta hund går också upp på bordet och äter om hon får chansen. Det enda som krävs är att vi lämnat något tillräckligt frestande framme(när hon var i den riktiga slyngelåldern hittade vi henne på bordet knaprandes pinjenötter :meh: ) , hon inte är proppmätt, ingen ser henne och att katten inte hinner före. Jag klassar inte det som ett problembeteende om jag ska vara ärlig.

Däremot har hon inget resursförsvar. Det är iofs väldigt bekvämt i många situationer men hittar hon något ute så är det ändå byteshandel som gäller. Annars leker hon pytonorm och mer eller mindre inhalerar det hon hittat.

Även om hon i många avseenden är en ouppfostrad liten skithund så är jag jätteglad över att hon är så matglad. Det gör ju att jag har en toppenbelöning att ta till när vi tränar.
Sådär är det hos mig också. Eller ja. De äter inget så länge jag är kvar i rummet, men jag kan inte lämna något framme. De kan dock försöka stjäla från min mor och hennes sambo. De lär sig ju vad som fungerar och vad som inte fungerar, och med vilka personer. Just att de gärna tänker till hur de ska göra för att få godbitar/mat är ju fantastiskt att utnyttja till bra saker också.
 
@Ninemile, med tanke på hur gammal tråden är osv så känns det mest som om du råkat hitta den när du sökt efter vad folk skrivit om din hund, och sedan blir upprörd över att alla inte tycker att precis allt är fantastiskt? Med tanke på vad det var för program så är det väl ändå lite att räkna med? Jag är dock övertygad om att samtliga här tycker att det var jättebra att få se att din hund faktiskt gick ner i vikt, och att få en uppdatering om hur det sedan fortsatt kan vara av stort intresse för folk.

Ingen här vill varken dig eller din hund illa - tvärt om så bryr sig folk här väldigt mycket om hundar, även sådana de aldrig träffat. Att en hund lider av att vara kraftigt överviktig är inte direkt någon nyhet och det är självklart att det väcker reaktioner hos folk, framförallt när hundarna visas upp i tv eller liknande. Så se det istället som positivt, att folk bryr sig. Folk bryr sig och din hund har fått det bättre nu. Det är väl hur bra som helst?
 
Nä, fått mer!
Helt klart! Nu kan han gå upp på bordet å käka om tillfälle ges tex. Och man kan få sig ett tjuvnyp om han hittar nåt gott han inte får.
Det är väl rätt normala beteenden för matglada hundar med resursförsvar?
Att han gör det mer nu kan ju faktiskt betyda att han orkar göra det, ffa klättra upp på bordet.

Har man korrigerat honom när han snor grejer är det inte konstigt att han bits om han hittat gotte.
 
Håller faktiskt med @Wingates att klättra på borden och sno mat, vakta saker osv är sånt som en "normal" hund kan hålla på med utan att det klassas som direkta problem. Var och varannan normal hund gör så och beror på att hundar har en naturlig självbevarelsedrift som innebär att man ska förse sig med mat om man hittar det och man ska vakta sin mat så ingen kommer och tar ifrån en det. Har man inte dessa instinkterna i det vilda så svälter man ihjäl och den delen av reptilhjärnan är inget som går att avla bort hos alla hundar. Troligen har hunden gått ned så pass mycket i vikt att den faktiskt klarar att hoppa upp på en stol som är rätt mycket högre än den själv och sen vidare upp på bordet. Är man kraftigt överviktig så är det inte helt lätt. Sen tror jag hunden upplever hunger på ett helt annat sätt nu vilket triggar den naturliga instinkten att söka efter mat och sedan vakta den mot "faror". Så jag skulle inte säga att hunden har "problembeteenden kring mat" utan hunden har helt enkelt gått från att ha varit överviktig, sällan hungrig på riktigt och därmed lat, till att bli en riktig hund med riktiga hundbeteenden.
 
@Ninemile, med tanke på hur gammal tråden är osv så känns det mest som om du råkat hitta den när du sökt efter vad folk skrivit om din hund, och sedan blir upprörd över att alla inte tycker att precis allt är fantastiskt? Med tanke på vad det var för program så är det väl ändå lite att räkna med? Jag är dock övertygad om att samtliga här tycker att det var jättebra att få se att din hund faktiskt gick ner i vikt, och att få en uppdatering om hur det sedan fortsatt kan vara av stort intresse för folk.

Ingen här vill varken dig eller din hund illa - tvärt om så bryr sig folk här väldigt mycket om hundar, även sådana de aldrig träffat. Att en hund lider av att vara kraftigt överviktig är inte direkt någon nyhet och det är självklart att det väcker reaktioner hos folk, framförallt när hundarna visas upp i tv eller liknande. Så se det istället som positivt, att folk bryr sig. Folk bryr sig och din hund har fått det bättre nu. Det är väl hur bra som helst?
Hahaha
Det är väl rätt normala beteenden för matglada hundar med resursförsvar?
Att han gör det mer nu kan ju faktiskt betyda att han orkar göra det, ffa klättra upp på bordet.

Har man korrigerat honom när han snor grejer är det inte konstigt att han bits om han hittat gotte.
Det jag säger är att han var aldrig sån innan, det kom under inspelningen och Har stannat.
@Ninemile, med tanke på hur gammal tråden är osv så känns det mest som om du råkat hitta den när du sökt efter vad folk skrivit om din hund, och sedan blir upprörd över att alla inte tycker att precis allt är fantastiskt? Med tanke på vad det var för program så är det väl ändå lite att räkna med? Jag är dock övertygad om att samtliga här tycker att det var jättebra att få se att din hund faktiskt gick ner i vikt, och att få en uppdatering om hur det sedan fortsatt kan vara av stort intresse för folk.

Ingen här vill varken dig eller din hund illa - tvärt om så bryr sig folk här väldigt mycket om hundar, även sådana de aldrig träffat. Att en hund lider av att vara kraftigt överviktig är inte direkt någon nyhet och det är självklart att det väcker reaktioner hos folk, framförallt när hundarna visas upp i tv eller liknande. Så se det istället som positivt, att folk bryr sig. Folk bryr sig och din hund har fått det bättre nu. Det är väl hur bra som helst?


Tråden är inte ny för mig, bara inte kommenterat innan. Och tar absolut inte illa upp då jag ju vet hur inspelningen vs. Verkligheten såg ut
 
Hahaha
Det jag säger är att han var aldrig sån innan, det kom under inspelningen och Har stannat.


Tråden är inte ny för mig, bara inte kommenterat innan. Och tar absolut inte illa upp då jag ju vet hur inspelningen vs. Verkligheten såg ut
Nu har jag inte sett ett enda avsnitt, men hur kommer det sig att du lät honom bli så fet? Jag har aldrig förstått det där med feta husdjur, de blir ju serverade maten, inget de själva serverar sig genom att öppna kylskåpet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 642
Senast: Hellhound
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 098
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 608
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 517
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp