Sveriges fetaste hundar...

Tredje avsnittet nu. Tycket det ser riktigt lovande och vettigt ut faktiskt, inte en massa predikande och "smygreklam" för diverse ideologier utan sunt hundvett. Över lag verkar det som att de flesta där är rätt ovana hundägare och egentligen inte har någon större koll på något men tycker ändå inte det är någon som inte försöker.

Ovana hundägare? Räknas 17 år som hundägare som ovan?
 
Någon annan som sett finalen? Vilken jätteskillnad i hundarna! :heart

Det enda som var lite synd var Bobbys matte som tappade humöret i hinderbanan igen och riktigt Luggade tag i hunden - inte konstigt att han hetsäter.
Det gör visserligen min också, men jag gör mitt bästa för att inte förstärka det. Ehum,.. sedan skulle jag inte utsätta henne för en hinderbana ,med köttbullar heller, men.. min reaktion skulle inte bli att nypa henne i nackskinnet.
Sedan, samtidigt, vill jag känna lite kudos för den hundägare som lånar ut sig på TV på det här viset. Vill inte ens Tänka på hur folk skulle kritisera mig i rutan.
Bobbys Matte tappade inte humöret, hon gjorde tv😁
 
Angående just Bobby var det ju en rejäl skillnad före och efter. Från en sjukligt överviktig hund till en normalviktig hund som var riktigt fin i kroppen. Det visar ju att programmet gjorde nytta även om det säkert fanns saker som las till för att få bra tv.

1550952717735.png
 
Alltså.. Jag förstår att man som medverkande gärna vill "försvara" spektaklet och okunskapen, men effekten blir liksom fel av den enkla anledningen att det faktiskt inte går att försvara.


Ställde upp då det var en rolig grej att testa på, och att det kunde vara bra för hunden. Kan säga att min hund fått mer problem kring matbeteendet efter denna programinspelning än innan. Han håller vikten och har fått en lillebror som oxå är i form. Samma ras, men under hälften så stor. Så generna gör sitt med.
Angående just Bobby var det ju en rejäl skillnad före och efter. Från en sjukligt överviktig hund till en normalviktig hund som var riktigt fin i kroppen. Det visar ju att programmet gjorde nytta även om det säkert fanns saker som las till för att få bra tv.

Visa bifogad fil 25855
Absolut, och han är lika fin idag.
 

Bifogade filer

  • 20190106_103244.jpg
    20190106_103244.jpg
    276,8 KB · Visningar: 30
  • Gilla
Reactions: Sel
Bobbys Matte tappade inte humöret, hon gjorde tv😁

Klart det är TV, men det vet ju inte hunden.

Bra jobbat och Bobby är jättefin, men det är klart att det påverkar hetsätning om man korrigerar på det viset. Och det är lika klart att en blir kritiserad när en medverkar i nationell TV. Jag tycker att tränarna ibland ställde ohemula krav på hundarna under programmets gång också, och såg till att de misslyckades ibland
.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 647
Senast: Hellhound
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 124
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 635
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 538
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp