Bukefalos 28 år!

Syn på heterosexualitet?

Vad är din syn på heterosexualitet?

  • Det är bättre än allt annat.

    Röster: 6 5,2%
  • Det är lika naturligt som alla andra sexuella böjelser.

    Röster: 90 77,6%
  • Det är onaturligt/en social avvikelse/en statistisk avvikelse/annat valfritt andragörande.

    Röster: 2 1,7%
  • Det är en samhällsfara.

    Röster: 18 15,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    116

Trani

Trådstartare
Den andra tråden var ju lite obehaglig så jag tänkte att det är lika bra att svinga katten hela varvet runt!

Snabb undersökning: vad anser bukefalisterna om heterosexualitet?

(Klagomål på formuleringarna av svarsalternativen mottages med iver.)
 
Enkom baserat på existensen av förra tråden så svarade jag att det är en samhällsfara.
Jag var inne på det med, mest på trams dock.

Angående incest och liknande står jag fast vid att så länge ingen part lider bryr jag mig inte nämnvärt men det är klart att incest, zoofili och vad det nu kan vara får mig att undra om det verkligen är på alla parters godkännande.
 
Jag bryr mig inte om vad andra gör i sängen, men jag förstår inte varför de heterosexuella måste skylta med sin läggning hela tiden.
Den nya öppenheten gör ju att de grupper som tidigare varit tvungna att verka i det fördolda nu kan "komma ut" och likt nyfrälsta så har de ett stort behov av att bekräfta sig genom att visa upp sig och medvetet provocera.

Det här kommer att lägga sig med tiden när andra sexuella normer än de heterosexuella av allt fler kommer att ses som acceptabla.

Då kommer man inse det löjliga i att iklädda sexleksaker marschera på gatorna och i stället under ordnade former, fullt påklädda lyfta fram viktigare frågor.

För det viktiga är ju rätten till egna liv, egna livsval och att under likvärdiga villkor få leva sina liv.
 
Onaturligt?
Det är när någon gör guld av vatten och salt eller någon av egen kraft svävar genom rummet.
Det är onaturligt, mot naturlagarna.
Vilket knappast homosexualitet kan sägas vara,,,,,

Med samma logik är det fel att hävda att incest, pedofili och andra verksamheter som av samhället anses vidriga, att de är onaturliga.
Det är samhället som (vilket jag anser vara bra) anser att dessa inte är önskvärda och därför lagstiftat mot dem.

Och innan någon nu går i taket,

Läs inlägg nr 9
 
Den andra tråden var ju lite obehaglig så jag tänkte att det är lika bra att svinga katten hela varvet runt!

Snabb undersökning: vad anser bukefalisterna om heterosexualitet?

(Klagomål på formuleringarna av svarsalternativen mottages med iver.)

Jag svarade bättre än allt annat för så funkar det för mig.
 
Jag svarade att det är lika naturligt som andra sexuella böjelser, men ogillar det där med "sexuella böjelser", för just den formuleringen för (åtminstone för mig) tankarna till sådant som inte är accepterat/acceptabelt - zoofili, pedofili, nekrofili...

Om vi håller oss till homo-, hetero- och bi-, så är väl alla lika naturliga, då ju alla förekommer naturligt i befolkningen (och även hos djur som t.ex. apor).
 
Onaturligt?
Det är när någon gör guld av vatten och salt eller någon av egen kraft svävar genom rummet.
Det är onaturligt, mot naturlagarna.
Vilket knappast homosexualitet kan sägas vara,,,,,

Med samma logik är det fel att hävda att incest, pedofili och andra verksamheter som av samhället anses vidriga, att de är onaturliga.
Det är samhället som (vilket jag anser vara bra) anser att dessa inte är önskvärda och därför lagstiftat mot dem.

Och innan någon nu går i taket,

Läs inlägg nr 9
Vi diskuterar heterosexualitet i denna tråden.
 
Ja och homosexualitet är ett naturligt beteende som inte bryter mot naturlagarna.
Vad som kanske skulle kunna betecknas som onaturligt, är väl att alla skulle begripa detta faktumet ;)
 
Böjelser?
Vilket sätt att uttrycka saken.
Det gillar jag inte.

Bent vs straight.
Jag svarade att det är lika naturligt som andra sexuella böjelser, men ogillar det där med "sexuella böjelser", för just den formuleringen för (åtminstone för mig) tankarna till sådant som inte är accepterat/acceptabelt - zoofili, pedofili, nekrofili...

Om vi håller oss till homo-, hetero- och bi-, så är väl alla lika naturliga, då ju alla förekommer naturligt i befolkningen (och även hos djur som t.ex. apor).
Heterosexualitet är för straight för att vara en böjelse? Som ett rakt hörn? Ett oxymoron? Det finns egentligen inte?

Jag tänker annars böjelse som böjelse - en grej som får igång dig, oavsett om det är ett visst kön, en hårfärg, en gummistövel eller någonting som inte är varken snällt eller lagligt. Eller?
 
Ja och homosexualitet är ett naturligt beteende som inte bryter mot naturlagarna.
Vad som kanske skulle kunna betecknas som onaturligt, är väl att alla skulle begripa detta faktumet ;)
Det finns en annan tråd för homosexualitet där du kan diskutera det. Den här tråden handlar om heterosexualitet.
 
Ja och homosexualitet är ett naturligt beteende som inte bryter mot naturlagarna.
Vad som kanske skulle kunna betecknas som onaturligt, är väl att alla skulle begripa detta faktumet ;)
Ditt svar är fullkomligt obegripligt i sammanhanget. Dina liggande blinksmileys är inte heller begripliga bara för att de är lika återkommande som Kalle Anka på julafton. Jag vägrar att vara en statist i dina skriftliga monologer och önskar dig en naturligt trevlig kväll.
 
Jag bryr mig inte om vad andra gör i sängen, men jag förstår inte varför de heterosexuella måste skylta med sin läggning hela tiden.
Jag håller helt med. Vad vuxna gör med varandra och så länge alla inblandade är med på det så är det för mig helt orintressant. Däremot måste jag ställa frågan; varför måste de homosexuella skylta med sin läggning hela tiden?
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 709
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 626
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 224
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp