Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sytt klart ett par leggings i storlek 92/98 ungefär. Tyvärr hann jag inte ta någon bild i rent, olekt tillstånd. Så här såg de ut efter vild vattenlek i trädgården...

20160422_192059.jpg
 
Jaha min symaskin var mycket enkel att fixa. Jag hade glömt justera tillbaka pressarfotstrycket :banghead:
Så nu ska här sys! Köpt tyg och mönster till klänningar (typ fyra stycken blir det nog :angel:) och ska sy ett madrassskydd till sängen av lite resttyger. Har en idé om att göra lite mönster o så. Vi får se hur det blir.

Sugen på att skaffa en provdocka. Men Harry inte råd med nåt fancy. Är det värt att köpa en sån som är för prydnad? Måtten verkar stämma bra med mina. Letar lite på blocket med, men hittar inget inom rimligt avstånd.
 
Jaha min symaskin var mycket enkel att fixa. Jag hade glömt justera tillbaka pressarfotstrycket :banghead:
Så nu ska här sys! Köpt tyg och mönster till klänningar (typ fyra stycken blir det nog :angel:) och ska sy ett madrassskydd till sängen av lite resttyger. Har en idé om att göra lite mönster o så. Vi får se hur det blir.

Sugen på att skaffa en provdocka. Men Harry inte råd med nåt fancy. Är det värt att köpa en sån som är för prydnad? Måtten verkar stämma bra med mina. Letar lite på blocket med, men hittar inget inom rimligt avstånd.
Ska du bara hänga kläderna på provdockan så kvittar det nog, men vill du kunna nåla och justera provdockans mått hade jag köpt en riktig :) kollat köp å sälj på fb också? Prova lägga ur en sökestråd på nån sån sida. Provdockor brukar säljas för ca 300 kr.
 
Ska du bara hänga kläderna på provdockan så kvittar det nog, men vill du kunna nåla och justera provdockans mått hade jag köpt en riktig :) kollat köp å sälj på fb också? Prova lägga ur en sökestråd på nån sån sida. Provdockor brukar säljas för ca 300 kr.

Vill kunna använda den som just provdocka, kolla passform o så. Facebook tänktw jag inte på! Tips på grupp?
 
Brukar finnas "kommun"-grupper, typ Köp och sälj allt möjligt Kristianstad, Köp, sälj bortbytes i malmö osv :) Finns en som heter Sysaker till salu som kanske skulle funka. Under "favoriter" (om du är på fb via dator) så finns det en grön liten plupp som heter säljsidor, då kan man söka efter köp och säljsidor där :)
 
Lagt ut några sökesannonser nu, hoppas på svar! Vet ju inte riktigt vad det är jag vill ha egentligen, aldrig haft något annat än mig själv att prova på (vilket är väldigt besvärligt ibland).

Så sysugen! Funderar på att åka hem och sätta igång med en klänning, trots det fina vädret och trädgårdsarbete som vill bli klart. Äsch, hinner nog med både och! Ja, och hästarna då förstås.
 
Vad fina saker alla syr! Jag önskar att jag hade tid att sy mer, har en symaskin som blivit stående allför mycket tyvärr. Hänger här i tråden så kanske jag blir inspirerad!

I julas fick hela släkten vetekuddar i julklapp, hittade billiga örngott som jag sydde av och som fattig student var det toppen julklappar haha. Jag skulle vilja kunna sy kläder och så har jag en plan på ett buröverdrag som man kan ha på hundutställningar. :)
 
Fyndade en stor skärmatta i strl A1 för ynka 498 kr på syfestivalen :) sen var vi på Erikslund i Västerås och där fanns tydligen Olssons tyger :eek: så råkade bli lite bomullstyger som fick följa med hem. Jag som inte har tillräckligt att sy grytlappar och väskor av.. :cautious:
 
Jag har också köpt tyg idag :-) härligt somriga bomullstyger som ska bli klänningar till mej och räcker det så får dottern nått hon med. Nu ska jag bara ha tid och ork, har en klänning påbörjad och en massa ideer.
 
Hur hinner ni sy? Jag blir halvt förtvivlad: har i princip ägnat "hela dagen" åt en pyjamas... Det blev inte klar. Barn som ska hämtas och lämnas. Äta mat och gå på toa vill de också. Skriker och slåss. Kryper in under bordet och sätter sig på symaskinspedalen :devil: Vill gå på promenad. Vill även ha kvällsmat. :arghh:

Nå ja, byxorna är färdiga och tröjan halvfärdig. Kanske blir klart imorgon? Eller nästa vecka?

Jag har även sytt ett par leggings till dotra, men det är en födelsedagspresent så det är svårt att fota i dagsljus...

Har ni några tips vad gäller applikationer förresten? Jag älskar applikationer!
 
@sthu har du fått fatt i någon provdocka än? :)

Nää.. Hittar inget! Eller så vill folk ha mer än nypris.. Trist. Hade verkligen underlättat när man ska sy in kläder o så. Svårt att nåla i rygg på sig själv..
Men det kommer väl.

Inte vågat/velat klippa ut mitt nya mönster heller, tar emot att klippa! Tänkte rita av det på bakplåtspapper istället men måste köpa sånt först..
 
Nää.. Hittar inget! Eller så vill folk ha mer än nypris.. Trist. Hade verkligen underlättat när man ska sy in kläder o så. Svårt att nåla i rygg på sig själv..
Men det kommer väl.

Inte vågat/velat klippa ut mitt nya mönster heller, tar emot att klippa! Tänkte rita av det på bakplåtspapper istället men måste köpa sånt först..
Tråkigt :(
Ja rita av mönstret på nått annat först, så du har nått att rita ev ändringar på. Inte kul att förstöra orginalmönstret.
 
Hur hinner ni sy? Jag blir halvt förtvivlad: har i princip ägnat "hela dagen" åt en pyjamas... Det blev inte klar. Barn som ska hämtas och lämnas. Äta mat och gå på toa vill de också. Skriker och slåss. Kryper in under bordet och sätter sig på symaskinspedalen :devil: Vill gå på promenad. Vill även ha kvällsmat. :arghh:

Nå ja, byxorna är färdiga och tröjan halvfärdig. Kanske blir klart imorgon? Eller nästa vecka?

Jag har även sytt ett par leggings till dotra, men det är en födelsedagspresent så det är svårt att fota i dagsljus...

Har ni några tips vad gäller applikationer förresten? Jag älskar applikationer!

Jag passar på när dottern sover mitt på dagen, brukar rita mönster och klippa tyg på kvällen så är det bara att köra på på dagarna.
Senaste dagarna har jag inte haft nån sylust alls, sitter i köket och syr och det blir så jobbigt när jag måste ta fram och plocka bort hela tiden, men jag har ritat mönster och klippt tyger så jag har redo tills lusten kommer tillbaka.
 
Imorgon ska en coverlockmaskin som tydligen går att bygga om till overlock flytta in hos mig! :bump::banana:#svärmorärsömmerskamenhartröttnatpåattsy#

Pyjamasen är nästan färdig, fattas bara linningen i halsen (eller vad det heter, typ kantband).
 
Meh.. Ärmarna alldeles för smala. Tur jag upptäckte det innan jag sytt ihop dem med resten! Och tur det är ett test, med ett gammalt lakan istället för det fina tyget.

Bara att göra om!


Edit
Nu slog det mig att det är ju ett helt oelastiskt tyg.. Blir ju inte alls samma sak! Får åka och köpa tyg tror jag :D
 
Oj, har precis tittat på en halvtimmes film om vad nya maskinen kan. Jag kommer nog aldrig att våga använda den - känns som värsta hitechen!

Men jag har barnfri förmiddag imorgon (men egentligen massor att göra) så jag kanske vågar packa upp den i alla fall. Det är en Bernina 2500DCET.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 155
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
996
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 434
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp