Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nu handlat upp min summa pengar på tyg, 5000 kr på två veckor :nailbiting: nu har jag typ 20 meter trikå mm... men har också hunnit sy en hel del, blivit ca 5 klänningar och lika många leggings. Och lär bli fler :rofl: ska ta kort bara det blir fint väder, dåliga lysen inne så blir inga bra kort :mad:
 
Terapisömnad blev det idag, lätt modell att sy så man behöver inte tänka så mycket. Det blåmönstrade tyget är från ett gammalt linne, ska försöka ge mej på att göra kort ärmat nu.
712DDC23-82D9-4859-9134-AB677127D981.jpg


Ska försöka sno ihop en miniondräkt till dottern också, hon ska på maskerad om drygt 3 veckor tänkte göra det enkelt med hängselbyxa, gul tröja och en gulmössa med applikation, ska bara beställa lite gul trikå (och några andra fina tyger för man kan ju inte bara beställa en halvmeter :angel::D )
 
Snart sytt klart min första klänning! Bara hals och fållar kvar. Och självklart jobbar jag idag.. Hinner nog klart i eftermiddag, så kan jag ha den på fest ikväll. Och givetvis visa bild!

Kunde dock gjort en storlek mindre, tyget är megastrechigt! Men det blir bra ändå.
Glömde sy rynk i sidorna men det gör kanske göra i efterhand. Borde gå.
 
@sthu stiligt! Älskar färgen! Ett tips till halsen sen, gör själva "mudden" till halsen ca 70 % mindre än halshålet, så får du dra lagom mycket så blir det inte sådär löst :)
 
Ja jag följde ju mönstret. Nästan. Kapade av ca fem cm på halsmudden för jag tyckte den verkade lång.. Äsch, har tillräckligt med tyg för flera försök!
 
Ja jag följde ju mönstret. Nästan. Kapade av ca fem cm på halsmudden för jag tyckte den verkade lång.. Äsch, har tillräckligt med tyg för flera försök!
Haha okej, märkligt att den ändå blev lite lös så att säga :) Men man lär så länge man lever! Min första klänning av de jag visade bild på var den turkosa med svart midjeband, och den måste jag fixa halsen på, gjorde aldrig någon stickning för att hålla sömsmånen på plats så att säga, vilket gör att den nästan vill vika runt så baksidan syns, samma på den klänningen med grå/blå överdel och svart kjol, måste även där fixa halsen för den blev lite för stor :meh:
 
Tack @Trott för alla tips! Ska sätta igång med nästa projekt på en gång!

Älskar stilen på dina klänningar, vad är det för mönster?
Och den turkosa mönstrade är ju helt underbar! Vilket härligt tyg!
 
Tack @Trott för alla tips! Ska sätta igång med nästa projekt på en gång!

Älskar stilen på dina klänningar, vad är det för mönster?
Och den turkosa mönstrade är ju helt underbar! Vilket härligt tyg!
Mönstret på alla utom den med fjädrar är all become one dress? Från Sew so easy, har bara ändrat kjolen, men livet är samma med viss modifikation beroende på kjol, den med fjädrar är också från Sew so Easy men kommer inte ihåg namnet.
Det turkosa tyget köpte jag på rosa huset, men slut nu. Vet inte vart man kan få tag på det mer.

Och tack förresten! :)
 
Klart att det är sew so easy! Ska testa ett mönster därifrån idag tänkte jag.

Har hittat mitt nya kall framför symaskinen: underkläder!
Sydde ett par i det gröna tyget från klänningen, hur bra som helst! Bekväma och rätt snygga. Kul var det med! Så det blir mer underkläder, kanske rent av ska prova sy egna bh ar i framtiden :d
 
Klart att det är sew so easy! Ska testa ett mönster därifrån idag tänkte jag.

Har hittat mitt nya kall framför symaskinen: underkläder!
Sydde ett par i det gröna tyget från klänningen, hur bra som helst! Bekväma och rätt snygga. Kul var det med! Så det blir mer underkläder, kanske rent av ska prova sy egna bh ar i framtiden :d
Åh underkläder har jag inte hunnit prova än! Men har sparat massa pinnar om det på pinterest :) vad kul det blev bra!
 
Har nu tillbringat två dagar med att ställa in maskinen. Svärmor var här nästan fyra timmar idag, men nu funkar det äntligen. Har fotograferat alla inställningar och tänker inte ändra något i första taget!

Hoppas hinna sy lite imorgon när barnen är borta!
 
Fått hem ett superläckert tyg! Vet inte om jag ska köra samma klänning igen eller hitta ett nytt mönster. Har ett (Fit and Flare från SewSoEasy) som jag är lite sugen på. Kanske ska pussla ihop det.
 
Så mycket fint! Bästa tråden på länge det här.

Jag har köpt superfint tyg till en skjorta/långärmad blus. Men smart som jag är har jag ju inte skaffat något mönster.. Hittar inget bra mönster på helt vanliga basskjortor för kvinnor! Hittar med urringning, med "fluff" och pösiga armar. Jag vill ha en herrskjorta fast för kvinnor. Var hittar jag ett bra och enkelt sånt mönster?
(om @Trott svarar Sew So Easy slänger jag ut datorn genom fönstret, jag har ju ingen skrivare!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 155
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
996
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 434
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp