Status
Stängd för vidare inlägg.
Matmössor ÄR verkligen fånigt, meen det ser ännu fånigare ut när hundarna tuggat av hälften av pälsen på öronen för att de ätit kycklingvingar eller liknande mat :p

Jag har full förståelse för problemet, men jag har bara aldrig tänkt på att det faktiskt kan bli så. Två av tre har inga öron (kuperade importer) och rottisöron är sällan ivägen... :D
 
13001127_10156791074595114_8025117858258609764_n.jpg

Kvällens tre tights/leggings :)
 
@Trott du har inget tips på bra mönster på tights? Tänkte testa sy ett par!
Och material, vad är lämpligt att använda?
Www so-sew-easy.com hade gratis tutoriail hur man ritade leggings med personliga mått :) det var det jag utgick efter till de jag gjort. Funkade rätt bra förutom att jag ville ha dem lite tightare :) och du ska ju helst använda trikå, eftersom det är stretchigt.
 
Www so-sew-easy.com hade gratis tutoriail hur man ritade leggings med personliga mått :) det var det jag utgick efter till de jag gjort. Funkade rätt bra förutom att jag ville ha dem lite tightare :) och du ska ju helst använda trikå, eftersom det är stretchigt.

Hittade precis det mönstret! Den som tipsade mig om Craftsy borde bli bannad för all framtid.. Har samlat ihop massor med mönster nu (men jag har ingen skrivare...) och dessutom köpt en massa tyg via nätet. Dumt dumt. Men jag kunde inte låta bli. Så nu ska jag bara hitta någonstans att bo sen kan jag börja sy! Eller så försöker jag rigga upp maskinen i stallet på något sätt :angel:
 
Hittade precis det mönstret! Den som tipsade mig om Craftsy borde bli bannad för all framtid.. Har samlat ihop massor med mönster nu (men jag har ingen skrivare...) och dessutom köpt en massa tyg via nätet. Dumt dumt. Men jag kunde inte låta bli. Så nu ska jag bara hitta någonstans att bo sen kan jag börja sy! Eller så försöker jag rigga upp maskinen i stallet på något sätt :angel:
Förlåt :o var nog jag som tipsade om craftsy :o:angel: har också samlat på mig massor av mönster! Hon som har so Sew Easy har många bra, har gjort en av klänningarna också (two become one dress) och har gjort 4 olika modeller av den! Har ett mönster av henne jag ska pussla ihop idag tänkte jag.
Det där med tyg är farligt! Jag har praktik på tygaffär :meh: och hade jag haft lön hade den då verkligen stannat i företaget :cautious:
 
Förlåt :o var nog jag som tipsade om craftsy :o:angel: har också samlat på mig massor av mönster! Hon som har so Sew Easy har många bra, har gjort en av klänningarna också (two become one dress) och har gjort 4 olika modeller av den! Har ett mönster av henne jag ska pussla ihop idag tänkte jag.
Det där med tyg är farligt! Jag har praktik på tygaffär :meh: och hade jag haft lön hade den då verkligen stannat i företaget :cautious:

:rage::rage: Det är alltså dig jag ska vara arg på! so sew easy är ju hur bra som helst!
Det kliar i fingrarna att åka till alla tygaffärer i hela Skaraborg :angel: Men nej, först måste jag ha ett boende! Sen kan jag fylla det med tyg.
 
Gah! prata inte tyginköp :p finns så mycket fina tyger jag bara måste ha och samtidigt har jag massor och lite tid att sy. Kom ju hem med 10 nya tyger i veckan och planerar redan att köpa mer men måste nog vänta för det finns ingen plats för de jag har nu. Flyttar till större om en månad eller två och då får jag ett syrum (kombinerat med gästrum) med mer utrymme för tyger, då får man köpa mer ellerhur?? :D

Måste börja söka mer seriöst på gratismönster, har mest från tidningar typ burda, ottobre och sew och en del köpta.
 
Jag hade tänkt att testa min nya tvillingsnål och sy leggings ikväll. Hann rita upp mönster under dagen (jag måttar efter andra leggings som passar), men nu är visst klockan elva och jag är inte ens klar med andra uppgifter än, så det blir ju inget med det...
 
Jag har oväntat fått en större summa pengar att spendera på tyg, vilket känns fantastiskt! Hade nog dock velat ha en del till symaskin, men tyvärr bundet att köpa tyg bara. Kommit hem med flera meter trikå idag och bomullstyg (som ska till företaget), men kommer nog hitta mer spännande trikåtyger närmaste två veckorna :)
 
Jag har oväntat fått en större summa pengar att spendera på tyg, vilket känns fantastiskt! Hade nog dock velat ha en del till symaskin, men tyvärr bundet att köpa tyg bara. Kommit hem med flera meter trikå idag och bomullstyg (som ska till företaget), men kommer nog hitta mer spännande trikåtyger närmaste två veckorna :)

Vilken lycka att kunna köpa massa tyg, jag är inte ett dugg avis :meh: :D
 
Ikväll har jag ritat mönster pch klippt i ett tyg som legat i två år, har inte hittat nått som passar men nu så blir det en klänning till mej och ev anv jag det som blir över till en byxdress till dottern.
 
Jag försöker sy så fort jag kan och orkar, men har fått klart lite fler plagg. Blev byxor till topen och sen måste man ju göra en tröja till minionbyxorna
0F8EB579-2471-4EC6-A38F-AC0744D040DD.jpg

94BF7490-BE68-441F-82A2-6A805F537D9A.jpg


Vill så gärna byta ut min usla singer maskin som vägrar sy med tvillingnål till en bättre med lite fler fina sömmar så kag slipper köra tre stegs zickzack, blir så mycket finare med tvillingnål. Men de får vara en dröm ett tag till, får satsa på att inreda syrummet när vi flyttat istället
 
Jag har också funderat på ny symaskin, har en husqvarna platinum 730 nu, men den pallar inte trycket så att säga :p Eftersom jag syr till företaget också så känner jag att jag behöver skaffa mig nått bättre, lutar åt en Pfaff Quilt Ambition 2.0. Men det kostar ju :(
 
Jag har också funderat på ny symaskin, har en husqvarna platinum 730 nu, men den pallar inte trycket så att säga :p Eftersom jag syr till företaget också så känner jag att jag behöver skaffa mig nått bättre, lutar åt en Pfaff Quilt Ambition 2.0. Men det kostar ju :(

Ja det är inte billigt, jag har dessutom en maskin som skulle kunna duga en huskylock men den står hemma hos mamma och att gå hit den är inte det lättaste. Är glad att jag har min overlock allt blev så nycket lättare när jag fick den.
Fler och fler tycker jag ska testa sälja lite av det jag syr men ska jag göra de vill jag ha en riktig maskin.
 
Ja det är inte billigt, jag har dessutom en maskin som skulle kunna duga en huskylock men den står hemma hos mamma och att gå hit den är inte det lättaste. Är glad att jag har min overlock allt blev så nycket lättare när jag fick den.
Fler och fler tycker jag ska testa sälja lite av det jag syr men ska jag göra de vill jag ha en riktig maskin.
Jag hade velat kompletera med en coverlock men min overlock får duga, dock står den i skåne och jag är i dalarna så nu får jag stå ut med min vanliga maskin :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 140
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 344
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp