Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag syr typ 1700 tals kläder. :)

1_by_tontorollostorm-d9y55b2.jpg

Snyggt!
 
Jag syr en del till mej och dottern, mest till dottern just nu.
Är hemma i Sverige nu och har köpt lite trikåtyger som är svårt att få tag på hemma så vi flyger hem idag med halva resväskan med tyger :D längtar tills jag kan börja klippa i dom.

Här är det senaste jag sydde strl 74
IMG_20160331_121400.jpg
 
Jag startde visst tråden och har inte sytt något sedan dess... Men här är i alla fall ett par saker som jag har gjort:
20150704_114349.jpg
20160218_102916.jpg

En klänning till dottern (t.v.) och samma modell i annan färgsättning till ett kusinbarn (ja, där saknas ännu knapparna och pupillen!).

20160208_085445.jpg

En Spidermandräkt till äldsta sonen (bild från förskolans faschingsfest - vi sminkar oss inte så varje dag! ... fast ganska ofta, de älskar att bli sminkade...)
 
Håller tråden vid liv med några fler bilder på vad jag sytt till dottern, har sytt en hel del och sattsar på sy det flesta av hennes kläder nu, i den mån jag hinner, kombinerar nytta och nöje.
Nästa projekt blir överdragsbyxor, köpte en stuv vindpoplin(typ) för 20:- som räcker till 2 par byxor.

30334CE8-6E61-446D-A40E-60FDA76B744A.jpg
CACF7D7D-2491-45B8-8B88-8AD01582B2B4.jpg

EDD9973D-2A5F-4C87-B460-FD11A44DCD74.jpg

37F502EB-1260-4873-8B70-98B862BF2CDA.jpg

634F9253-4110-489F-96DD-E7FFBC1C0426.jpg

81088D50-C973-45A4-94BF-A05FEAEAF3B8.jpg
 
Håller tråden vid liv med några fler bilder på vad jag sytt till dottern, har sytt en hel del och sattsar på sy det flesta av hennes kläder nu, i den mån jag hinner, kombinerar nytta och nöje.
Nästa projekt blir överdragsbyxor, köpte en stuv vindpoplin(typ) för 20:- som räcker till 2 par byxor.

30334CE8-6E61-446D-A40E-60FDA76B744A.jpg
CACF7D7D-2491-45B8-8B88-8AD01582B2B4.jpg

EDD9973D-2A5F-4C87-B460-FD11A44DCD74.jpg

37F502EB-1260-4873-8B70-98B862BF2CDA.jpg

634F9253-4110-489F-96DD-E7FFBC1C0426.jpg

81088D50-C973-45A4-94BF-A05FEAEAF3B8.jpg
Är den rosa jackan i softshell? Om ja, hur är det att sy i?
De grå tygerna med blommot/cirklar var ju jättefina!
 
Jag saknar min symaskin :( den här inte flyttat med mig än, finns inte riktigt plats.. Dessutom har vi bråkat rätt mycket på sista tiden, den envisas med att dra av övertråden och göra trassel av resten.. Men ändå!
 
Är den rosa jackan i softshell? Om ja, hur är det att sy i?
De grå tygerna med blommot/cirklar var ju jättefina!

Ja det är softshell, det var lite krångligare än trikå eller vanligt vävt iom att det är hårdare men inte jättekrångligt.
De grå tygerna ska jag beställa mer av, köpta hos tyg.se (fabric.co.uk för mej), tysklandbaserat företag.


Jag saknar min symaskin :( den här inte flyttat med mig än, finns inte riktigt plats.. Dessutom har vi bråkat rätt mycket på sista tiden, den envisas med att dra av övertråden och göra trassel av resten.. Men ändå!

Jag tror inte jag skulle klara mej så länge utan mina maskiner, packade ihop dom för 2v sedan inför sverigeresan då jag syr i köket nu och jag har inte hunnit ta fram dom än, det känns lite jobbigt nu lite abstinens typ ;) :D
Låter som det behövs en service för din maskin dock, testa göra rent och smörja och se om det hjälper först
 
Ja det är softshell, det var lite krångligare än trikå eller vanligt vävt iom att det är hårdare men inte jättekrångligt.
De grå tygerna ska jag beställa mer av, köpta hos tyg.se (fabric.co.uk för mej), tysklandbaserat företag.

Vilket märke är det? Jag bor ju i Tyskland så jag borde kunna få tag på dem.
 
Låter som det behövs en service för din maskin dock, testa göra rent och smörja och se om det hjälper först

Har skruvat isär och grejat så mycket jag vågat. Har inte råd att lämna in den just nu, alldeles för mycket utgifter med flytt o så, och alldeles för lite inkomst..
Har ingen plats för den i tillfälliga boendet heller :( Och jag som hittat massor med fina tyger och fina mönster på klänningar som jag vill sy..
Skit är det.
 
Vilket märke är det? Jag bor ju i Tyskland så jag borde kunna få tag på dem.

Tror inte det är nått spec märke men kolla under jersey på tyg.se eller tyska sidan borde ju vara bättre för dej om du ska beställa vet dock inte vad den heter.


Har skruvat isär och grejat så mycket jag vågat. Har inte råd att lämna in den just nu, alldeles för mycket utgifter med flytt o så, och alldeles för lite inkomst..
Har ingen plats för den i tillfälliga boendet heller :( Och jag som hittat massor med fina tyger och fina mönster på klänningar som jag vill sy..
Skit är det.

Du har mina fulla sympatier, ett liv utan symaskin suger
 
@pudsey : Var i tygaffären idag och såg "dina" tyger!

Har sytt lite mössor till barnen (sorry, får inte bilden på rätt håll...):
20160415_164230.jpg


Nu ska jag söka och skriva ut mönster till ett projekt till dotterns födelsedagskalas...
 
Jag har beslutsångest över vad jag ska sy, har en massa fina tyger till både mej och dottern som jag ska sy sommarkläder i men det står helt still vad jag ska sy.
 
Jag är urkass på att fota det jag gjort, har fixat 4 klänningar och ett par tights på två veckor, och precis klippt ut tyg till två tights till. Ska försöka fota dom :)
 
Jag är urkass på att fota det jag gjort, har fixat 4 klänningar och ett par tights på två veckor, och precis klippt ut tyg till två tights till. Ska försöka fota dom :)

Oj, vad flitigt! Jag har ikväll klippt ut och börjat sy två små förkläden, sådana där som korsar i ryggen. Det ska blir planteringsförkläden till dottern och hennes kompis. Fast sedan insåg jag att jag inte har något passande tyg att göra kantband av - trots att jag grävt igenom varenda tyglåda jag har - så projektet gick lite i stå. Får fixa det nästa vecka, tror jag köper färdiga kantband för det får jag tag på här i byn. Onödigt nog säljs de i tremetersförpackningar och jag behöver ungefär 3,20 m... Kan alltid applicera lite enhörningar på dem imorgon kväll, det tyget ligger i tvättmaskinen nu.
 
Förlåt, men rottweilern (som har dålig uppfostran sedan förra ägaren) håller på att skratta ihjäl sig.

Matmössor, jag har lärt mig något nytt idag!

Matmössor ÄR verkligen fånigt, meen det ser ännu fånigare ut när hundarna tuggat av hälften av pälsen på öronen för att de ätit kycklingvingar eller liknande mat :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 140
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 344
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Konstiga saker på Wish

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp