Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag sytt igen!
nXVnhq5.jpg

EjGI0xZ.jpg


Den är så liten! Till en treåring. Känns alltid för smått när man syr till barn.
 
Ännu en klänning, den här gången i Sthu-storlek.
PRVRmFe.jpg


hade lite problem med kragen, men det blev rätt bra ändå.

Tycker det är hopplöst att fålla cirkelkjolar snyggt! Någon som sitter inne på ett supertips på hur man får fållen jämn och snygg?
Det blev lite veck i fållen, inte så snyggt men det syns ju bara om man vänder upp fållen och tittar. Det är mest principen, jag vill ha en slät och proffsig fåll!
 
@sthu hur mycket fåll brukar du köra på? Tycker det är lättast om man håller sig till 1.5-2.5 cm. Blir det mer brukar det vara svårare att få till. Sen får man ju tänka på att tyget är ju vidare i ytterkant än 2-3 cm upp, så det blir lätt ett litet veck nånstans :)
 
Köpte fel nålar till symaskinen, är det någon som har nytta av

* 130/705 H-J (jeansnålar)
* 130/705 H LR (skinnålar)

skickar jag dem gärna.
 
Suck, suck och dubbelsuck.. Minns ni jackan jag sydde på för ett tag sen? Den blev ju för liten så nu i veckan bestämde jag mig för att göra ett nytt försök och gick upp en storlek.
Gissa vad?

Den är fortfarande för liten!! Enligt storleksguiden borde den vara för stor men den är så tight i ärmarna att jag inte kan röra mig i den..
Jävla skit. Och tyget är slut så jag kan inte göra om ärmarna. Tur att tyget var billigt second hand. Men fy vad surt det känns! Nu har jag två halvklara, för små jackor hängandes i att göra högen.. Borde kanske ändå sy klart dem och sälja eller skänka bort.

Är så frustrerad nu!
 
Anropar @Trott! Jag funderar på vinylskrivare, vad behöver man för att komma igång? Är lite sugen på att testa men blir inte riktigt klok på vad som behövs egentligen. Vill som sagt bara testa, vet inte om det är något jag kommer använda så mycket..
 
Anropar @Trott! Jag funderar på vinylskrivare, vad behöver man för att komma igång? Är lite sugen på att testa men blir inte riktigt klok på vad som behövs egentligen. Vill som sagt bara testa, vet inte om det är något jag kommer använda så mycket..
Du behöver vinylskäraren, sen den vinyl du vill använda, HTV (för kläder) eller skyltvinyl (om du vill sätta på saker) eller väggvinyl (om du vill göra saker att sätta på väggen). Sen programvaran, men det följer ju med om du köper ny maskin. Portrait är mindre, och billigare. Cameo 3 är lite större, kostar runt 3500 kr för ett startpaket och priset är rätt lika hos dom flesta.Folier.se har haft nån rea nu under helgen, men vet inte om den fortfarande är kvar.
 
Du behöver vinylskäraren, sen den vinyl du vill använda, HTV (för kläder) eller skyltvinyl (om du vill sätta på saker) eller väggvinyl (om du vill göra saker att sätta på väggen). Sen programvaran, men det följer ju med om du köper ny maskin. Portrait är mindre, och billigare. Cameo 3 är lite större, kostar runt 3500 kr för ett startpaket och priset är rätt lika hos dom flesta.Folier.se har haft nån rea nu under helgen, men vet inte om den fortfarande är kvar.

Aha så man behöver allt som är i paketet alltså. Känns lite saftigt när man bara vill testa. Fast jag erkänner att jag är väldigt sugen! De har kampanj så det kostar "bara" 2800 kr nu.
Jag får fundera lite
 
Hur ska jag göra med mina två jackor? Båda ska fyllas i ärmarna och få knappar och knapphål. Båda har kass passform för mig..
Ska jag sy klart dem ändå och lägga i second hand påsen?
 
Hur ska jag göra med mina två jackor? Båda ska fyllas i ärmarna och få knappar och knapphål. Båda har kass passform för mig..
Ska jag sy klart dem ändå och lägga i second hand påsen?

Ja, det tycker jag, om du har tid.

Min overlocker är fortfarande väck och firman som skulle repararera den hör inte av sig... Jag har ju ärvt den av svärmor och det var hon som lämnade in den till ett ställe som hon använt i många år, men det var nog sista gången... I veckan hade hon varit där och sagt åt dem att ta hem den från verkstaden så att vi kan skicka den någon annanstans..."Öh, jaaa...vi ska säga åt dem...." blev svaret. För tusan, de kan ju inte bara behålla maskinen i flera månader! :rage:
 
Ja, det tycker jag, om du har tid.

Min overlocker är fortfarande väck och firman som skulle repararera den hör inte av sig... Jag har ju ärvt den av svärmor och det var hon som lämnade in den till ett ställe som hon använt i många år, men det var nog sista gången... I veckan hade hon varit där och sagt åt dem att ta hem den från verkstaden så att vi kan skicka den någon annanstans..."Öh, jaaa...vi ska säga åt dem...." blev svaret. För tusan, de kan ju inte bara behålla maskinen i flera månader! :rage:

Tid har jag, frågan är om jag har lust :angel:

Surt med maskinen! Hoppas det löser sig nu
 
Syr en klänning ur boken jag fick i födelsedagspresent. Överdelen (vad heter bodice på svenska?) är gigantisk! Trots att jag mätte storleken innan är den nästan 20 cm för stor. Fattar inte hur det gick till.. Får pussla lite så blir det nog bra ändå.
 
Äsch... var nästan klar med min klänning, skulle bara prova och justera axelbandet. Gissa vad jag upptäcker? Dragkedjan är paj! Den går inte dra upp, det saknas tänder..

Note to self: kolla alltid dragkedjor innan du syr i dem.
 
Äsch... var nästan klar med min klänning, skulle bara prova och justera axelbandet. Gissa vad jag upptäcker? Dragkedjan är paj! Den går inte dra upp, det saknas tänder..

Note to self: kolla alltid dragkedjor innan du syr i dem.
Näää vad surt :arghh:

Kl
Jag har fått hem sex "fashion history"-böcker med mängder av mönster, och väntar på ytterligare två :angel: 1868-1909-ish. Alla har vi våra böjelser och min är tydligen att fålla enorma längder kjoltyg :laugh:
Ball tejp du har förresten @Trott :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 144
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
984
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 356
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Gråter du?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp