Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha! Det skulle inte ens funka som grenbit min fiffi är inte sådär liten :grin: :rofl:
Pfft, jag ska visa bild! Lägger den som en spoiler för säkerhets skull, ifall någon inte vill se en kropp med pyttetrosor på sig (det är dock en produktbild från en butik, så inget snusk :p )
il_570xN.889347183_qgu9.jpg

Obs: jag tror inte att modellen är särskilt bekväm :D
 
Pfft, jag ska visa bild! Lägger den som en spoiler för säkerhets skull, ifall någon inte vill se en kropp med pyttetrosor på sig (det är dock en produktbild från en butik, så inget snusk :p )
il_570xN.889347183_qgu9.jpg

Obs: jag tror inte att modellen är särskilt bekväm :D
Haha ja det där hade den nog räckt till! :rofl: :rofl: O_o
 
Den tidigare tillverkade dregglisen har fått sällskap av ett par någorlunda matchande byxor. Rådjurstyget är samma, men dregglisen har grå baksida medan byxorna fick vita muddar. Det där med byxor i bebisstorlek var ju riktigt lätt :D
16395E3617DD.jpeg
Tryck på bilden för större version. Hon har strumpor på sig där, det är alltså inte fötter och hjärtan på byxorna ;)
 
Man kan spraya det på sladdriga tyger innan man stryker dom efter tvätt då blir de fasta och lättare att klippa och sy i. Sedan tvättas ju det bort när man tvättar plagget och tyget återgår till sina normala sladdrighet. Samma med limstiften med tyger som lätt glider eller töjer sig kan man limma sömmarna innan man syr så drar sig inte tyget. Jag har inte testat själv ännu utan läst om det på nätet och just velour är både halt och töjer sig hit och dit och sedan tänkte jag sy lite i viscose och viscosejersey med och det är både halt och töjigt :).

Tack för tipset! Har precis köpt viscosejersey som jag ska sy en kjol av. Funderade just hur jag skulle bära mig åt för att få ihop sömmarna då tyget sladdrar runt över allt :crazy:

/Lizzie
 
Nu har jag köpt tyg till sonens pyjamaser. De hade tyvärr inget mönster. :down:

Vad tror ni? Vågar man rita av en pyjamas i rätt storlek?
Behovet börjar liksom bli akut.. :nailbiting:
 
Har börjat projektet att sy grabbens garderob i 86 och 92. Blivit två byxor (hallonsmulas break time fun pants). Ett par med grenkil och ett par utan. Vet inte, tyckte grenkilarna var lite stora så funderar på att modifiera det lite så kilen blir mindre.

Screenshot_20180409-171017~2.png
 
Skulle klippa ut två t-shirtar och ett par byxor. Eh ja...
1523293860976750326497.jpg


T-shirtarna är raglan. Har en tanke om att på ena tröjan ha knappar i ena axelsömmen. Hur mycket hade ni lagt på i sömsmån då för att kunna ha en knäppning? Något jag ska se upp med?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 144
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
975
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 356
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp