Status
Stängd för vidare inlägg.
Oförskämt nöjd med nya väskan!
Helt och hållet loppisfynd som fått nytt liv.
 

Bifogade filer

  • IMG_20180328_181815_924.jpg
    IMG_20180328_181815_924.jpg
    453,9 KB · Visningar: 80
Jag har kantat och tvättat tyg, borde köpa stärkspray och sånt där limm som tvättas bort. Har tänkt sy i velour och det lär vara knepigt. Såg fint badklädestyg denärmins hemsida med sitter lite på händerna för den här månaden är ekonomin snäv.
 
Äsch.. Hade hittat ett mönster på barnklänning men det är precis att tyget inte räcker.. Får nog åka till tygaffären och köpa lite matchande enfärgat till ärmarna. Kanske till hela överdelen?
 
Dum fråga kanske. Vad har man stärkspray till?

/Lizzie
Man kan spraya det på sladdriga tyger innan man stryker dom efter tvätt då blir de fasta och lättare att klippa och sy i. Sedan tvättas ju det bort när man tvättar plagget och tyget återgår till sina normala sladdrighet. Samma med limstiften med tyger som lätt glider eller töjer sig kan man limma sömmarna innan man syr så drar sig inte tyget. Jag har inte testat själv ännu utan läst om det på nätet och just velour är både halt och töjer sig hit och dit och sedan tänkte jag sy lite i viscose och viscosejersey med och det är både halt och töjigt :).
 
Man kan spraya det på sladdriga tyger innan man stryker dom efter tvätt då blir de fasta och lättare att klippa och sy i. Sedan tvättas ju det bort när man tvättar plagget och tyget återgår till sina normala sladdrighet. Samma med limstiften med tyger som lätt glider eller töjer sig kan man limma sömmarna innan man syr så drar sig inte tyget. Jag har inte testat själv ännu utan läst om det på nätet och just velour är både halt och töjer sig hit och dit och sedan tänkte jag sy lite i viscose och viscosejersey med och det är både halt och töjigt :).
Smart ! för det där är som att sy i något som lever :nailbiting:
 
Det är okej att slänga såna bitar. :D Jag rensar stenhårt bland stuvarna nu, lika bra.
Jo jag håller på, har en låda på 120 liter med stuvar som jag går igenom nu. Mycket slängs men iom att jag syr till prematurerna så spar jag på många bitar som nog andra skulle kastat :) förstår bara inte varför jag lagt dom där pyttebitarna där från första början :cautious:
 
Behöver råd! Halsen på den här, någon av muddarna på bilden eller samma tyg som klänningen?
Själv är jag lite inne på den lila, för att få mer färg på skapelsen.
Ska bara fållas och få en halslinning sen är den klar :up:
 

Bifogade filer

  • IMG_20180331_082948.jpg
    IMG_20180331_082948.jpg
    269,8 KB · Visningar: 65
Behöver råd! Halsen på den här, någon av muddarna på bilden eller samma tyg som klänningen?
Själv är jag lite inne på den lila, för att få mer färg på skapelsen.
Ska bara fållas och få en halslinning sen är den klar :up:
Jag hade kört på samma tyg om inte ärmarna skulle ha muddats, då hade jag nog tagit lila på båda :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 140
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 352
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp