Status
Stängd för vidare inlägg.
Sytt ett trädgårdsförkläde. Kan vara bra att ha när man grejar ute. Undrar om jag behöver ett till.
Eller kanske en väska.
Eller en tygkorg till.
Eller några kassar.

Eller... Äsch, jag vet inte vad jag ska sy nu! Senaste Burda style var ingen inspiration heller.
Kanske ska göra en jacka till? Hittade ett jacktyg i mina gömmor. Då ska jag bara hitta ett mönster jag gillar. Eller vågar jag rita eget? :nailbiting:
 
Sytt ett trädgårdsförkläde. Kan vara bra att ha när man grejar ute. Undrar om jag behöver ett till.
Eller kanske en väska.
Eller en tygkorg till.
Eller några kassar.

Eller... Äsch, jag vet inte vad jag ska sy nu! Senaste Burda style var ingen inspiration heller.
Kanske ska göra en jacka till? Hittade ett jacktyg i mina gömmor. Då ska jag bara hitta ett mönster jag gillar. Eller vågar jag rita eget? :nailbiting:
Men hallå. Du måste ju visa bild på förklädet :cautious:
 
Här kommer bild, inte den bästa i världen men det syns i varje fall. Skulle gjort banden lite längre men de funkar. Å nej, jag måste nog sy ett till!

15239842572691842729514.jpg

Det syns inte på bilden, men det är flera fickor på och dessutom en liten hälla för sekatören
 
Jag fick ihop det(och sen fick jag isär det igen när jag var klantig med saxen :meh:), men har skrivit ut två mönster till så mer vin behövs absolut :rofl:

Jag har flera mönster jag inte satt ihop än så jag får nog ta och handla lite vin jag med, och tejp, det går mycket tejp hos oss av nån anledning..... (tejpar från och baksida hela vägen så det går lätt ty rulla sen)
 
Jag har en omlottklänning där allt är utklippt utom en ärm och ett skärp, nu har jag tyg så det räcker men har inte orkat ta tag i det. Sen har jag en esmetunic där jag klippte ut framstycket men upptäckte att tyget inte räckte så bakstycket blev 20 cm kortare :P. Egentligen är det ju bara att korta av hela så det blir en kortare tunika men tappade drivet lite. Trädgården lockar ju nu så jag vill inte vara inne greja, men idag hade vimpeln lyckats göra håll på sig i änden och trä sig själv över flaggstången (hur undrar man...). Så jag fick hala den och klippa loss den från flaggstången, korta av den lite, zickzacka, fålla och hissa den igen. Kände mig mycket händig!
 
Jag är halvvägs igenom en Penny från Sew Over It, den blir jättefin och jag är sjukt nöjd med mitt arbete, men det är redan uppenbart att den kommer bli tight över bysten och kort i livet. Skittrist men det är väl bra att veta att det behövs trots att modellen är lös :down: hoppas att den ska passa tillräckligt väl för att användas i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 145
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
984
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 356
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp