ta bort dränage själv...snälla svara!!!!

Empalie

Trådstartare
Min kisse har dränage efter ett bitsår. Det ska väck antingen måndag eller tisdag. På djursjukhuset sa dem att jag kunde välja om jag ville åka in eller inte. Eftersom min katt hatar att åka kattbur och vi har en bra bit att åka frågade jag om det var svårt att ta bort det själv eftersom vi behöver åka in ännu en gång och ta stygnen. HOn beskrev det såhär: Jag skulle klippa av stygnen som själva slangen sitter fast med sedan skulle jag klippa av ena änden på slangen så nära huden som möjligt och sedan tvätta hela området med varmt vatten för att få bort ev. sekret. Sedan skulle jag dra ut slangen genom att dra i den icke klippta änden...hmmmm...klarar man detta???? Tips mottages gärna samt tips på ett litet redskap man kan använda, funkar det med en liten sårsax???:confused::confused:
 
Sv: ta bort dränage själv...snälla svara!!!!

Om du är så pass osäker tycker jag faktiskt du ska åka till veterinären i alla fall.
Hellre att katten får åka bur en extra gång, än att det blir fel.
 
Sv: ta bort dränage själv...snälla svara!!!!

Det är inte så svårt. Fel kan det knappast bli. Börja med att tvätta och pillra bort allt sekret (det ska du ju ändå göra dagligen!). Klipp därefter upp stygnen, en liten sårsax funkar utmärkt. Lyft lite i en av tamparna och klipp ena snöret under knuten. Pillra bort hela stygnet. Sen klipper du av all slang som sticker ut på ena sidan, välj den smutsiga - detta gör man för att inte dra en snuskig slang genom hela dränhålan. Sen tar du tag i den andra änden och drar till, ganskla bestämt. Plopp, sen är det klart! Det fixar du galant!
 
Sv: ta bort dränage själv...snälla svara!!!!

Tack tantester för pepping! Allt gick kanonbra!!!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 205
Senast: Wonna
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 134
A
Träning Jag har ett ganska stort problem. Det fanns redan med när jag köpte min hälskade häst. Han sparkade och levde om när man skulle lyfta...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 080
Senast: älgen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp