Täcke till klippt islandshäst

SofiaToscana

Trådstartare
Idag ska min islänning klippas ( överallt utom ben och ansikte ) . Min fråga är hur mycket jag ska täcka honom? Och speciellt nu i början? Han står på box! Ska han ha 100g eller 50g täcke på natten? Ingen frusen häst i sig. Är dålig på detta med hur mycket man ska täcka islänningar, min dressyrponny är lättare ;) Tack på förhand!
 
När du rakar av all päls så kommer din islandshäst antagligen bli precis lika frusen som dressyrponnyn när den är rakad. Det som troligen skiljer dem åt vad gäller frusenhet är högst troligt just pälsen.
 
Hur frusen hästen blir hänger även samman med foder, tex klipper jag min häst men de får foder varje 4:e timma så för min pålle krävs inget täcke då han stallas in nattetid.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 080
Senast: Bulldoozer
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 723
Senast: Snurrfian
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp