Bukefalos 28 år!

täcke till sommaren?

Soff91

Trådstartare
Satt och kolla inne på h**ks hemsida nu och hitta Flugtäcken och fundera på om man ska köpa ett sånt till sommaren?
När vi köpte min häst i sommras sa förra ägaren att hon var lite överkänslig mot flugor och bett.. Är då Flugtäcket en bra ide? Funkar dom bra? Skriv gärna vilka flugtäcken ni använder (:
 
Sv: täcke till sommaren?

Bucas har jag nu investerat till båda hästarna. Klart bäst.
Jag har provat X andra sorter men efter att nu äntligen köpt bucas vill jag inte ha något annat flugtäcke än som extra-täcke.

Och ja, fungerar superbra mot bitande insekter!

Men... Det är låångt kvar till sommaren! Du är ute i god tid! ;)
 
Sv: täcke till sommaren?

Eftersom min häst har eksem så är det täcke på dygnet runt från och med slutet/mitten av maj. Dock lindrigare nu än det varit förut.
De hetaste och värsta perioderna går hon med Jacson eksemtäcke som hon gillar jättemycket. Annars investerade jag ett från H--ks i somras, blev lite av ett impulsköp. Det ångrar jag nu. Trots att hon går ensam i hagen har maggjorden ändå gått sönder. Annars är det ett fint täcke av ett mjukt material!
 
Sv: täcke till sommaren?

Är hästen det minsta överkänslig så kommer hon med all säkerhet klia sig. Då skulle jag hellre lägga lite extrapengar på ett dyrare täcke av bra kvalitet
 
Sv: täcke till sommaren?

Satt och kolla inne på h**ks hemsida nu och hitta Flugtäcken och fundera på om man ska köpa ett sånt till sommaren?
När vi köpte min häst i sommras sa förra ägaren att hon var lite överkänslig mot flugor och bett.. Är då Flugtäcket en bra ide? Funkar dom bra? Skriv gärna vilka flugtäcken ni använder (:
Under flera år har vi provat en rad varianter till våra hästar och ponnyer som har helt olika behov, från knottallergi till soleksem och flugkänslighet som största problem.
Det täcke som vi varit mest nöjda med är faktiskt Hööks thermo master och de har dessutom sänkt priset i år tror jag:). Det äldsta vi har haft av den sorten är nu faktiskt snart inne på sin fjärde säsong och det lär funka i år med. Jag har blivit förvånad över att de hållt så bra trots det mjuka stretchiga materialet! Men det är skönt eftersom de lätt får skav när de har samma täcke hela tiden och ingen av våra har någonsin fått skav av detta täcket. Boett är säkert ett bra alternativt men håller thermo master så många säsonger så kan jag inte tänka mig att det går att motivera rent ekonomiskt!

Trevligt med någon som tänker på sommaren förresten!
Hoppas du hittar ett täcke du blir nöjd med!
 
Sv: täcke till sommaren?

Vi kör med Mark Todds flugtäcke och det kommer att gå in på tredje eller fjärde året nu och det är som nytt. Sitter bra, luftar bra oavsett väder. Kommer att köpa ett till att ha att byta mellan.
 
Sv: täcke till sommaren?

Jag har Börjes flugtäcke på min. Det är lite kraftigare typ än Hööks variant som jag hade för ett par år sen. Hööks hade ganska glest tyg så insekter kom åt att sticka hur enkelt som helst. Börjes är faktiskt förvånansvärt bra och prisvärt.
 
Sv: täcke till sommaren?

Bucas har jag nu investerat till båda hästarna. Klart bäst.
Jag har provat X andra sorter men efter att nu äntligen köpt bucas vill jag inte ha något annat flugtäcke än som extra-täcke.

Och ja, fungerar superbra mot bitande insekter!

Men... Det är låångt kvar till sommaren! Du är ute i god tid! ;)


Har också Bucas på mina :)

Funkar perfekt
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 202
Senast: Mabuse
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 247
Senast: Bee
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 617
Senast: Stereo
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 188
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp