Bukefalos 28 år!

Tävla D-ponny bland hästar!

Sv: Tävla D-ponny bland hästar!

fanns det inte engelsk ekipage...stroller har jag för min *hästen/ponnyn * hetter ...emn det var ju lääääängesen som hppade vm lr ngt
 
Sv: Tävla D-ponny bland hästar!

Men om man nu bara vill tävla lokalt eller under det, kan man tävla som både häst och ponny då ?

Jag är bara 14 år men det finns ofta fler lokala tävlingar för häst än för ponny, så om man kan starta i båda så vore det ju jätte bra :D Det är en arab jag har så sen finns det ju speciella arabtävlingar, men det är ofta väldigt långt bort från mig (bor mitt ute i bushen) :P
 
Sv: Tävla D-ponny bland hästar!

Ponnyn får INTE starta som både häst och ponny samtidigt, vare sig med samma ryttare eller olika. Börjar du tävla ponnyn som storhäst får den bara "bli" ponny igen vid stadigvarande ryttarbyte.

Sedan tror jag att man bara får starta sin ponny bland stora hästar efter att man fyllt 18, men är inte helt hundra..
 
Sv: Tävla D-ponny bland hästar!

I hoppning måste man vara inne på sitt nittonde år för att få tävla sin ponny som häst. Men det gäller ju lokala tävlingar och högre, hur man gör på klubbtävlingar är ju upp till klubben som anordnar klubbtävlingen.
 
Sv: Tävla D-ponny bland hästar!

i dressyr fick man innan iaf starta bland både ponny och häst OM ryttaren var under 18 år (var väl ifs 98 lr ngt)

Har för mig det var en ponnyryttare på den tiden jag tävlade som gjorde så,hon red msv bland stora höstar på ponnyn sen feiklasser på ponnytävling men hon var som sagt under 18
 
Sv: Tävla D-ponny bland hästar!

Man får tävla d-ponny som häst bara man löser hästlicens. Ridsportsförbundet vill däremot att man meddelar när det är frågan om byten! Helst ser de också att bytet varar minst ett halvt år. Vet att det är så eftersom vi varit med om detta i familjan. Ringde dit för att vara säker på att jag inte gjorde fel!
 
Sv: Tävla D-ponny bland hästar!

*kl*
Hur är det om man har en ponny som är ca 147-148 i mkh och man har tänkt att tävla den som häst. hur högt får man tävla då?
Och ponnyn inte har tävlat något innan..
 
Sv: Tävla D-ponny bland hästar!

om den är inmätt som D-ponny kan du ju alltid starta den i avd B, det är ju bättre för ponnyn om den är orutinerad, än att behöva gå på storhäst avstånd på tid.
 
Sv: Tävla D-ponny bland hästar!

jag tävlar min fjording som stor häst... funkar utmärkt! det ända e att man inte får starta som den som ponny samtidigt... tävlar upp till regionalt dress o hopp o ingen har klagat...
 
Sv: Tävla D-ponny bland hästar!

Japp. men du måste lösa hästlicens för ponnyn. Det går väl an så länge ingen vill tävla den som ponny igen :angel:
 
Sv: Tävla D-ponny bland hästar!

jag har för mig att man får ta upp dponny til storhäst, men den kan inte bli dponny igen (om den är över 8 år)
 
Sv: Tävla D-ponny bland hästar!

JO! Den kan "bli ponny" igen. Vid ägarbyte eller stadigvarande ryttarbyte får den tävla som ponny igen.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 638
Senast: Fiorano
·
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
2 036
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 820
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 653
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp