Bukefalos 28 år!

Tävla för två olika klubbar...

Fossing

Trådstartare
...i olika distrikt, får man det? Har nämligen blivit tillfrågad att rida i två olika lag i två olika distrikt inför våren. Spelar det någon roll om man inte har samma häst?
 
Du får bara rida för en klubb. Undantaget är om du rider både häst och ponny då kan du tävla ponny för en klubb och häst för en annan.
 
Har för mig att man får tävla för 2 klubbar om det är olika grenar. Alltså dressyr för en klubb och hoppning för en annan, t.ex. Var så förra året iaf.
 
Så här står det i TRI, kapitel 3:

4. Organisationstillhörighet
4.1.
Ryttare får under ett och samma kalender år inte tävla för mer än en organisation per gren på inbjudningstävling eller högre, om inte annat beviljats av Svenska Ridsportförbundet centralt.
4.2.
Ryttare som vill tävla för olika organisationer i olika grenar måste lösa ryttarlicens för respektive organisation.
4.3.
Junior som vill tävla med häst för en organisation och ponny för en annan måste lösa en ryttarlicens för respektive organisation
 

Liknande trådar

  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 633
Senast: Gunnar
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 277
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 168
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 188
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp