Tävlingslåtar?

A

Aeternum

Vilka låtar skulle ni vilja höra om ni va på tävling?

Vilken låt skulle ni vilja rida ärevarv till?

Vill ha jättemånga tips på lämpliga låtar!
 
Sv: Tävlingslåtar?

En klassiker till ärevarvet är ju "We are the champions". Klassisk men ganska uttjatad! =P
 
Sv: Tävlingslåtar?

Jo, jag funderade på "Simply the best" eller "We are all the winners"
 
Sv: Tävlingslåtar?

Allt som inte vart med förrut... :angel:
Kikade på gamla tävlingsfilmer häromdagen bara och då red jag visst till No Doubt - det var sjukt bra.
Stryk allt som som heter Abba och lugnt och fint och jobbigt, det är så träligt att alla har samma musik.
Ärevarv; Opus - Life is life eller Right Said Fred - Stand up for the champions
Det är så bra i börna på 'Life is life' - applåååååder! Det taggar hästarna :D

Om jag fick välja helt själv skulle jag vilja tävla till typ Kiss eller Mötley Crüe eller liknande, men det är jag det.
Något med mycket bas och enkel takt är aldrig fel.
 
Sv: Tävlingslåtar?

Jamen dom tre låtarna blir ju helt perfekta att varva mellan. Det kan ju bli ganska uttjatat om man har samma låt till ärevarven hela tävlingen.
Musik som spelas mellan klasserna tycker jag ska vara någonting "lättsmält". Ingen hårdrock, klassisk musik el. dyl. Förslag på låtar:

Natasha Bedingfield - Soulmate
Fergie - Big girls dont cry
Akon - Sorry blame it on me
Gwen Stefani - 4 in the morning
Randy Crawford - Almaz
Amy Winehouse - Rehab
James Blunt - 1973
Robyn - With every heartbeat
Johnny Cash - Hurt

Hot Chip - The beach party :D
 
Sv: Tävlingslåtar?

Den här låten från Lejonkungen "...för här är det jag som är kuuung...":love: Äre varv helst!

Annars "summer of '69"

Justin är ju grym med allt han gör också!
 
Sv: Tävlingslåtar?

Right Said Fred - Stand up for the champions - fast då MÅSTE den vara mixad! För seg annars!
 
Sv: Tävlingslåtar?

Jag kan tänka mig att glida in till "when the saints go marching in" i gospelvariant, och avsluta med "it´s the final countdown".

Ärevarv= "Simply the best" med tina turner såklart:D
 
Sv: Tävlingslåtar?

Under ritten spelar det inte så stor roll, men helst inte klassiskt, techno eller typ svensktopp :p

Ärevarv rider jag helst till "Stand up for the champions"
Den kommer igång direkt, och är framåt och rolig!
 
Sv: Tävlingslåtar?

Jag har inga bra låttips, men på själva tävlingsplatsen beror det lite på. Lite lagom lugn, men glad musik ska det vara!

På ärevarv är det olika. I hoppningen SKA det vara låtar med lite fart i , det hör lixom till. :p
I dressyren lite lugnare låtar men ändå lite "pampam".
 
Sv: Tävlingslåtar?

I dressyren har jag alltid velat rida till Nick Drakes "Bryter Layter" eller Tom Waits "Closing Time". Hela skivorna då, som bakgrundsmusik.
 
Sv: Tävlingslåtar?

Till hopptävling passar det mesta, t ex sånt som spelas mycket på radio, glada poplåtar, men inte för långsamma låtar tycker jag! På dressyrtävlingar kan man ju köra lite lugnare låtar, men det är väl lite uttjatat kanske. Som prisutdelningslåtar passar "Queen - We are the champions" och Abbas "The winner takes it all" alltid, men man kan ju gärna variera sig. Kommer inte på någon annan just nu, men även här ska det vara glada låtar!
 
Sv: Tävlingslåtar?

Vad du än gör, spela INTE "Dont cry for me argentina" konstant i 8 timmar, som på en dressyrtävling jag var på!!
 
Sv: Tävlingslåtar?

Om det är en tjej som vinner så är Orups "När hon går förbi står pojkarna på rad -låten bra som ärevarvs musik ";)
 
Sv: Tävlingslåtar?

Jag kommer igång direkt till Alex Guadino: Destination Calabria

:D
 
Sv: Tävlingslåtar?

Om det är en tjej som vinner så är Orups "När hon går förbi står pojkarna på rad -låten bra som ärevarvs musik ";)

Då vet jag vad jag skall önska om jag får äran någon gång ;)

Om det är en kille som vinner borde dom spela Linda Bengtzing - Alla flickor :p

//Malin
 

Liknande trådar

Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
395
  • Artikel
Hästnyheter Carl-Walter Fox var första ryttare att få ta täten i ett ärevarv vid årets tävlingar på Stockholm Stadion. Han gjorde det på...
Svar
0
· Visningar
303
Senast: Gunnar
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
16 903
Senast: fio
·
Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
503
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp