Tävlingslåtar?

Sv: Tävlingslåtar?

Vare sig om det är dressyr eller hoppning så tycker jag att det ska vara en låte med mycket tempo och vara riktigt pampig!
 
Sv: Tävlingslåtar?

somn många andra sagt, låtar med tempo!
det är alldeles för tråkiga låtar på tävlingar.. :p
Opus- Life is Life var nog det bästa förslaget jag hört! :bow:
 
Sv: Tävlingslåtar?

Det finns massor av trådar med ärevarvsmusik redan, sök på forumet så hittar du nog.

Annars är mina favoriter:
Right Said Fred - Stand Up
Bryan Adams - We're gonna win
E-type - Hold your horses
Chesney Hawkes - The one and Only
Survivor - Eye of the tiger
Opus - Live is Life
Flashdance - What a feeling
Tina Turner - Simply the best
Bruce Springsteen - Born to run, fast kanske inte på dressyr :angel:
Looks of a winner, vet inte vem som har gjort den, men den är riktigt bra :D

Många är lite sega i starten så man får spola fram tills det blir bra.

Musik under tävlingarna kan vara lite vad som helst om det är hoppning och lugna låtar i dressyr samt att musiken kommer från skiva. Har varit med om både värsta hårdrocken och radioreklam på jättehög volym på dressyr, inte så kul ;)
Gärna lite variation med, man blir rätt trött på en skiva som spelas hela dagen...
 
Sv: Tävlingslåtar?

Vi brukar köra med "The final contdown" i stallet ;)
 
Sv: Tävlingslåtar?

för distans så är ju intror till Pul Fiction (som Black Eyed Peas har använt delar av i "Pump It") ashäftigt! :D SKULLE ja nån gång få "tummen ur röven", som det så fint heter, o låna morsans häst, o av nån anledning även vinna, ja då skulle ja vilja ha den låten!
 
Sv: Tävlingslåtar?

Eftersom jag rider islandshäst så gillar jag "popcorn" till ärevarv. Passar så bra in med takten till tölten!:):bump:
 
Sv: Tävlingslåtar?

Har alltid velat galoppera runt till "We're all in this together" (Från Highschool musical 1). Det skulle kännas skitbra för då är ju låten riktad till alla! Dessutom kan man ju också tolka det som att segraren förmodligen inte gjort hela jobbet "själv". Hästen, tränaren, föräldrar, kanske sponsor mm.
 
Sv: Tävlingslåtar?

Jag kan tänka mig att glida in till "when the saints go marching in" i gospelvariant, och avsluta med "it´s the final countdown".

Ärevarv= "Simply the best" med tina turner såklart:D


It`s the final countdown har jag själv prövat,jättebra!:banana:
 
Sv: Tävlingslåtar?

Ärevarv:
Mac Fleetwood - Go your own way
Slade - Cum on feel the noise
Survivor - Eye of the tiger
Green Day - Minority


Att rida till:
Red hot chili peppers- Hump de Bump
Sahara Hotnights - Cheek to cheek
Simple plan - Shut up

Kommer inte på fler. :p Jag är kanske lite udda men det är låtarna jag vill rida till. Vissa klassiska går också bra :D
 
Sv: Tävlingslåtar?

Nja, men när man rider måste det vara något med puls som speedar upp hästen litta ;)

*svävar bland rosa moln*
När vi vinner Grand prix i falsterbo ska de va stand up och då ska alla ställa sig upp och applådera och vi flyger iväg :love:
 
Sv: Tävlingslåtar?

Några som jag absolut inte skulle vilja rida ärevarv till är "we are the champions" och "the winner takes it all". Tråkigare låtar får man gräva efter. "Eye of the tiger" skulle jag vilja rida till:bump:...eller Jerk it out:idea:
 
Sv: Tävlingslåtar?

det är jätteroligt att "mobba" ponnyryttare på ärevarv med Smurfarna - Grattis (olé olé olé olé):rofl::D
:banana::bump::banana::bump:
 

Liknande trådar

Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
390
  • Artikel
Hästnyheter Carl-Walter Fox var första ryttare att få ta täten i ett ärevarv vid årets tävlingar på Stockholm Stadion. Han gjorde det på...
Svar
0
· Visningar
303
Senast: Gunnar
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
16 895
Senast: fio
·
Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
503
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp