Tävlingsseongen 2013

Sh_Arabians

Trådstartare
Någon som vet hur tävlingsseongen 2013 kommer se ut?
Brukar de inte släppa sesongen i oktober månad för nästkommande år.
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Tror att jag fick ett mail att det varit en arrangörsträff där de bestämde datum för tävlingarna så jag skulle tippa att det bara ska sammanställas innan det kommer ut. Lite tålamod ;)
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Arrangörsträffen var den 20 oktober, så snart kommer det en ny tävlingstermin. :laugh:
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Här är är Danmarks (och där står Göinge också med):

Marts
2. Feldborg, JM
31. Aaskov

April
27. Dronninglund

Maj
4. Kronborg
11. Gøinge SE
25. Hals

Juni
8. Nordslesvigske
15. Hippoaden

Juli
6. Rom MA
13. København

August
3. Og 4. Molsridtet, DM
17. Dronninglund
31. Vesterhav

September
14. Hedeland SM
28. Blaabjerg
29. Sydfalster

December
28. Champagnegaloppen

Sedan har Hallandsgänget ansökt om Hallandsritten till den 23 mars.
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Blir lite sugen på att testa Clear Round på min valack...

Planerar i alla fall att rida PP på Lovisedal, Rimbo och Fjällnora. :laugh:
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

:bump:

Jag får se om jag och hästen vågar oss på någon CR, det hänger mycket på hur varmt det blir. Vi inleder nog med PP på Lovisedal, i vilket fall :laugh:
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Men...
är det inte ovanligt få ritter?
Varken Hökensås eller Isaberg är med, så kvar blev bara Sämsholm för mig att rida, och det får jag nog stå över, för det blir för dyrt med bara en start (vid fler starter får man ju mer nytta av licensen sas, tävlar inget annat).
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Billingeritten då, funkar inte den? Tänker att den är väl inte så himla långt ifrån där Hökensås brukar gå?
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Vi har ca 7 mil till Hökensåsritten där den gick förra året, och 9 till Tidaholms Motorbana där den gått innan. Minns inte riktigt hur långt det är till Billingeritten, men det är ju ett antal mil ytterligare.

Vet att många åker bra mycket längre än så, men det funkar liksom inte att åka hur långt som helst för en PP :) (kanske dags att ta steget upp till CR nu efter 10 PP på två olika hästar :angel:)

Har ridit Billingen en gång, 2008 tror jag det var och det kändes som att vi åkte i evigheter, och då stod dåvarande hästen ca 5 mil närmre åt Billingehållet än vad nya stjärnan gör.
 
Senast ändrad:
Sv: Tävlingsseongen 2013

Ja för mig ja, men hästens licens kostar ju 200 om året. 200 + 75 (150?) + anmälningsavgift för en enda PP känns inte rimligt =/ Hade varit skillnad att betala 200 och veta att man ska ut flera gånger :)
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Hahaha! I mina ögon låter du väldigt bortskämd med att ha tävlingar nära dig ;) Men det är klart, allt är en avvägning om man tycker tävlingen är värd resan eller inte :)
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Har du ändå lagt massa tid ( och pengar) på att träna upp hästen till tävlingskondition så ska du inte bli avskräckt för att åka en bit till tävling.
Ska man ändå sätta bort en dag, packa, lasta häst och ordna hinknisse, så tycker inte jag det spelar så stor roll om man åker 5 mil eller 20 mil till en tävling.
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Javisst är jag bortskämd med tävlingar nära :D
Får se hur vi gör, vi kanske inte ens är i tävlingsform när det är dags, det vet man ju inte...
 

Liknande trådar

Fordon Jag bor i Valdres. Allt här lutar, mer eller mindre brant. Dessutom är det is och snö oktober-april. Förra bilen (Caddy) hade en knapp...
Svar
18
· Visningar
1 643
Senast: Jeffery
·
Kultur Vilka scenföreställningar har ni sett nyligen, och vad planerar ni att se? Jag trycker att jag hinner se alldeles för lite teater, opera...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 819
Senast: Halfrek
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 543
Hundträning Min hund är duktig på byteshandel när det kommer till icke ätbara saker som pinnar, skräp osv. Däremot när hon hittar mat ute så lyssnar...
Svar
16
· Visningar
1 054
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp