Bukefalos 28 år!

Tandborstning

Sv: Tandborstning

Vet inte om det var riktat till mig?

Jag håller med dig om att hundar inte ska lukta illa ur munnen, om de gör det är en möjlig orsak dålig tandhälsa och det kan man göra något åt! Både förebyggande och när den är där.

Min hund luktar inte utan ena molaren i på varje sida är ful.
 
Sv: Tandborstning

KL

Kan inflika en sak om det här med att skrapa själv. Tandstenen och beläggningen som syns är inte den som är farlig utan det är den som sitter under tandköttet och som man aldrig kommer åt när man skrapar själv. Rekommenderar verkligen att lämna in hunden för tandrens hos veterinären. Min ena har riktigt dålig tandhälsa trots sina unga år och han blev som en ny hund efter rensningen!
 
Sv: Tandborstning

Nåja, jag tycker man kommer åt rätt bra under tandköttet själv också, vet inte hur vet skulle kunna komma längre in? Inte utan att trasa sönder hela tandköttet, och det tror jag inte att dom gör;)
 
Sv: Tandborstning

Vet inte om det var riktat till mig?

Jag håller med dig om att hundar inte ska lukta illa ur munnen, om de gör det är en möjlig orsak dålig tandhälsa och det kan man göra något åt! Både förebyggande och när den är där.

Min hund luktar inte utan ena molaren i på varje sida är ful.

Nejnej! Det var inte riktat till dig. Hade bråttom och tryckte på snabbsvar vilket var fel. Det var bara allmänt hur jag gör med mina hundar och deras tandvård. :o
 
Sv: Tandborstning

Menar du att det påverkas indirekt? För själva verktyget hålls ju mot tanden men går ju verkligen inte in under tandköttet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 661
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 154
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 558
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 080
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp