Bukefalos 28 år!

Tatueringstråden, del 4

De går inte att tatuera över då med tatueringen du tänkt?

Nej, jag vill inte ha något där den tatueringen sitter. Utan jag vill helst att det ska vara hudfärgat där, dvs. hellre ett ärr en tatueringen som sitter där nu. Jag har redan en massa ärr i nacken efter piercings så varför inte ett till. Om det nu blir ett rejält ärr efter att man använt laser?
 
Nej, jag vill inte ha något där den tatueringen sitter. Utan jag vill helst att det ska vara hudfärgat där, dvs. hellre ett ärr en tatueringen som sitter där nu. Jag har redan en massa ärr i nacken efter piercings så varför inte ett till. Om det nu blir ett rejält ärr efter att man använt laser?
Det är svårt att lasra bort allt, och det tar tid. Däremot kan du bleka den och tatuera över, det är de vanligaste. Kolla Lady_fade på instagram.
 
Det är svårt att lasra bort allt, och det tar tid. Däremot kan du bleka den och tatuera över, det är de vanligaste. Kolla Lady_fade på instagram.

Ja, då tror jag att den skulle försvinna ganska bra om man jämför med vad jag har. Den är väldigt blek och grå redan så det borde nog gå att få bort en hel del!
 
Nej, jag vill inte ha något där den tatueringen sitter. Utan jag vill helst att det ska vara hudfärgat där, dvs. hellre ett ärr en tatueringen som sitter där nu. Jag har redan en massa ärr i nacken efter piercings så varför inte ett till. Om det nu blir ett rejält ärr efter att man använt laser?

Har inte hört att de blir ärr efter laser, bara att de gör så sjukt jävla ont de tar ju ändå flera omgångar för att få bort en tatuering
 
Har inte hört att de blir ärr efter laser, bara att de gör så sjukt jävla ont de tar ju ändå flera omgångar för att få bort en tatuering

Det kan ha blivit ett ärr av själva tatueringen om jag inte missförstår helt, och då lär det ju synas om man lyckas få bort färgen.

Jag har använt laser på ärr, och det var inte så farligt, men det kanske är skillnad på den här typen av laser? Det är dock på ett så litet område och jag har knappt någon känsel i huden där den sitter, jag kände inte ens när dom tatuerade. :angel: Så jag är inte så orolig för att det ska göra ont.
 
Jag har fått för mig att jag vill tatuera mig igen, men den lilla tatueringen jag har nu sitter helt fel för att jag skulle kunna tatuera mig som jag vill. Är det någon här som har provat laser? Min tatuering är typ 4 cm hög och 2 cm bred på bredaste stället.

Jag kan det mesta om laser!
Storleken har inte så stor betydelse. Färgerna och djupet har betydelse :)
Jag håller på att lasra bort två tatueringar, och det tar tid. Tror visserligen att det kan vara lite olika beroende på utrustning?

Har gjort tre gånger hittills, med minst två-tre månaders mellanrum. Jag har inte bråttom, så senaste var i juni. Kroppen bestämmer hur lång tid det tar, eftersom det är mycket "inte process" att rensa ut och det syns när tatueringen är redo för nästa omgång. När processen är "aktiv" så blir den typ lite glansig och som vanligt är läktiden individuell.

Det gör ärligt talat svinont att lasra bort tatuering.
Jag tål smärta ganska bra, men alltså när sadistlasermannen drar på lite högre effekt så spottar och fräser och svär jag långa ramsor. :arghh: Det sjuka är att det inte känns något alls när det är på vanlig hud utan bläck. Och det är MYCKET behagligare att bli tatuerad. Lasersmärtan går att jämföra med att någon smätter dig med ett gummiband – fast ashårt, många gånger och på liten yta. :angel:

Det är svårt att få bort tatueringen så att den inte syns alls, vet inte ens om det är möjligt? Mina är svarta och grå och efter tre gånger är de avsevärt blekare än vad de var från början, men jag kommer att behöva göra minst två gånger till. Efter andra gången går det lite snabbare, mellan första och andra gången märktes det inte så mycket. Efter tredje gången är det tydlig skillnad. Jag har lagt upp två bilder (trodde att det var fler...) på insta, om du söker på #lisaslaser så kan du se hur det ser ut direkt efter och några dagar efter. Jag ska dit igen på tisdag, kan ta fler bilder då :)

Hade jag bott söderut i landet så hade jag gått till A bushel and a peck i Malmö. :up:
 
Jag kan det mesta om laser!
Storleken har inte så stor betydelse. Färgerna och djupet har betydelse :)
Jag håller på att lasra bort två tatueringar, och det tar tid. Tror visserligen att det kan vara lite olika beroende på utrustning?

Har gjort tre gånger hittills, med minst två-tre månaders mellanrum. Jag har inte bråttom, så senaste var i juni. Kroppen bestämmer hur lång tid det tar, eftersom det är mycket "inte process" att rensa ut och det syns när tatueringen är redo för nästa omgång. När processen är "aktiv" så blir den typ lite glansig och som vanligt är läktiden individuell.

Det gör ärligt talat svinont att lasra bort tatuering.
Jag tål smärta ganska bra, men alltså när sadistlasermannen drar på lite högre effekt så spottar och fräser och svär jag långa ramsor. :arghh: Det sjuka är att det inte känns något alls när det är på vanlig hud utan bläck. Och det är MYCKET behagligare att bli tatuerad. Lasersmärtan går att jämföra med att någon smätter dig med ett gummiband – fast ashårt, många gånger och på liten yta. :angel:

Det är svårt att få bort tatueringen så att den inte syns alls, vet inte ens om det är möjligt? Mina är svarta och grå och efter tre gånger är de avsevärt blekare än vad de var från början, men jag kommer att behöva göra minst två gånger till. Efter andra gången går det lite snabbare, mellan första och andra gången märktes det inte så mycket. Efter tredje gången är det tydlig skillnad. Jag har lagt upp två bilder (trodde att det var fler...) på insta, om du söker på #lisaslaser så kan du se hur det ser ut direkt efter och några dagar efter. Jag ska dit igen på tisdag, kan ta fler bilder då :)

Hade jag bott söderut i landet så hade jag gått till A bushel and a peck i Malmö. :up:

Min tatuering är svart men är snarare grå numera. Den sitter på ryggraden och har tappat massor med färg sedan den gjordes, så jag tror att den är ganska ytlig, jag kände knappt när dom gjorde den. Den är även flammig då färgen har släppt mer på vissa ställen.

Jag har inte bråttom, ärligt talat så glömmer jag bort den då jag inte kan se den skälv. Men det vore mest om jag skulle vilka tatuera något nytt. Sen så gillar jag min tatuering egentligen.

Att den kanske inte helt går bort är helt ok, en skugga är bättre än det som är nu, sett till den nya tatueringen.

Du får gärna ta bilder! :)

Såhär ser min ut.

4jyWxca.jpg
 
Min tatuering är svart men är snarare grå numera. Den sitter på ryggraden och har tappat massor med färg sedan den gjordes, så jag tror att den är ganska ytlig, jag kände knappt när dom gjorde den. Den är även flammig då färgen har släppt mer på vissa ställen.

Jag har inte bråttom, ärligt talat så glömmer jag bort den då jag inte kan se den skälv. Men det vore mest om jag skulle vilka tatuera något nytt. Sen så gillar jag min tatuering egentligen.

Att den kanske inte helt går bort är helt ok, en skugga är bättre än det som är nu, sett till den nya tatueringen.

Du får gärna ta bilder! :)

Såhär ser min ut.

4jyWxca.jpg

Den där är nog inga som helst bekymmer att bleka bort så gott som helt.
Vad bor du?
 
Har 2 st, men de "tillhör" varann. En på varder underarm. Det är två trianglar med en knölval som simmar in i den ena och ut ur den andra triangeln.

Inte nöjd alls dock. Färgerna blev inte alls bra och jag önskar att jag hade struntat i färgerna och bara kört på konturer + skuggad val. Men men får leva med skiten. Trist dock :meh:
 
Har 2 st, men de "tillhör" varann. En på varder underarm. Det är två trianglar med en knölval som simmar in i den ena och ut ur den andra triangeln.

Inte nöjd alls dock. Färgerna blev inte alls bra och jag önskar att jag hade struntat i färgerna och bara kört på konturer + skuggad val. Men men får leva med skiten. Trist dock :meh:
Kan du inte låta nån bra tatuerare fixa till dom? :)
 
Kan du inte låta nån bra tatuerare fixa till dom? :)

alltså det är liksom färg i trianglarna som valen simmar igenom, och jag tror inte att det går att fixa bort färgen? Vet inte hur annars man kan fixa förutom att typ fylla i allt med svart... :p

visar motvilligt en bild på dem, där är de helt nygjorda
12963748_1023485794438249_133677527492803333_n.jpg

13094227_1023485811104914_3337763032669638888_n.jpg
 
Det skulle varit som en "galax" men tatueraren håller aldrig på med färg men jag sa typ att vi kunde chansa... sämsta beslutet jag någonsin gjort
 
@Mowglispacemonkey Vad tråkigt att det inte blev som du tänkt! Hade jag varit i dina kläder så hade jag gått till en annan tatuerare (en som är erkänt bra på färg och cover-up) och frågat vad denne rekommenderat. Rent spontant hade jag nog frågat om det gått att få en otydligare övergång mellan färgerna samt göra de gula/röda nyanserna mindre eld-lika och mera "spacey", kanske gå in med svart i just de partierna för att få lite mer rymdfeeling i bakgrunden. Om det däremot går att genomföra har jag ingen aning om.

Edit: Jag hade velat göra bubblorna mer stjärnllika också. :)
 
Bublorna skulle vara stjärnor.... Tatueraren är super på svartvitt, men färg... nope..
Just nu har jag inte råd att fixa den, och alla i min närhet gillar den ju men jag stör mig bara på den..
 
Jag är så grymt sugen på att göra något nu, har en kompis som tatuerar hemma som är sjukt duktig! Men jag vet varken vad eller var :D De jag har tänkt blir som inte snyggt förrän jag gått ner i vikt...
 
Nu blir det massor av inlägg på raken.. heh.. Pojkvännen har dock en idé att fortsätta göra trianglar runt armen så det blir som ett "band"... Och att allt det blir i svartvitt... så kanske färgen inte ser så hemsk ut... Får se hur jag gör. Bläh
 
Jag smygläser i den här tråden då jag själv är sugen på en tatuering med barnens namn och eventuellt födelsedatum. Men jag har aldrig tatuerat mig innan så jag är feg :D

Sen är det svårt med vart på kroppen den ska sitta isåfall. Jag vill inte att det syns mer än när jag är naken typ :p Funderar på sidan, typ revbenen, men det ska tydligen vara väldigt oskönt att tatuera där :o
 

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
4 663
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 707
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
307
Senast: tanten
·
Tjatter Tänkte att eftersom mitt pyssel inte alltid passar så bra i sytråden så tänkte jag att jag startar en tråd för allt möjligt pyssel ☺️...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 319
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovlera
  • Uppdateringstråd
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp