Bukefalos 28 år!

Tatueringstråden, del 4

Jag smygläser i den här tråden då jag själv är sugen på en tatuering med barnens namn och eventuellt födelsedatum. Men jag har aldrig tatuerat mig innan så jag är feg :D

Sen är det svårt med vart på kroppen den ska sitta isåfall. Jag vill inte att det syns mer än när jag är naken typ :p Funderar på sidan, typ revbenen, men det ska tydligen vara väldigt oskönt att tatuera där :o

Axeln kanske? Min mamma har en nyckelpiga där och vissa som känt henne i måååånga år blir chockade när de sett den för att den inte syns :) Annars låret?
 
Funderar på en Fågel Fenix, och väva in A för dottern och M för sambon i den på nåt sätt. I färg, på baksidan av vaden.
Min mamma kommer flippa! :o :D

Det tror jag hade vart supersnyggt! :up:

Mina föräldrar kommer också flippa när/om jag tatuerar mig för det är rätt otippat att jag skulle göra det faktiskt :D Men Maken är tatuerad så jag får säga att jag blivit påverkad av honom :angel:
 
Nu blir det massor av inlägg på raken.. heh.. Pojkvännen har dock en idé att fortsätta göra trianglar runt armen så det blir som ett "band"... Och att allt det blir i svartvitt... så kanske färgen inte ser så hemsk ut... Får se hur jag gör. Bläh
Gå och prata med en duktig tatuerare! Du behöver ju inte boks tid utan bara kolla vad den säger, om det går att rädda den på nått sätt :)
 
Sen är det svårt med vart på kroppen den ska sitta isåfall. Jag vill inte att det syns mer än när jag är naken typ :p Funderar på sidan, typ revbenen, men det ska tydligen vara väldigt oskönt att tatuera där :o

Smärta är individuellt.. (no shit) ;) Med det sagt, revbenen var inga problem för min del och jag har en som går över typ större delen av revbenen :up:
Generellt, det känns mer att tatuera där huden ligger nära ben (tex revben, höftben osv) och där huden är tunn (insida överarm, knäveck osv). Men som vanligt säger - kör på! Tiden det tar att göra är så liten mot tiden du har glädje av den! :D
 
Smärta är individuellt.. (no shit) ;) Med det sagt, revbenen var inga problem för min del och jag har en som går över typ större delen av revbenen :up:
Generellt, det känns mer att tatuera där huden ligger nära ben (tex revben, höftben osv) och där huden är tunn (insida överarm, knäveck osv). Men som vanligt säger - kör på! Tiden det tar att göra är så liten mot tiden du har glädje av den! :D

Jag är egentligen rätt smärttålig så jag borde inte vara bekymrad över det :D Jag får fundera lite och gå till tatueraren jag vill ha och be om råd och så får hon rita upp något.
 
@Blueberry

Hur lång tid behöver man räkna med för att lasra bort en tatuering? Jag har en text på underarmen (kanske 20-25 cm lång) i svart som jag vill ska vars borta sommaren 2019 senast (pga vill se fett snygg ut när vi gifter oss). Om jag börjar våren 2017, hinner jag få bort den då? För huden behöver väl vila emellan så tänker att det måste ta lång tid.
 
@Blueberry

Hur lång tid behöver man räkna med för att lasra bort en tatuering? Jag har en text på underarmen (kanske 20-25 cm lång) i svart som jag vill ska vars borta sommaren 2019 senast (pga vill se fett snygg ut när vi gifter oss). Om jag börjar våren 2017, hinner jag få bort den då? För huden behöver väl vila emellan så tänker att det måste ta lång tid.

Ja, det lär du hinna. Det behöver gå minst 2-3 månader mellan gångerna och beroende på skicket på tatueringen så ska du nog räkna med minst 4 gånger. :)

Jag gjorde min fjärde gång förra veckan och tyckte att det var en ganska futtig omgång - men det kan ta typ två veckor innan det börjar hända grejer som syns. Det är en sjukt konstig/fascinerande process, måste jag säga.
 
Ja, det lär du hinna. Det behöver gå minst 2-3 månader mellan gångerna och beroende på skicket på tatueringen så ska du nog räkna med minst 4 gånger. :)

Jag gjorde min fjärde gång förra veckan och tyckte att det var en ganska futtig omgång - men det kan ta typ två veckor innan det börjar hända grejer som syns. Det är en sjukt konstig/fascinerande process, måste jag säga.

Försvinner den helt eller blir det nånting grått typ kvar? Så osugen pga ont :p
 
Försvinner den helt eller blir det nånting grått typ kvar? Så osugen pga ont :p

Det beror lite på.
En del går att bleka bort helt, andra kommer alltid att skymta lite. Om du bildgooglar "tatueringslaser" så ser du lite varierande resultat.

(Bry dig inte om bilder på när tatueringar är vita och bubbliga, det blir lite så under tiden de lasrar i någon sekund och försvinner sen.)
 
Maken ringde förut och hade varit inne på tatueringsstudion och bett att få en skiss till en cover up på hans ena tatuering på ena armen. Nu är ju jag ännu mer sugen på att göra slag i saken men min idé! :p Är mest inne på låret nu faktiskt! Tror det kan bli riktigt fint! Nu är det bara motivet jag ska komma fram till. Vet att det ska vara ungarnas namn och födelsedatum i alla fall. Maken hade en idé med klockor så klockslagen blir med också. Det tror jag kan bli riktigt snyggt faktiskt :love: (Jag som inte skulle göra någon stor tatuering som första tatuering :angel:)
 

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
Svar
3
· Visningar
120
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 300
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
289
Senast: tanten
·
Tjatter Tänkte att eftersom mitt pyssel inte alltid passar så bra i sytråden så tänkte jag att jag startar en tråd för allt möjligt pyssel ☺️...
2
Svar
29
· Visningar
712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp