Bukefalos 28 år!

Tatueringstråden, del 4

Den där textplaceringen jag funderade över ett tag sen är nu använd!
Gick förbi en tatuerare, som satt o väntade på en kund som inte dök upp. Så jag fick göra med en gång. Lyckan är total! Helt sanslöst att jag fick tid direkt och att det blev just idag. Det är en Kent-tribute för er som inte är insatta i deras låtar och i lördags såg jag dem inte bara spela utan träffade bandet i hotellobbyn (råkade bo på samma hotell). Så turen och flytet är helt sanslöst bra just nu. Hoppas det inte tar slut. :D

F8D81479-3354-4B39-8160-4854757F5481-6162-000006CCE1B8E55B_zpsjarabenm.jpg
 
Jag har funderingar att gå på Tattoo Mess Sälen 13-14 januari. Är det nån som har varit på tatueringsmässa? Brukar det vara "mässpriser" på tatueringar (brukar ju vara det på andra mässor tänkte jag :rofl: ).
Har hittat ett par som jag hade vart intresserad av att bli tatuerad av. Den ena från Stockholm å den andra från Örebro. Har inte långt alls till Örebro (ca 12 mil) så jag funderar om det är värt att fråga efter en tid i Sälen, eller om jag lika gärna kan boka en tid på ordinarie ort så att säga...
 
Jag har funderingar att gå på Tattoo Mess Sälen 13-14 januari. Är det nån som har varit på tatueringsmässa? Brukar det vara "mässpriser" på tatueringar (brukar ju vara det på andra mässor tänkte jag :rofl: ).
Har hittat ett par som jag hade vart intresserad av att bli tatuerad av. Den ena från Stockholm å den andra från Örebro. Har inte långt alls till Örebro (ca 12 mil) så jag funderar om det är värt att fråga efter en tid i Sälen, eller om jag lika gärna kan boka en tid på ordinarie ort så att säga...
Jag har inte tatuerat mig själv på mässa men jag har varit och besökt Stockholm ink bash flera gånger. Nej det brukar inte direkt vara mässpriser, inte hos de tatuerare jag känner i alla fall. Alltså personligen skulle jag inte ens tatuera mig på en mässa. Jag tycker miljön är sjukt ofräsch och skulle bara vara rädd för infektioner. :o
 
Jag har inte tatuerat mig själv på mässa men jag har varit och besökt Stockholm ink bash flera gånger. Nej det brukar inte direkt vara mässpriser, inte hos de tatuerare jag känner i alla fall. Alltså personligen skulle jag inte ens tatuera mig på en mässa. Jag tycker miljön är sjukt ofräsch och skulle bara vara rädd för infektioner. :o
Okej, tack för input om priser, då kan jag ju lika gärna boka tid i Örebro som dessutom egentligen är närmare än Sälen :p Haha ja miljön är ju ett fundera en vända på. Dock gjorde jag en pytteliten tatuering på Falsterbo horse show för två somrar sen och det gick bra, men den tog ju typ 5 minuter och är några streck bara :p
 
Jag har funderingar att gå på Tattoo Mess Sälen 13-14 januari. Är det nån som har varit på tatueringsmässa? Brukar det vara "mässpriser" på tatueringar (brukar ju vara det på andra mässor tänkte jag :rofl: ).
Har hittat ett par som jag hade vart intresserad av att bli tatuerad av. Den ena från Stockholm å den andra från Örebro. Har inte långt alls till Örebro (ca 12 mil) så jag funderar om det är värt att fråga efter en tid i Sälen, eller om jag lika gärna kan boka en tid på ordinarie ort så att säga...
Jag var på Ume Tattoo Fest i slutet av september :) Jag upplevde inte att det var billigare än när jag tatuerat mig i studio. Jag tyckte faktiskt att det var riktigt roligt! Och jag håller inte med om att det är ofräscht på något sätt, båda tatuerarna jag var till var väldigt noga med allt, precis som i en studio. Visst att det är en större folkmängd, men det är ju inte som att någon annan går och kladdar på tatueringarna eller utrustningen. Däremot skulle jag säga att det är viktigt att man inte tycker det är jobbigt med mycket människor omkring, för det är väldigt många som kommer och kikar! Och ytterligare en viktig punkt är att boka tid med tatuerare i tid innan mässan, åtminstone i Umeå var det så otroooligt många som kom förbi under mina sittningar och ville göra jättestora grejer utan att ha bokat tid :confused:
 
Jag var på Ume Tattoo Fest i slutet av september :) Jag upplevde inte att det var billigare än när jag tatuerat mig i studio. Jag tyckte faktiskt att det var riktigt roligt! Och jag håller inte med om att det är ofräscht på något sätt, båda tatuerarna jag var till var väldigt noga med allt, precis som i en studio. Visst att det är en större folkmängd, men det är ju inte som att någon annan går och kladdar på tatueringarna eller utrustningen. Däremot skulle jag säga att det är viktigt att man inte tycker det är jobbigt med mycket människor omkring, för det är väldigt många som kommer och kikar! Och ytterligare en viktig punkt är att boka tid med tatuerare i tid innan mässan, åtminstone i Umeå var det så otroooligt många som kom förbi under mina sittningar och ville göra jättestora grejer utan att ha bokat tid :confused:
Tack för din input :) Ja jag har förstått att vill man vara lite säkrare på att få tid hos den man vill tatuera sig hos bör man boka tid innan. Jag vet inte hur mycket pengar jag lyckas spara ihop till mitten av januari, är ju inte så fasligt långt dit, men jag hade nog gärna försökt få till typ 2 tatueringar iaf :)
 
Hur mycket kostar en tatuering egentligen?
De jag har gått till brukar ta ca 1000-1200 kr/h. Men då ska man tänka på att de också tar betalt för att skissa upp tatueringen, för färg, nålar osv :) Jag vet att vissa tar 500 kr för första timmen, i fall det skulle vara så att kunden vill göra något mindre. Det finns också tatuerare som tar 500 kr i bokningsavgift, vilket då kan täcka den första timmen eller en del av den :up:

Edit: har tre tatueringar jag gjort hos professionella tatuerare. En halv sleeve på vänster arm, som sammanlagt kostat ca 7000 kr. Har ytterligare en längre ned på samma arm, kostade 3000 kr. På högra armen har jag påbörjat en sleeve, hittills kostat 4500 kr. De två sistnämnda tatueringarna går att se några sidor bakåt i tråden :D
 
Senast ändrad:
Åhhh. Min tatuerare har speciallördag med insamling till barncancerfonden.

Finns ett motiv jag så gärna vill göra, men åker utomlands den 11/12... hur hade ni gjort?
 
Bra fråga. Min kommer ha en månad på sig att läka innan jag åker till solen. Två veckor känns lite på gränsen?
 
Åhhh. Min tatuerare har speciallördag med insamling till barncancerfonden.

Finns ett motiv jag så gärna vill göra, men åker utomlands den 11/12... hur hade ni gjort?
Hur stort är motivet? En sleeve eller back piece hade jag nog undvikit. Men är motivet mindre hade jag förmodligen gjort ändå men varit noga med att täcka över den om jag vistas i solen.
 
Hur stort är motivet? En sleeve eller back piece hade jag nog undvikit. Men är motivet mindre hade jag förmodligen gjort ändå men varit noga med att täcka över den om jag vistas i solen.

Drygt en decimeter ungefär (en fjäder) hade velat ha den på underarmen eller insida överarm..

Gud vad svårt, tycker det är så jobbigt att gå och tänka på att skyla den hela tiden :/
 
Drygt en decimeter ungefär (en fjäder) hade velat ha den på underarmen eller insida överarm..

Gud vad svårt, tycker det är så jobbigt att gå och tänka på att skyla den hela tiden :/
Jag hade inte gjort det, skulle tycka att risken för att tatueringen blir skadad är alldeles för stor :nailbiting:
 
Jag hade inte gjort det, skulle tycka att risken för att tatueringen blir skadad är alldeles för stor :nailbiting:

Jo.. tänker lite så också. Har tatuerat mig en gång på sommaren och det gick bra, men nu är det ju saltvatten och säkert 30-40 graders värme..

Så väntar nog till april :)
 
Får jag vara med här nu? :o

I onsdags gjorde jag min första sittning på min sleeve!! :bump::bump::banana::banana:
Har väntat 16 månader... Först hos en tatuerare som när jag gick dit sa att hen gärna tatuerade mig, men att jag skulle återkomma för att boka 5 månader senare då de skulle ta emot bokningar igen. Fick vänta ytterligare 3 månader efter de första 5 innan jag fick ett nekande... :cry:
Blev tipsad om en annan tatuerare jag inte hade hittat under mina egna efterforskningar, gick dit och fick 3 sittningar bokade direkt! Men hon hade 8 månaders väntetid... :p
Men nu är den påbörjad i alla fall! 5,5 timme satt jag, är sjukt nöjd såhär långt och det värsta problemet just nu är att bestämma vad av resterande motiv som ska sitta vart. :mad: :p

Inte världens bästa bild, men:
Tattoo_zps06mo5ujo.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 119
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
284
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 162
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp