Bukefalos 28 år!

Taxen Tage

Han har som sagt tagit Köttbulle ur sonens hand. Sitter i hans knä om jag lyfter upp...har nosat på benen mycket försiktigt. Men detta är en hund som även ska kunna hanteras av mina föräldrar då jag jobbar. Vi får se. Ger inte upp så lätt.
Vad händer om sonen går ut och går en sväng med hunden ? Låt han få göra några saker som gör att taxen måste börja lita lite på honom - ibland behövs en rejäl puff i rätt riktning för att få en hund engagera sig i fler än en person.
 
Tack det ska vi pröva...har varit så ledsen för detta så man har låst sig. Han viftar sällan på svansen. Taxen alltså:( bara när jag är där.
 
Tack det ska vi pröva...har varit så ledsen för detta så man har låst sig. Han viftar sällan på svansen. Taxen alltså:( bara när jag är där.
Försöker ni leka då, eller vägrar han? Springa efter bollar, visa en godis som ni gömmer medan han sittar på?
 
Han leker som attan med mig. Biter i saker jagar efter bollar...men om sonen försöker så springer han iväg. Han leker lugnt och sansat. Men hunden gläfser lite och morrar till och sätter sig ner och tittar. Det är som om han riktigt spanar in honom och undrar om han vågar gå fram. Ska säga att min son är fantastisk med hundar och har jobbat på hunddagis och vill ge hunden tid. Han tycker så mycket om honom. Men han måste ju kunna hanteras av fler.Hunden är absolut inte aggressiv. ..men vissa kan ju utveckla aggressivitet senare om de är rädda och otrygga. Många tankar i mitt huvud. Det blev inte som jag hade tänkt mig...är bedrövad för det. Även om jag vet att djur e djur och individer och allt. Ska nog höra av mig till uppfödare nu när det snart gått en vecka och dela med mig av mina tankar. Ringde ju henne efter 3 dagar och fick rådet att vänta.
 
Jag skulle tro att han säkert kan lära känna sonen och att det kommer kunna funka bra, men att hunden har rädslor i grunden som finns kvar.
 
Jag vet att jag låter lite tråkig nu men kan det vara detta beteende som uppfödaren börjat ana och därför sålde av sin tilltänkta avelshane?
Tycker det låter lite märkligt att en uppfödare kommer på efter tre månader att hen inte har plats för en bra hane....om den var bra. Det vet man innan om man har möjlighet att ha eller inte.
 
Ja..kanske...men jag hoppas inte. Hon verkade väldigt bra. Kände ändå förtroende för henne.
 
Ja..kanske...men jag hoppas inte. Hon verkade väldigt bra. Kände ändå förtroende för henne.
Min tanke som uppfödare: om hunden verkligen var något till avel, så hoppfull att jag skulle vilja behålla den själv...den hade jag isf sålt med bibehållen avelsrätt eller lämnat ut på foder om jag missbedömt platsen i kenneln. Inte hade jag sålt den helt och fullt.
 
Min tanke som uppfödare: om hunden verkligen var något till avel, så hoppfull att jag skulle vilja behålla den själv...den hade jag isf sålt med bibehållen avelsrätt eller lämnat ut på foder om jag missbedömt platsen i kenneln. Inte hade jag sålt den helt och fullt.
 
Ja jag kan inte hjälpa att jag undrar...eftersom jag tyckte om hunden och inte märkte nåt där men ja....återigen kloka funderingar o tankar. Ska kontakta henne.
 
Många taxar uppskattar viltspår som aktivering. Om du börjar träna detta kan di son så småningom ta över. Då kan sonen och hunden ha en sysselsättning tillsammans som hunden uppskattar.
Ja det är en god idé. Imorgon har det gått en vecka sedan han kom hit. Ser lite framsteg. Han slickar på sonens hand..har tagit en köttbulle ur handen och ligger i knät om jag sitter bredvid men om sonen närmar sig springer hunden iväg. Börjar misströsta...eller har jag bara dåligt tålamod. Tycker beteendet är ovanligt hos valpar.
Det är en väg till att hunden kan lära sig att uppskatta din son.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 293
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 025
Senast: iNHALE
·
Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
10 814
Senast: Guldaskig
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 945
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp