Bukefalos 28 år!

Tell me this is madness!

Sv: Tell me this is madness!

Jag trodde att man som hästägare bestämde själv vad man vill göra med sin häst, men du kanske hittar någon annan människa som bestämmer åt dig?

För att svara på din fråga, jag avgör vad jag vill göra med min häst. :idea:


Det var ju inte riktigt det som den här diskussionen handlade om utan; 1: suspekta metoder och 2: hästar som inte vill bli ridna

Vad du gör med din häst, har ju jag inte riktigt med att göra.
 
Sv: Tell me this is madness!

Det var ju inte riktigt det som den här diskussionen handlade om utan; 1: suspekta metoder och 2: hästar som inte vill bli ridna

Vad du gör med din häst, har ju jag inte riktigt med att göra.

Glömsk? Du frågade mig:

Men... är inte sådana prylar lika knasiga att använda? Vad/vem är det som avgör???

Och då svarade jag dig:

Jag trodde att man som hästägare bestämde själv vad man vill göra med sin häst, men du kanske hittar någon annan människa som bestämmer åt dig?

För att svara på din fråga, jag avgör vad jag vill göra med min häst. :idea:
 
Sv: Tell me this is madness!

Vem avgör då egentligen vilka metoder som är okej och inte? Jag vet inte om jag tycker att den metoden på filmen är värre än inspänningar, grästygel, uppkäk, graman osv...
Ni som tycker att metoden på filmen är ren galenskap; vad tycker ni om ovanstående "hjälpmedel"?
 
Sv: Tell me this is madness!

Vem avgör då egentligen vilka metoder som är okej och inte? Jag vet inte om jag tycker att den metoden på filmen är värre än inspänningar, grästygel, uppkäk, graman osv...
Ni som tycker att metoden på filmen är ren galenskap; vad tycker ni om ovanstående "hjälpmedel"?

Skrev nyss ett väldigt långt svar men insåg att jag som vanligt snurrade till det :angel:

Jag tycker att man kan väl använda dessa grejjer om man vill, så länge man gör det för hästens skull, inte för sin egen! Eventuellt om de behövs när man tränar bort olater som huvudkastning, stegringar etc. Men för mig är det helt orimligt att använda hjälptyglar permanent..

Och att man tänker på att alltid använda sitt sunda förnuft.
 
Sv: Tell me this is madness!

Aha, tack! Men... det har jag väl inte gjort? Vi pratar ju fortfarande om filmen?
*förvirrad*

Men eftersom du valde min knapp för att skriva till alla, så har du "lånat" min knapp. Då brukar man skriva knapplån, för att "knappens "ägare"" ska förstå att det inte var menat mot enbart denne. Rörde jag ihop det ännu värre nu? :o Jag är inte alltid helt bra på att förklara :angel:
 
Sv: Tell me this is madness!

Men eftersom du valde min knapp för att skriva till alla, så har du "lånat" min knapp. Då brukar man skriva knapplån, för att "knappens "ägare"" ska förstå att det inte var menat mot enbart denne. Rörde jag ihop det ännu värre nu? :o Jag är inte alltid helt bra på att förklara :angel:

Har försökt att läsa på om KL och jag tror att jag fattar... men då fattar jag inte riktigt vad citatfunktionen är till för..
Men skit i det. Det är en intressant diskussion!
 
Sv: Tell me this is madness!

Jag skulle inte heller försöka mig på sådana övningar på egen hand, men jag tror inte att det är en ovan kille i filmen och han har säkert gjort detta förr. Jag tror inte att det är en "hemmasnickrad övning".

Jag såg bara den länkade filmen, inte de andra tillhörande. Kände inte riktigt att jag fick minsta uns förtroende för snubben. Särskilt inte som han inte ens verkade kunna spänna sadelgjorden innan han ska sitta upp.

Sen säger han nåt i stil med: "It would be easier for the horse if I put the strap on the other leg while I'm getting on" Om det nu är en så vettig metod så GÖR det då. Eller sitt upp från den andra sidan. Varför göra det så svårt för sig om man nu finner det nödvändigt att binda det stackars djurets ben?
 
Sv: Tell me this is madness!

Hur svårt är det att förhindra en häst från att bocka:confused:

Håll upp huvudet så....

:D

Typ omojligt?

Jag har botat en bockare.
Men efter att ha akt i backen sa det danade om det sa insag jag att det inte gar.
Vill hasten ha av en sa aker man av.

Kolla som sagt bara pa rodeo.

Min bockare botade jag pa annat vis utan att riskera livet.
Men det var ett extremfall den hasten.
 
Sv: Tell me this is madness!

Har försökt att läsa på om KL och jag tror att jag fattar... men då fattar jag inte riktigt vad citatfunktionen är till för..
Men skit i det. Det är en intressant diskussion!

Jag använder alltid citatfunktionen :angel: Jag tycker den är bra för att förtydliga vilket inlägg man svarar på, och även så att andra som kanske inte hängt med i tråden enklare kan se vad jag svarar på :)
 
Sv: Tell me this is madness!

Hur svårt är det att förhindra en häst från att bocka:confused:

Håll upp huvudet så....

Har du försökt att få upp huvud när han har kört det ner mellan benen?
En Buckstoper är så du inte hamna i THE POINT OF NO RETURN!
när han val få ner huvud då är det bara att håla i hätten :bump:
och kompiser häja på RIDE EM COWGIRL :banana:
Az
 
Sv: Tell me this is madness!

Har du försökt att få upp huvud när han har kört det ner mellan benen?
En Buckstoper är så du inte hamna i THE POINT OF NO RETURN!
när han val få ner huvud då är det bara att håla i hätten :bump:
och kompiser häja på RIDE EM COWGIRL :banana:
Az

:rofl::rofl:

Eller hoppas man tog hjälmen istf hatten :idea::rofl:

Jag har heller aldrig fått upp huvudet när det väl är där nere (inte för jag varit med om så många bockningar) dock kan man ju lära känna hästen så man känner när bocken är påväg och avbryta redan där.

Det är så lätt att sitta här på nätet och påstå att det är skitenkelt att själv avbryta en bockning, skulle vilja se Axel live utföra konststycket :idea:
 
Sv: Tell me this is madness!

Fast filmen visar ju en häst som förmodligen vägrar sluta bocka, oavsett vad ägarna gjort. Vad skulle du göra då?
 
Sv: Tell me this is madness!

Det stamma, men det kan gå så fort när Rock & Roll :banana:
Här sett många gå flyggenda utan att hästen kör ner huvud.

Pro Bronk Buster ska vet vad dom hålla på med.
Sitta främför PC´n är det lätt att vara Bronk Buster Export, det är inte våra näck som stå på spel.
Az
 
Sv: Tell me this is madness!

hämta en rodeoryttare- skrev jag ju:grin:

Det gå ju att bara böja på hästens hals. så kan den inte bocka- hålla balansen.
 

Liknande trådar

Äldre Med en vecka kvar till semifinal 1 i ESC 2018 kommer här årets första INFÖR ESC-tråd! Eftersom de slutat sända inför-programmen på tv...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 790
Senast: mandalaki
·
Hästvård Hejsan allihopa, jag hoppas jag kan få lite tips och råd ang regnskållor. Min häst, Arab 23 år, svårt att hålla hullet och ganska...
Svar
1
· Visningar
1 095
Senast: Beeboppe
·
Hästhantering Har en unghäst, blir 4 iår. Inridning påbörjad. Tränar mycket från marken med tömkörning, longering och promenader när det går. Vågar...
Svar
15
· Visningar
4 188
Senast: Cornelia
·
Äldre VÄLKOMNA TILL DEN OFFICIELLA ESC2015 - FINALTRÅDEN! I morgon lördag kl 21;00 tävlar Måns Zelmerlöw och 26 andra artister/grupper i...
16 17 18
Svar
341
· Visningar
17 939
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp