Bukefalos 28 år!

Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Ragatan

Trådstartare
Eftersom Gunnar har lagt ner massor med energi på att göra BUKEFALOS så bra som möjligt och att han i en annan tråd välkomnar att vi kommer med tips/önskningar om hur vi vill ha det tänkte jag att det kan vara bra att ha EN specifik tråd om detta. :bow:

Jag saknar funktionen att kunna märka ETT forum i taget som läst, idag funkar det bara på samtliga forum på en gång.

Anna-Karin som gillar "nya" BUKEFALOS
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

jag vill att det ska bli bättre med att se vilka trådar man läst, och att slippa scrolla o leta själv.

för markeringarna som finns fungerar inte alltid för mig och även om jag klickar på att läsa första olästa så hamnar jag ofta nånstans mitt bland de jag redan läst.

än så länge fungerar det, men snart kommer det ju komma större trådar och då blir det klurigare! :crazy:


men det kanske inte Gunnar kan göra något åt?
Kanske har med själva systemet i sig att göra?
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Jag saknar menyn med alla forum så man slapp gå omvägen via tex Forum - övriga för att komma till tex senior när man är på avel. Eller har jag missat något?
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Längst ner till vänster finns ett "forumhopp" där du lättare kan hoppa mellan forumen..Gunnar skrev oxå i en tråd här att han ev skulle flytta upp ett forumhopp högre upp på sidan :)
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Hybridvisningen är underbar - men jag saknar att enkelt kunna se vilket inlägg ett annat inlägg kommenterar. Visst ser man det högst upp, men jag vill kunna se det direkt när jag läser inlägget också. Kanske med indentering, eller i nödfall med att det bara står vilken användare som svaret är riktat till.
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

en annan grej, osm kanske finns o jag bara har missat det:

om det är flera sidor i en tråd, vill jag ha en "visa alla" som det fanns innan.
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

A_K_N skrev:
Jag saknar funktionen att kunna märka ETT forum i taget som läst, idag funkar det bara på samtliga forum på en gång.

Just denna funktion finns redan under Forumverktyg, om inte jag fattat helt fel :idea:

Förslag mottages tacksamt. Kolla gärna igenom de trådar som finns här om det är något ni saknar, ibland finns det ni efterfrågar kanske redan med.
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Gunnar skrev:
Just denna funktion finns redan under Forumverktyg, om inte jag fattat helt fel

Tack!!!

Den länken hade jag missat, å jag tycker att jag klickat på allt som varit möjligt att klicka på. :angel:

Mycket nytt att lära sig men kul är det ;)
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Jag får ont i skallen av det nya utseendet, mina ögon ansträngs mer än förut. Detta trots att jag efter Gunnars tips, lagt upp favorit-listen i vä-kanten för att få smalare bild.
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Är jag helt vilsen i kolan????

Nyss tyckte jag att jag såg att de man "svarar" satt i mitten högst upp i inläggen??
Säg att jag har rätt... :bow:

Det var iallafall mycket bättre, eller så har jag hallisar :D
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Jag testade det snabbt, men det var inte bättre anser jag, det grötade ihop sig med inläggs-rubriken. Så jag flyttade tillbaka den. Däremot har jag lagt fetstil på den så att de skall synas bättre.
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Lejonflickan skrev:
Jag får ont i skallen av det nya utseendet, mina ögon ansträngs mer än förut. Detta trots att jag efter Gunnars tips, lagt upp favorit-listen i vä-kanten för att få smalare bild.

Prova att minska webbläsarens bredd. Du kan ju oxå prova att öka på textstorleken, det kan hjälpa.

Jag tycker att det är bra med det nya, att sidan ändrar sig efter storleken på webbäsarens fönster.

Tror att det är en vanesak.
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Hoppas jag inte skriver samma som nån annan nu:

När jag skriver ett inlägg i en tråd som EJ är markerad tjock, så BLIR den tjock med "nyttinlägg-bock". Jag skulle önska att det inte blev så om det bara är mitt eget inlägg som är nytt.
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Dessutom gillar jag inte att jag blir utloggad bara för att jag varit inaktiv en stund.
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Dessutom vill jag att de gamla "vanliga frågor" som fanns att läsa i, ska komma tillbaka! Tex ser man ju inte längre nånstans var gränsen går mellan universumkastare och planetspringare etc..
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

En knapp där man kan ta bort ett inlägg man har skrivit i en tråd hade jag velat haft ocm det går att fixa
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

jag skulle vilja kunna se lite enklare vem som skrivit de olika trådarna. nu är det bara en liten tunn text under rubriken..
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Funktionen »Antal inlägg att visa per sida« fungerade förr så att samtliga sidor justerades (alltså att även antalat trådar visades efter vilket val man gjort), nu funkar det bara för trådar.

Jag vill gärna ha möjligheten att visa fler trådar per sida ;)
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 575
Senast: Nahar
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 129
Senast: Sasse
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 311
Senast: Habina
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp