Bukefalos 28 år!

Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Direktmenyn är jättebra :bow: MEN jag kan bara se ner till Avel, sen är det stopp. Förmodligen beror det på att min skärm är för liten (standardskärm 14"). :cry: Finns det någon möjlighet att få se alla?????

Börjar annars vänja mig vid "nya" buke! Gillar det hittils och tror det kommer att bli jättebra i slutändan. :love:

//Alice
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Den har jag läst, den fanns där förut, men nu är den BORTA! PUTS VÄCK!
Myyyyyycket mystiskt! Kan du se den ännu alltså! Vad gör jag för fel tro... :cry:

Alltså jag måste säga att den här nya färgen var läcker! Hehe...
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

alice skrev:
Direktmenyn är jättebra :bow: MEN jag kan bara se ner till Avel, sen är det stopp. Förmodligen beror det på att min skärm är för liten (standardskärm 14"). :cry: Finns det någon möjlighet att få se alla?????
//Alice

Om du först öppnar direktmenyn och sedan scrollar själva fönstret så scrollas även direktmenyn. Funkar så hos mig i alla fall
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

:bow: Fungerade inte att göra så förut, men nu fungerar det. Märkligt! :crazy: Tack så jättemycket! :bow:

//Alice
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Lejonflickan skrev:
Dessutom gillar jag inte att jag blir utloggad bara för att jag varit inaktiv en stund.

Här är en till som håller med om detta. MKT irriterande. Värre än Hotmail någon gån varit. Eftersom jag sitter på jobbet och bara kan ägna Bukefalos korta stunder nu och då så blir det en väldans massa inloggningar/dag.


För övrigt så har inte testat nyheterna så mycket än så jag får återkomma med heja-rop och sågningar senare. ;)
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

A_K_N skrev:
Huva, den bruna färgen är inte vacker, den olivgröna som är i listen till »Snabbsvar« är bättre :crazy:
Brun??? :confused: Den nya färgen är LAXOSA för mig, det är gräsligt!! Jag har försökt ställa om inställningarna på skärmen men hur jag än gör så är det inte annat än laxrosa. Snälla snälla byt till någon annan färg! :crazy:

/Erica
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Nu är den laxrosa här oxå, jag tror Gunnar leker ;)

Vill inte heller ha den färgen!
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Tyckte väl det var något skumt med färgen!! :p

Gunnar: När jag skrivit ett inlägg och postat det, så scrollar bilden iväg helt av sig själv. Från toppen på listan och ner till mitt inlägg.
Det är ganksa störigt tyvärr. Jag vill kunna scrolla på egen hand. ;) :p
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

A_K_N skrev:
Nu är den laxrosa här oxå, jag tror Gunnar leker ;)

Vill inte heller ha den färgen!

Den orange som är nu är att föredra, buspojke där ;)
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Lånar knapp..
Har faktist inte riktigt förstått hur man svarar ursprungsinlägg eller en användare nedanför..men..det tränar vi på ;-)

Däremot en fundering angående "bortlänkning" från Buke.

När man går in på någons användarnamn i ett inlägg så rullas en meny ner.
Där kan man bl.a. besöka användarens hemsida.
MEN!! om man klickar där så hoppar man ur Buke och går in i den nya hemsidan..
Tycker jag är lite dumt av två orsaker:
Om man vill gå tillbaka till Buke, så är det krångligt.
Men framförallt så bör ju användarens hemsida dyka upp i ett nytt fönster!!
Annars länkar ju Buke bort sig själv, eller hur?
Man skall ju ha användaren kvar här.




AM
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Tack gunnar för att :mad: fick komma tillbaka!! :bow:
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Jag blir irriterad på att sidan hoppar ner till snabbsvarsrutan/det man sist skrev när man kommit tillbaka till tråden och scrollar upp.. då blir man förpassad till nederkanten IGEN.. mycket jobbigt..

sedan så saknar jag en fast meny längst upp. allt från raden [kontrollpanel-medlemslista-nya inlägg-sök-snabblänkar-logga ut] och uppåt borde vara fast och alltid finnas i fönstret medan det nedanför kan scrollas..
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Lånar knapp:

Jag har för första gången varit inne på forum jag aldrig varit inne på tidigare, ändå är dom flesta trådarna markerade som om jag läst dom?!?

Och varför hamnar jag ALLTID på första sidan i en tråd med mer än 2 sidor, trots att jag läst sidorna tidigare och bara vill läsa dom svar som tillkommit sen jag var där sneast??

Dessutom saknar jag fönstret längst till vänster där man snabbt och enkelt kunde hoppa mellan forumena.

Varför stämer inte tiden på Buke med den verkliga tiden?? Iallafall inte hos mej.

Puuh, det blev visst en massa frågor, hoppas någon kan svara på dom.
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Ytterligare en lånad knapp :D
Jag verkar vara den första men jag saknar funktionen inloggade där man kunde se vilka trådar folk läste. Väldigt användbar funktion om mna inte hittade någon rolig tråd då man lätt kunde hitta trådar på andra "forum" än man brukade vara inne på. Även bra om man ställt en fråga men inte fått svar och var tvungen att gå härifrån då man kunde se om någon höll på att svara på tråden. Om någon höll på att svara så kunde man vänta ett par minuter till och kanske få ett svar.
Tack för att vi fått tillbaka några av våra gammla fina smilisar :bow:.
En fråga om smilisar varför får man ett space slag efter dom nu? Vill man sätta punkt efter måste man ju radera för att det ska se vettigt ut.
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

har inte läst hela tråden nu, så ngn kanske redan sagt det, men jag vill kunna byta färger/stil. Jag tycker att färgerna som är nu är jobbiga för ögonen och att kunna välja och byta till några andra vore bra (som det var förrrut alltså)
Och så önskar jag att alla smileysarna i den gamla uppsättningen fanns kvar, man är så van med dem och saknar dem i vissa situationer.
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

palle skrev:
Lånar knapp:

Jag har för första gången varit inne på forum jag aldrig varit inne på tidigare, ändå är dom flesta trådarna markerade som om jag läst dom?!?

Och varför hamnar jag ALLTID på första sidan i en tråd med mer än 2 sidor, trots att jag läst sidorna tidigare och bara vill läsa dom svar som tillkommit sen jag var där sneast??

Dessutom saknar jag fönstret längst till vänster där man snabbt och enkelt kunde hoppa mellan forumena.

Varför stämer inte tiden på Buke med den verkliga tiden?? Iallafall inte hos mej.

Puuh, det blev visst en massa frågor, hoppas någon kan svara på dom.

Samtliga av dina frågor är redan besvarade i ett flertal tidigare trådar i detta forum. Ta och läs dessa.
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

ScissorHands skrev:
har inte läst hela tråden nu, så ngn kanske redan sagt det, men jag vill kunna byta färger/stil. Jag tycker att färgerna som är nu är jobbiga för ögonen och att kunna välja och byta till några andra vore bra (som det var förrrut alltså)
Och så önskar jag att alla smileysarna i den gamla uppsättningen fanns kvar, man är så van med dem och saknar dem i vissa situationer.

Man SKA alltid läsa igenom trådarna innan man svarar!!! ;)
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Shaggy skrev:
Jag verkar vara den första men jag saknar funktionen inloggade där man kunde se vilka trådar folk läste. Väldigt användbar funktion om mna inte hittade någon rolig tråd då man lätt kunde hitta trådar på andra "forum" än man brukade vara inne på. Även bra om man ställt en fråga men inte fått svar och var tvungen att gå härifrån då man kunde se om någon höll på att svara på tråden. Om någon höll på att svara så kunde man vänta ett par minuter till och kanske få ett svar.

Den sidan finns kvar under Snabblänkar -> Vilka besöker forumet just nu.

---
Och tack Gunnar för att några av de gamla smilyerna är tillbaka! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

JAG sitter med ett gammalt modem och har absolut ingen lust att sitta och bläddra sida upp och sida ner för att eventuellt just denna dag hitta det jag söker....
Alla har inte bredband och kan vara ute jämt och ständigt. Dessutom har vi inte råd att vara ute obegränsad tid.
Skulle jag börja på måfå helt själv börja leta efter mina svar, kanske det dröjer 1 månad eller mer innan jag kan göra något annat....

Åtmindstånde är min tid och mina pengar mer värdefull änså....

Hoppas det finns någon SNÄLL person som kan vara på mina frågor, och vill denna SNÄLLA person inte skylta med sin snällhet kan denna person alltid PMa mej.

Tack på förhand
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Jag har inte läst alla inlägg men jag tror inte att detta finns med:

För mig står det väldigt konstigt i pop up meddelanden. Alla åäö blir bara konstiga tecken. Detta är väl bara en skönhetsgrej för man förstår ju ändå men det är ju inte helt bra i allefall
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 610
Senast: Nahar
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 209
Senast: Sasse
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 380
Senast: Habina
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp