Bukefalos 28 år!

Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Jag skulle vilja vara inloggad tills jag väljer att logga ut, även om jag är inaktiv en stund.
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Jag har inte läst vad ni andra har skrivit så jag kanske tar upp nått som redan finns med men:

Jag skulle vilka ha dom GAMMLA smilysarna tillbaka!!!
Det är superkul med dom nya också men kan det inte kombineras så vi får BÅDE?
Den vanliga gubben som ler, som blivit utbytt mot :) känns lixom inte helt rätt alla gånger. Och den arga :mad: Känns inte riktigt arg heller.
Och jag skulle vilja att användarbilderna reglerades till rätt storlek automatiskt. Det ÄR faktiskt jobbigt att behöva sitta och göra om det själv.

Sen har jag väl inte undersökt så mycket, så jag har inte upptäckt allt än.

Sen skulle jag vilja få bort begränsningen för att man MÅSTE ha med minst 10 tecken i ett inlägg. Ibland får man det man vill ha sagt med bara en smily, och vill inte skriva en massa extra :angel:

Är medveten om att jag kanske inte har dom mest toppande önskemålen på "att göra listan" men jag gissar på att jag inte är ensam om att anse det där om smilysarna.
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

- Jag skulle vilja ha tillbaka menyn till vänster, forumhoppet är visserligen helt okej men man får absolut inte samma överskådlighet som med det gamla menysystemet.

- Jag skulle vilja ha tillbaka funktionen "Visa alla" när sidorna i en tråd blir fler än en.

- Sedan skulle jag även önska att det tydligare framgick vem som skapat tråden, den lilla texten under texten syns illa och grötar gärna ihop sig med all annan text.

- En skiljelinje mellan de olika trådarna i forumen skulle vara att föredra, jag tror att det skulle bli tydligare på det viset.
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Lejonflickan skrev:
Jag får ont i skallen av det nya utseendet, mina ögon ansträngs mer än förut. Detta trots att jag efter Gunnars tips, lagt upp favorit-listen i vä-kanten för att få smalare bild.

För mig verkar det vara precis tvärtom! På senare tid har jag varit tvungen att begränsa Buke-tiden för att jag fått sån jäkla huvudvärk, och jag var på väg att beställa tid hos optikern igen.

Men med nya färgerna/utseendet verkar jag inte få huvudvärk (fast jag vågar knappt tro det själv :o )

På gamla Buke hade jag ändrat färgerna till nåt som liknar detta för att inte anstränga ögonen så mycket - men det här verkar helt klart bäst.
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Jag vill ha tillbaka följande:
Tifo ovan har svarat på Chlos inlägg. När jag klickar på Chlo kommer jag inte till hennes inlägg, utan till hennes profil!
Hel - fel!
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Den nya direktmenyn fungerar inte från förstasidan. Man får upp ett felmeddelande eftersom det saknas ett /f i länken.
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Jag gillar inte heller att man blir utloggad så snabbt. Å andra sidan gillar jag skarpt att när man loggar in kommer man direkt till där man var innan.

Jag tycker inte heller att det är bra att när man svarat på en tråd, kommer man tillbaka till tråden, istället för att komma tillbaka till forumet. Det var inte bra förut heller, när man var tvungen att klicka för att komma till forumet. Vem sjutton vill komma tillbaka till tråden som man just läst? Man vet ju vad man har skrivit.
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

- Jag tycker det är svårt att se vem som skapat de olika trådarna när trådskaparens namn bara står som en liten tunn text under rubrikerna.

- Jag tycker det är irriterande att jag, om jag söker på en användares inlägg, inte kan se NÄR användaren jag sökt på skrev sina inlägg i trådarna jag får upp. Däremot syns vem som sist skrev i trådarna, vilket åtminstone jag tycker känns rätt ointressant eftersom det oftast inte är de användarnas inlägg jag är ute efter att läsa. Dessutom är det jobbigt att man inte hamnar direkt på det inlägg man sökt efter när man klickar in sig på en tråd, utan själv måste leta upp inlägget ifråga.

- Jag skulle vilja ha tillbaka "Visa alla"-funktionen då det bara är irriterande att behöva avbryta läsandet för att byta sida.

- Jag saknar de gamla smileyerna!

- Sen saknar jag lite att man inte kan vara lika osynlig som man var innan. Iallafall har jag fattat det som att "Surfa osynlig" innebär att man under min användarbild inte kan se om jag är aktiv på forumet just nu, men att jag ändå syns på Inloggade-listan samt längst ner i det forum jag är inne på? Jag kan åtminstone se mig själv där.. :confused: :cool:
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Gunnar skrev:
Just denna funktion finns redan under Forumverktyg, om inte jag fattat helt fel :idea:

Förslag mottages tacksamt. Kolla gärna igenom de trådar som finns här om det är något ni saknar, ibland finns det ni efterfrågar kanske redan med.

Men funktionen finns tyvärr inte på UNDERFORUM :angel:

När jag startar Buke är det ju liksom ingen ide att välja »läs nya inlägg«, då blir det ju hur många trådar som helst att kolla igenom.

I vissa UNDERFORUM läser jag bara ett ellet två forum så jag skulle välkomna att funktionen fanns där oxå ;)
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Jag vill ha tillbaka följande:
Tifo ovan har svarat på Chlos inlägg. När jag klickar på Chlo kommer jag inte till hennes inlägg, utan till hennes profil!
Hel - fel!

Om du vill se vilket inlägg Tifo svarat på klickar du på rubriken jämte Chlos namn. Då hamnar du på inlägget istället för i Chlos profil. :)
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

ulda skrev:
Jag tycker inte heller att det är bra att när man svarat på en tråd, kommer man tillbaka till tråden, istället för att komma tillbaka till forumet. Det var inte bra förut heller, när man var tvungen att klicka för att komma till forumet. Vem sjutton vill komma tillbaka till tråden som man just läst? Man vet ju vad man har skrivit.

Det är nog en bra funktion ändå, då har man chansen att läsa igenom sitt inlägg en extra gång :angel:

Det finns ju de som saknar funktionen att kunna radera sina inlägg ;)
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

AHA! Men så var det väl inte förut ,eller var det det?

Tack!
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Jag skulle vilja ha ett anteckningsblock i min kontrollpanel så att man skulle kunna spara länkar där! :)
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Saknar även att kunna använda SIGNATURER!

Åh jag vill ha tillbaka det!
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Jag tycker, som någon annan sa också, att det är lite jobbigt att en tråd markeras som att det finns nya inlägg när det bara är jag själv som har svarat.

Sen tycker jag att det hade varit käckt om man på något sätt kunde se om de som har svarat inlägg i en tråd har riktat svaren till MIG. (om man kan det redan så vill jag gärna veta :))
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Tycker Gunnar ska centrera MEDDELANDE öka storleken på bokstäverna och göra den blinkande röd.

Då kanske folk uppmärksammar den :devil:

Anna-Karin som börjar bli trött på att hänvisa folk att läsa där :mad:
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

A_K_N skrev:
Tycker Gunnar ska centrera MEDDELANDE öka storleken på bokstäverna och göra den blinkande röd.

Då kanske folk uppmärksammar den :devil:

Anna-Karin som börjar bli trött på att hänvisa folk att läsa där :mad:

Vilket meddelande? Vad har jag missat?
 
Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Huva, den bruna färgen är inte vacker, den olivgröna som är i listen till »Snabbsvar« är bättre :crazy:
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 610
Senast: Nahar
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 207
Senast: Sasse
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 380
Senast: Habina
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp