Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag fattar inte hur ni kan prata om bromsars/blinningars utseende? Menar ni seriöst att ni ser skiten?

Jag brukar genomgå någon av två faser i kontakten med flygfän:
a) se något röra sig i ögonvrån och vifta hysteriskt
b) känna en helvetisk smärta och slå blint efter denna

Ingen av dem låter mig titta på odjuren.

Just det där med att de är trekantiga har jag väl kanske aldrig lagt märke till. Men jag har ju sett att de är grå (blinningarna, alltså). Sen har jag väl kanske studerat dem närmare när de sitter på hästar än när de sitter på mig :P
 
Jag är väldigt nära Uddevalla just nu istället :D

Men funderar på att göra en tour de Göteborg med omnejd i början/mitten på nästa vecka, hint hint ;)
 
Just det där med att de är trekantiga har jag väl kanske aldrig lagt märke till. Men jag har ju sett att de är grå (blinningarna, alltså). Sen har jag väl kanske studerat dem närmare när de sitter på hästar än när de sitter på mig :P
Jag tycker att blinningar är mer avlånga än trekantiga.

Såhär:

Haematopota-pluvialis-041-300x225.jpg
 
Min storasyster har anlänt till stugan, hon fyller år idag så vi ska äta hos Lexö på Resö. Jag har lovat att ställa upp som familjens chaufför så de andra kan dricka vin till maten (GOD DOTTER OCH SYSTER). Men vi bestämde att vi äter en hyfsat tidig middag där så tar vi efterrätt och champagne hemma efteråt när vi är färdigbilade för kvällen!
 
Alltså jag fattar inte hur ni kan prata om bromsars/blinningars utseende? Menar ni seriöst att ni ser skiten?

Jag brukar genomgå någon av två faser i kontakten med flygfän:
a) se något röra sig i ögonvrån och vifta hysteriskt
b) känna en helvetisk smärta och slå blint efter denna

Ingen av dem låter mig titta på odjuren.
Blinningar sitter på hästen, som ber om hjälp med att slå ihjäl dem.

Bromsar - de där jättestora, då - är anledningen till att den vanligtvis sociala och relaterande hästen plötsligt drar iväg.

Det där med trekantiga eller inte, har helt gått mig förbi.
 
Jag har uppfunnit ett nytt pålägg, eller nöden har ingen lag.
Man smörar ett knäckebröd, trots extrasaltat så pudrar man över med herbamare o sen strösslar man med rostad lök.
Ja jag vet, borde åka o handla någon dag snart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
658
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
11 349
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 376
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
332
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp