Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag missade temat även denna vecka! Skulle laga mat med två vänner på igår, föreslog moussaka -men det slutade med att vi tog bibimbap-take-away för alla var vrålhungriga. Nytt försök ikväll då jag skulle ha två vänner och deras BARN på middag, men den unga är väldigt kinkig med läggningarna just nu så vi var hemma hos dem istället och de kände ju inte till Trådens Veckotema (våfflor med deras egna hjortronsylt går inte ens med lite vilja att få grekiskt). Dessutom är det ju ny vecka nu, så jag var ju för sent ute oavsett. Är fortfarande sugen på moussaka så det blir kanske utom tävlan i veckan ändå :)
 
@Hyacinth Jag har sällan känt mig så sedd. Min partner trodde inte på att du och jag inte har träffats. En Bourgogne (orkar inte kolla stavningen) på Chardonnay. Alltså! Till vitvinsmarinerat lamm med sky, belugalinser och sallad på melon, mango och fetaost. Sötsyrligtstarkt kryddade, både linser och frukt.

( @mandalaki )

Tack:o

Jag gillar ju din matlagning i skrift, så jag chansade. Du använder mycket kryddor jag också gillar. Himla tur att du inte gjorde ma po tofu dock... JAG ÄR EN VINGURU!!! Blandade inte ens in PIPPIN denna gång.
 
Är ärligt talat ingen särskilt typisk påskrätt där jag kommer från.

Påskmatlagningen har varit en utmaning i år, med partnern konstant på jobbet, mig konstant på Scandinavium, ingen färsk fisk, inget nämnvärt färskt bröd, värdelös grönsakssäsong och gäster stup i kvarten. Det är tur att jag nu har sex dagars semester framför mig att vila ut på.
 
@Hyacinth Jag har sällan känt mig så sedd. Min partner trodde inte på att du och jag inte har träffats. En Bourgogne (orkar inte kolla stavningen) på Chardonnay. Alltså! Till vitvinsmarinerat lamm med sky, belugalinser och sallad på melon, mango och fetaost. Sötsyrligtstarkt kryddade, både linser och frukt.

( @mandalaki )

Tack:o

Jag gillar ju din matlagning i skrift, så jag chansade. Du använder mycket kryddor jag också gillar. Himla tur att du inte gjorde ma po tofu dock... JAG ÄR EN VINGURU!!! Blandade inte ens in PIPPIN denna gång.

Ojdå, det måste tydliggöras inför @mandalaki ! Jag sa direkt att jag trodde att PIPPIN låg bakom chardonnayn. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.

Jag tycker att jag får för lite cred här, för att ha kommit på att fråga hyacinth vilket vin man borde ha med till Petruska. :cautious:

Damen på Systemet närmast varnade mig för bourgognen, "den är VÄLDIGT smakrik" sa hon lite bekymrat. Men jag tyckte att den var underbar, den exploderade i munnen tillsammans med den lilla hettan i maten. Jag kan inget om vin men den ska jag faktiskt köpa själv. Så himla god.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 420
Senast: Intejag
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 296
Senast: supercassie
·
S
Övr. Hund Ursäkta, dessa typer av trådar finns säkert hundratals, men jag måste få skriva av mig lite, det är som mitt sätt att bearbeta sorgen...
2
Svar
23
· Visningar
5 983
Senast: tassel
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 170
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp