Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag misslyckades kapitalt med utmaningen. Varken löjromstoast, citronpaj eller lamm med hasselbackare är väl särskilt grekiskt. Franskt blir svårt det med, men jag ska göra ett försök.
 
Ikväll blir det varma mackor. Generöst med tryffelsalami och en bra ost samt ruccola gör det till en fest istället för måndagsmisär. Ska nog rota fram lite vin också. Varma mackor kan vara världens bästa snabbmat näst yoghurt.
Åååh, det var annat än mina fattiglapps-varma mackor, det! Mums!
 
Efter påskmat, påskmat och åter påskmat (jag lyckades introducera grönkål på påskbordet i år!) åt jag och pappa köpepizza igår kväll. Jag hade skinka, burkchampinjoner (såklart - det är ett jefvla oskick att lägga färsk svamp på köpepizza), någonting annat och salami - som visade sig vara av väldigt fin, torr, italiensk sort och lades på efter bakningen - på min.

Det var mycket gott med ett stort, lagom kladdigt glas Cola Zero till.
 
@Petruska Förresten - om du kommer på mer i detalj hur du hade kryddat belugalinserna får du gärna berätta. Sumak och ev tranbärsvinäger, var det så? Jag vill också göra sådana, de var de godaste linser jag ätit.
 
@Petruska Förresten - om du kommer på mer i detalj hur du hade kryddat belugalinserna får du gärna berätta. Sumak och ev tranbärsvinäger, var det så? Jag vill också göra sådana, de var de godaste linser jag ätit.
Inte för att jag vet hur mycket och hur goda linser du ätit i din dag, men jag vill också gärna ha recept(-ish)! Jag behöver steppa upp efter lunchens tristess(äter i och för sig blommer i madeira som plåster på såren, så det går ingen nöd på mig).
@Petruska
 
Dagens lunch: matig sallad med bland annat kokt ägg, yoghurtbollar och en grön pestoröra i mixern (gröna ärtor, koriander, babyspenat, olivolja, cashewnötter, citron, salt&peppar).

Funderar på creme ninon till franska temat.
 
Min franska afton gick åt skogen, två vänner dök upp med hämtmat från La Neta. Tur att jag är ett så rekorderligt huskors att kall dansk fulöl fanns i överflöd.
Gott och vällagat, om än inte så snygg mat. Man kan inte få allt. Till dessert blev det 2 sorters frusen yoghurt, mango och jordgubb.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 634
Senast: Intejag
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 339
Senast: supercassie
·
S
Övr. Hund Ursäkta, dessa typer av trådar finns säkert hundratals, men jag måste få skriva av mig lite, det är som mitt sätt att bearbeta sorgen...
2
Svar
23
· Visningar
6 014
Senast: tassel
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 193
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp