Tjockistråden del 2

Haft en dålig vecka pga att valborgsfirandet fuckade upp mitt tänk ang de dagar jag unnar mig, vilket vanligtvis är fredag och lördag, det blev torsdag, fredag, lördag och måndag. :banghead:Men men bara på det igen.:up:
 
Idag har jag varit på första maj demonstration. Det bjöds på både bullar och god choklad (har smakat reklamchokladen förut). Tog inget av det. För mig, som kunnat ta två bullar och fem chokladbitar utan problem förut, så känns det som en ”seger” eller ett steg åt rätt håll! Men jag vill verkligen vara en förebild för Cornelis som är knappt över året och börjat intressera sig för vad vi vuxna äter. Pga mitt stora sockerberoende vill jag undvika socker så länge som möjligt till C (jo han får äta ketchup ibland och bröd då och då med socker) för att förhoppningsvis undvika ett sockerberoende hos honom. Jag kan säga att det underlättar rejält i min kamp mot sockerberoende och övervikt! Sen är mitt sockerberoende inte borta helt men det blir bättre och bättre!
 
Jag har dessvärre råkat äta för mycket i några dagar nu eftersom jag varit lite nere av andra orsaker, och vips så är jag i kakburken. Jag är sannerligen en känsloätare, idag har jag tryckt i mig tre mumsmums som barnen hade bakat...Till de bättre nyheterna är att jag inte gått upp i vikt utan tappat något kg till och att löpningen går som en dans just nu. Nu hoppas jag på lite ljusare tider och maten går bättre framöver, jag har precis köpt några sunda och bra mellanmål som ger mer protein eftersom jag blir mer mätt på det.
 
Det tog då länge tills vågen tänkte bli normal efter fredagens utsvävningar, första gången det blir ett plus på veckovägningen. :crazy: Men kollar jag snittet på ätna kalorier över månaden så ligger det på minus totalt, då borde det väl ordna till sig snart?
 
Har ca 21 000 ord att skriva (5 uppsatser) på tre veckor nu eftersom jag prokrastinerat bort mitt liv senaste månaderna.... Med andra ord håller jag nu redan första dagen på att äta mig igenom allt jag har i kyl och skafferi :arghh:

Får se om jag lyckas ta mig till gymmet ikväll, det beror lite på vad jag har för flyt med skrivandet. Borde inte landa på mer än max 2200kcal, så förhoppningsvis inte UPP i vikt. Som "tur" är lämnar jag ju inte hemmet från nu till 22maj annat än för gym eller att handla mat - så det blir inköpslistor med enbart protein och grönsaker/bär (och se till att vara mätt innan handlandet :angel: ) Motiverad men stressad till tusen.
 
Hann inte med att väga mig hos vv förra veckan,och inte idag heller. Förra veckan visade vågen -0.3 kg iaf, så det är ju bättre än inget. Glömde helt att väga mig i morse så jag får göra det imorgon istället (väger mig alltid på morgonen innan jag åker till jobbet). Maten har det blivit lite sådär med, är mitt uppe i en flytt tillsammans med slutspurten på husrenoveringen så maten har inte varit prio ett. Så tre pizzor har åkt ner under dom senaste två veckorna, vilket inte är bra. Men, till helgen ska jag vara inflyttat så då får jag ta tag i det igen.
 
Jag känner mig otålig - även om det går åt rätt håll i längden och jag håller mig inom kaloribudgeten så hatar jag perioderna när det bara står still.
 
Det här med vikten går jäkligt segt... jag skulle vilja gå ner 2,4 kg till 31/5 men i den här takten lär jag ju inte lyckas direkt! Får glädja mig med att jag åtminstone står någelunda stilla!
 
30/4: 86,7kg
4/5: 85kg (-1,7kg)

Vågen visade 85kg imorse, så -1,7kg sedan i måndags! Även om jag legat på netto ca 1500 - 2200kcal varje dag och inte tränat. :cautious:

Min gissning är att mycket var vätska inför mens etc, men det är ju väldigt motiverande med så mycket ner ändå :) (Nu ska jag bara inte gå och bli besviken om det inte ser ut så varje vecka :angel: )
 
Med 2 dagar där jag förbränt över 1000kcal och varit noggrann tisdag-fredag em så visar vågen 108,8kg, 0,4kg ner sen förra veckan. Kämpar med att hålla motivationen uppe och hoppas på att vågen står på 107,7 den 1 juni då jag får hem hästen på sommarlov från sin fodervärd som går på ridgymnasium. Han har vant sig vid hennes 65 kg så för första ggn på 7 år så kände jag mig tung på honom i höstas. Har ju byggt upp honom successivt för att klara min vikt plus att jag varierat mkt med uteritter och tömkörning, den träningen försvinner när det mestadels är ridhus och ridbaneridning och en del okunskap i hållbar ridning, men fodervärden gör stora framsteg i deras utveckling och sitt tänk :)
 
fredag 4/5 108,8kg.

Idag, onsdag 9/5, 107,8kg.

0,1kg till och sen har jag nått första delmålet -10kg :banana:

Det sköna är att jag inte är helt hysterisk om jag går över mina dagliga kcal med 100-300kcal, viktiga är att inte välja för mkt kolhydrater/salt mat på kvällen. Och att dricka ordentligt. Börjar hitta en balans i matintaget och i hur jag ser på mat.......Hoppas jag :D
 
Nu är jag still på en platå. Problemet är bara mitt dumma blodtryck, blir yr så fort jag ställer mig upp. Så just nu äter jag 1500kcal så tycker inte att det ska ge mig den effekten!
Börjar morgonen med en chiapudding med proteinpulver eller havregrynsgröt men jag vill ju inte behöva vara rädd för att svimma så fort jag reser mig från stolen på jobbet. Nu ställer jag mig upp och håller i bordskanten tills det slutar snurra :mad:
 
Nu är jag still på en platå. Problemet är bara mitt dumma blodtryck, blir yr så fort jag ställer mig upp. Så just nu äter jag 1500kcal så tycker inte att det ska ge mig den effekten!
jag har fått lära mig att bästa sättet att åtgärda lågt blodtryck är fysisk aktivitet...
Hade rejäla blodtrycksdippar när jag var gravid, höll på att svimma i trappan med bäbis i famnen (täta graviditeter), så jag kollade upp det då. Och det enda de sa var just att jag skulle motionera.
 
jag har fått lära mig att bästa sättet att åtgärda lågt blodtryck är fysisk aktivitet...
Hade rejäla blodtrycksdippar när jag var gravid, höll på att svimma i trappan med bäbis i famnen (täta graviditeter), så jag kollade upp det då. Och det enda de sa var just att jag skulle motionera.

Jag har alltid varit aktiv då jag har häst, simmar och går på gym varje vecka plus lättare promenader... Jag trännar inte "superhårt" men tillräckligt för att bli svettig. Har astma som ställer till det när jag pressar mig själv för mycket. Tränar jag för mycket så blir jag sjuk nästan direkt då jag alltid behövt min återhämtning men nu hittat en bra nivå :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
89 90 91
Svar
1 800
· Visningar
148 895
Senast: alazzi
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
925
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 837
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 020
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp