Tjockistråden del 2

Heja mig! Det känns som det går sakta när man "jämför" med andra, men det går nedåt iaf. - 5.1 kg på 2 månader = 5 % av mitt mål som är att väga 75 kg. När jag väl är där för vi se om jag väljer att gå ner ner eller inte, det visar sig.
Screenshot_20180426-232020.png
 
Jag var ju magsjuk söndag till måndag förra veckan, hade hoppats på en skjuts på traven men när jag vägde mig i fredags hade jag gått upp till mer än vad jag vägde innan magsjuka , antar att kroppen skrek efter näring och tog åt sig allt jag åt! Väger fortfarande lite ”för mycket” mot vägningen för två veckor sedan, men det är inte katastrof så hoppas på en viktnedgång till nästa fredag!
 
Min vägning i dag resulterade i +0,3 kg :meh: Är iofs förkyld så har inte varit ute på mina löparrundor som jag brukar... Och så har jag ätit något över mina points.
 
Alltså vågar? Jag fick en chock för jag tänkte att hur kan jag ha gått upp så mycket sen igår? Råkade flytta på vågen och när jag vägde mig igen verkar det rimligare..:confused:
 
Hoppas jag kan hoppa in här :)
Inte varit på buke på år men har visst hittat tillbaka nu och blev superpepp av att läsa igenom tråden!

Är 178cm och ligger på 86.7kg idag. (totalt 0.9kg ner sedan 10januari så man kan väl säga att det inte riktigt går i takten jag tänkt mig... förklarligt nog med tanke på all skitmat :angel:)

Första delmål(en) är så mycket som möjligt bort till 5juni (konsert + Download Festival) / -6.7kg.
Stora målet är att landa mellan 65-70kg. Hoppas det är lugnt att föra lite vikt-/matdagbok här i tråden, blir alltid lite mer motiverad av att skriva ner allting, särskilt så andra ser :bump:
 
En fundering, hur lång tid tar det att cykla 1,4 km på varierad väg? Fundera nämligen på att cykla till jobbet i sommar, vore rätt skönt.

Har btw gått upp i vikt och inte varit på gymmet på en månad, men har haft som semester också...
 
En fundering, hur lång tid tar det att cykla 1,4 km på varierad väg? Fundera nämligen på att cykla till jobbet i sommar, vore rätt skönt.

Har btw gått upp i vikt och inte varit på gymmet på en månad, men har haft som semester också...

Jag cyklade, med bättre kondition äm idag, 9 km på 40 min, så 1,4 km lär inte ta så många minuter :)
 
En fundering, hur lång tid tar det att cykla 1,4 km på varierad väg? Fundera nämligen på att cykla till jobbet i sommar, vore rätt skönt.

Har btw gått upp i vikt och inte varit på gymmet på en månad, men har haft som semester också...
Har för mig att jag brukade åka 15 min innan jag började, och det var ungefär 1,5km men med en lång jäkla uppförsbacke halva biten till jobbet :P Men då var jag i god tid och jag har noll kondition!
 
En fundering, hur lång tid tar det att cykla 1,4 km på varierad väg? Fundera nämligen på att cykla till jobbet i sommar, vore rätt skönt.

Har btw gått upp i vikt och inte varit på gymmet på en månad, men har haft som semester också...

Jag har två kilometer till jobbet och det tar mig ungefär åtta minuter, och då blir jag rätt rejält sinkad av korsningar och trafikljus.
 
Jag cyklar 8 km på 30-35 minuter på en gammal cykel utan växlar så 1,4 km borde inte ta många minuter. 5 kanske?
Jag cyklade, med bättre kondition äm idag, 9 km på 40 min, så 1,4 km lär inte ta så många minuter :)
Har för mig att jag brukade åka 15 min innan jag började, och det var ungefär 1,5km men med en lång jäkla uppförsbacke halva biten till jobbet :P Men då var jag i god tid och jag har noll kondition!
Jag har två kilometer till jobbet och det tar mig ungefär åtta minuter, och då blir jag rätt rejält sinkad av korsningar och trafikljus.

Eh, menade förstår 1,4 mil... om det var 1,4 km hade jag inte ens funderat! :laugh:
 
Haha, var faktiskt lite fundersam på om det faktiskt var 1,4 km du menade. :D Men då är min uppskattning ca. 60 minuter, baserat på att 8 km tar 30-35 min.

Ja, funderar också på om det kan ta ca 60 minuter, men får testa helt enkelt innan! Vore rätt fin motion, och kan säkert cykla en väg och lifta med ngn annan om det blir för mäktigt. Jobbar 12 timmar i skift så kan ju bli mycket kanske.

:D

Okej, 1,4 mil skulle jag avsätta ungefär 45 minuter för, lite beroende på cykel och hur vägen är.

45 minuter? Låter snabbt! Haha!
 
Ja, funderar också på om det kan ta ca 60 minuter, men får testa helt enkelt innan! Vore rätt fin motion, och kan säkert cykla en väg och lifta med ngn annan om det blir för mäktigt. Jobbar 12 timmar i skift så kan ju bli mycket kanske.



45 minuter? Låter snabbt! Haha!

Beror ju på hur van man är att cykla, hurdan cykel man har, hur vägen är och förstås vinden. :)
 
Jag cyklar 1.3 mil till jobbet (o tillbaks förstås) en gång i veckan, det tar mig ca 45 min på elcykel. Hyfsat jämn väg.

Varför inte provcykla någon dag när du inte har en tid att passa? ☺ Eller när du har någon beredd att stötta upp med bil, det gjorde jag första turen, var lite osäker på mitt batteri.
 
Eh, menade förstår 1,4 mil... om det var 1,4 km hade jag inte ens funderat! :laugh:
Ungefär det cyklade jag, helt otränad och på makens gamla 10växlade cykel med rumpmördarsadel (hade blåmärken på insidan av sittbenen efteråt!! :down:) på ca en timme, inkl ett snabbstopp hos optikern för inköp av solglasögon. Blev illa tvungen att göra det, då maken satte vår enda fungerande bil lite lätt i ett träd så att kylaren började läcka, 45 minuter innan jag skulle till jobbet... :arghh: (då var han väldigt till salu!!)
 
Gårdagen gick lite sisådär, bra mat men sen låg det visst lite choklad och lurade... ca 1700kcal, inte alltför illa, men rörde mig å andra sidan enbart mellan säng och soffa.

Idag har börjat bra, 31km / 600kcal cyklat på gymmet :)
Smoothie och kyckling/grönsaker/couscous so far - ikväll blir det nog dock pizza och cider :angel: (har £10 rabatt på Deliveroo Editions (feat. Brightons godaste pizza) som går ut ikväll och då är det ju nästan kriminellt att inte utnyttja det. Right?)

Resten av veckan är gym, plugg och hemlagat så borde gå fint!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
89 90 91
Svar
1 800
· Visningar
148 830
Senast: alazzi
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
924
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 836
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 018
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp