Bukefalos 28 år!

Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir arg för när jag ber om hjälp får man ingen

Jag förstår din känsla. Jag är absolut inte kraftigt överviktig men vid mina senaste läkarbesök har alla mina symptom relaterats till vikten. :meh: Hjärtklappning, hoppande muskler, ständiga uppstötningar och ont i magen = "testa att gå ner i vikt och öka motionen", får man höra då. Riktigt tröttsamt.
 
Rätt tröttsamt att vad man än söker för så är det alltid viktrelaterat. Ja jag vet att jag har kraftig övervikt.
Jag tränar 3 dagar i veckan gjorde en bodyscan när jag startade träna på gym. Gjorde om den efter 6 veckor och då hade jag gått ner 0 gram. Ja ni läste rätt 0 gram. Det enda som hade hänt var att 0,5 kg fett hade omvandlats till lika mycket muskler. Då var jag färdig att ge upp och lägga mig i ett hörn och gråta. Har gjort alla tester du kan tänka dig på vårdcentralen utredning för sköldkörtel m.m men de kan inte hitta något fel. Utan bara att bita ihop och träna ännu mer.
 
Rätt tröttsamt att vad man än söker för så är det alltid viktrelaterat. Ja jag vet att jag har kraftig övervikt.
Jag tränar 3 dagar i veckan gjorde en bodyscan när jag startade träna på gym. Gjorde om den efter 6 veckor och då hade jag gått ner 0 gram. Ja ni läste rätt 0 gram. Det enda som hade hänt var att 0,5 kg fett hade omvandlats till lika mycket muskler. Då var jag färdig att ge upp och lägga mig i ett hörn och gråta. Har gjort alla tester du kan tänka dig på vårdcentralen utredning för sköldkörtel m.m men de kan inte hitta något fel. Utan bara att bita ihop och träna ännu mer.
Ja jag har ju snittat 4-6 dagar/vecka sedan december och lagt om kosten men inte gått ner ett enda gram så jag vet hur det känns.....
 
1 mil på cykel i motvind idag
9333 steg i dag.
Fy fan vad bra ni är!!
För att tala klarspråk...
:bow: :bump: :banana: :bow: :bump: :banana:

(här händer inte så mycket, är inne i tentapluggperiod igen)
Rätt tröttsamt att vad man än söker för så är det alltid viktrelaterat.
Det där har vi förmodligen fått höra, alla vi som väger mer än vi borde. Speciellt jag (och andra) som har värkproblematik... Det har då varit rätt bra att kunna kontra med att jag vägt mer när jag varit gravid och aldrig mått så bra i mina leder som då...
 
Jag hade susat in i sockerfällan igen i 160 km/h, fasen vilken klantig sak att göra, jag tycker inte ens om sötsaker. Fick värk överallt av ingenting. Ryggen började strejka - stel som en pinne helt plötsligt. Nu har jag varit sockerfri i en vecka. Äter då allt som är mat bara det inte innehåller vitt socker. Gick upp några kilon på köpet men det är så det funkar. Nu ska jag dra ner på kolhydraterna. Potatisen får hänga med några veckor till för det är där min hjärna har svårt att hänga med. Bunkrar broccoli, vitkål och blomkål så jag inte behöver tänka "-Vad ska jag ha till nu då?
 
Rätt tröttsamt att vad man än söker för så är det alltid viktrelaterat. Ja jag vet att jag har kraftig övervikt.
Jag tränar 3 dagar i veckan gjorde en bodyscan när jag startade träna på gym. Gjorde om den efter 6 veckor och då hade jag gått ner 0 gram. Ja ni läste rätt 0 gram. Det enda som hade hänt var att 0,5 kg fett hade omvandlats till lika mycket muskler. Då var jag färdig att ge upp och lägga mig i ett hörn och gråta. Har gjort alla tester du kan tänka dig på vårdcentralen utredning för sköldkörtel m.m men de kan inte hitta något fel. Utan bara att bita ihop och träna ännu mer.

Jag vet inte om det hjälper er eller inte. Men jag fick ingen hjälp för sköldkörtelproblem i Sverige. Jag åkte utomlands och fick där göra mer omfattande tester och utredas av expert inom området. Jag fick medicin och kan nu påverka min vikt mkt lättare än förut. Då fick jag leva på riktig svältkost och träna mer än vad som var sunt för att hålla mig normalviktig. När jag sen blev sjuk orkade jag inte leva så och gick upp mycket i vikt. Det var väldigt svårt att få något att hända på vågen. Läkaren sa att när hormonerna är så i olag kan man inte gå ner.

Det finns en hel del info på sköldkörtelföreningen. Där kan man läsa på om symptom och se om det kan vara möjligt att man har sköldkörtelproblem. De kan också rekommendera läkare till sina medlemmar. Det kostar 100 kr/år att vara medlem.

Tyvärr ligger Sverige långt efter i kunskap om sköldkörtelproblem. Vi låter många sjuka gå obehandlade pga det.
Och vikten är ju inte det enda problemet..
 
Jag vet inte om det hjälper er eller inte. Men jag fick ingen hjälp för sköldkörtelproblem i Sverige. Jag åkte utomlands och fick där göra mer omfattande tester och utredas av expert inom området. Jag fick medicin och kan nu påverka min vikt mkt lättare än förut. Då fick jag leva på riktig svältkost och träna mer än vad som var sunt för att hålla mig normalviktig. När jag sen blev sjuk orkade jag inte leva så och gick upp mycket i vikt. Det var väldigt svårt att få något att hända på vågen. Läkaren sa att när hormonerna är så i olag kan man inte gå ner.

Det finns en hel del info på sköldkörtelföreningen. Där kan man läsa på om symptom och se om det kan vara möjligt att man har sköldkörtelproblem. De kan också rekommendera läkare till sina medlemmar. Det kostar 100 kr/år att vara medlem.

Tyvärr ligger Sverige långt efter i kunskap om sköldkörtelproblem. Vi låter många sjuka gå obehandlade pga det.
Och vikten är ju inte det enda problemet..
Vilken bra sida!
Läste på symptomen och jag hade ca 50 av symptomen listade...
Tyckte det var jättebra att det också stod vad de ska testa för att se om man har det, då kan man lättare se om man får den vården man behöver! Känns jätteskönt att tiden är bokad för prov, hoppas bara att jag får svar oavsett om det är just detta eller något annat.
 
Vilken bra sida!
Läste på symptomen och jag hade ca 50 av symptomen listade...
Tyckte det var jättebra att det också stod vad de ska testa för att se om man har det, då kan man lättare se om man får den vården man behöver! Känns jätteskönt att tiden är bokad för prov, hoppas bara att jag får svar oavsett om det är just detta eller något annat.

Hoppas de kan hjälpa dig så du får må bättre! Det är en jävlig sjukdom att gå med obehandlad pga alla symptom.
 
Slarvade ganska ordentligt i helgen men ny vecka = nya tag! Har inte sprungit sen förra måndagen, tänkte bege mig ut nu på morgonen men hittade inte mina tights? Försvunnit upp i rök, ingen vidare start på dagen. Tog mig ut i skogen på en betydligt kortare runda än tänkt och på riktigt uselt humör, har ett stort sug efter att tröstäta just nu men häver i mig mängder med kaffe istället. :meh:
 
Kämpa på ! Jag har ont i knäet. Jag kan inte gå som vanligt i trappor. Muskelinflammation eller artros är min gissning. Kör med tigerbalsam och artrosträning. Funkar inte det får jag vila i form och bara köra övningar för överkroppen.
 
Fortfarande dumpty-something, men det är inte så konstigt för jag åt rätt mycket i går och i förrgår. Med undantag för en onödig tårtbit och en glass har jag dock ätit ganska vettigt på Irland. Vi sprang två rundor och gick till byn två gånger, så det blev motion också.

Är skittrött på dumpty-something, så det får bli en påsk i måttlighetens tecken. Ett par riktigt goda praliner och lite tårta på påskafton, sen får det vara nog.
 
Jag vet inte om det hjälper er eller inte. Men jag fick ingen hjälp för sköldkörtelproblem i Sverige. Jag åkte utomlands och fick där göra mer omfattande tester och utredas av expert inom området. Jag fick medicin och kan nu påverka min vikt mkt lättare än förut. Då fick jag leva på riktig svältkost och träna mer än vad som var sunt för att hålla mig normalviktig. När jag sen blev sjuk orkade jag inte leva så och gick upp mycket i vikt. Det var väldigt svårt att få något att hända på vågen. Läkaren sa att när hormonerna är så i olag kan man inte gå ner.

Det finns en hel del info på sköldkörtelföreningen. Där kan man läsa på om symptom och se om det kan vara möjligt att man har sköldkörtelproblem. De kan också rekommendera läkare till sina medlemmar. Det kostar 100 kr/år att vara medlem.

Tyvärr ligger Sverige långt efter i kunskap om sköldkörtelproblem. Vi låter många sjuka gå obehandlade pga det.
Och vikten är ju inte det enda problemet..
Jag har enormt mycket av alla symtom. Vilket även läkaren höll med om. Men värdena låg bra och hade noll antikroppar.
Har även tagit prov på B12 m.m men allt ligger bra. Så enligt alla prover är jag frisk som en nötkärna.
Lite ångest just nu för att jag har inte kunnat träna på 14 dagar pga envis förkylning och feber. Hosta från helvetet däckar mig dagligen.
 
Och jag är skitnöjd med att jag har gått ned från 77 kg till 74 vilket är jättebra för mig eftersom jag tidigare vägde 96 kg för tre år sen och nu har stoppat viktuppgången. Så nu är jag jätteglad! Då har jag jag ett BMI på 27 vilket jag är helt nöjd med även fast det räknas som övervikt. Jag tränar dessutom mycket ca 5 dagar per vecka så jag har mycket muskler också.
 
Kastar mig in i tråden. Är 27 och väntar mitt första barn och tänkte inte försöka gå ner i vikt nu men inser om jag ska orka leka med mitt barn i framtiden behöver jag gå ner i vikt. Skulle helst vilja gå ner 50 kg (60 med bäbisvikten).

Här tidigare en historik av rejäl jojo-bantning och har även haft ett väldigt osunt förhållande till träning. För några år sedan sket jag i allt vad träning och bantning hette och gick snabbt upp 20 kg pga psykisk ohälsa. Sen har jag inte brytt mig om vikten. För jag har inte känt att jag klarat av att ta tag i det på ett sunt sätt. Men nu vill jag så fort bäbis är ute börja ta tag i det. Så hoppas att jag kan få lite peppning här.
 
Jag har enormt mycket av alla symtom. Vilket även läkaren höll med om. Men värdena låg bra och hade noll antikroppar.
Har även tagit prov på B12 m.m men allt ligger bra. Så enligt alla prover är jag frisk som en nötkärna.
Lite ångest just nu för att jag har inte kunnat träna på 14 dagar pga envis förkylning och feber. Hosta från helvetet däckar mig dagligen.

En del utomlands behandlar symptomen även om värdena är inom ram för vad som är rimligt.
Jag vet inte mycket om det. Men har du stora besvär så kanske du kan ha nytta av den infon.
Hoppas de kan hjälpa dig må bättre.

Ofta hänger sköldkörtelproblem ihop med glutenintolerans. Så att stryka det och ev också laktos kan man testa själv.
På föreningens sida står en del om vilka mineraler, vitaminer etc som är viktigt att få i sig.
Det kan ju också vara ngt som hjälper.

Jag brukar äta gluten-, laktos-, soya- och sockerfritt.
Nu har jag syndat och ätit både socker och laktos. Och jag mår mycket sämre. Tröttare, mer pollenbesvär etc.
Så nu blir det "ren" mat igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 540
Senast: tott
·
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
90 91 92
Svar
1 828
· Visningar
152 079
Senast: Sel
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 664
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 280

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp