Bukefalos 28 år!

Torrfoder med EN proteinkälla

Apollo

Trådstartare
Det finns ju en uppsjö med torrfoder och jag letar efter dem som har bara EN proteinkälla. Vad finns det för några?

Fick reda av vetten (KB) nu i veckan att äta torrfoder var inte så farligt fast vovvsan har kvalsterallergi så nu vill jag förbereda mig inför sommarsemestern då det är svårt att bila och har frysmat.

Nöt, kalkon och kyckling går bort.
 
Sv: Torrfoder med EN proteinkälla

Standart Hjort/Vilt ska väl bara ha en proteinkälla? Kanske att benmjölet inte kom från hjort...
 
Sv: Torrfoder med EN proteinkälla

Jag har James Wellbeloved lamm & ris som jag är supernöjd men nu:). Va skeptisk dom 2 första veckorna då hunden kräkte från och till och bajsade 4-5 gånger om dagen, detta gick över sen när hon hade anpassat sig till fodret och jag hittat rätt mängd till henne, står att prövotiden är runt 3-4 veckor för att man ska se resultat fullt ut om hunden fungerar på det. Jag hade inte så lång övergång till det nya då jag va tvungen att byta foder ganska snabbt pga hennes allergitester, tror det blir bättre om du vänjer hunden successivt mer än ett par dagar som jag gjorde. Lycka till
 
Sv: Torrfoder med EN proteinkälla

Tyvärr det trodde jag också men ägg och kyckling finns i det. Hon var lite inflammerad i öronen på återbesöket och vi gick igenom det hon ätit och KB kollade på Standart. Pinsamt borde ha kollat själv och inte litat på andra.
 
Sv: Torrfoder med EN proteinkälla

Ska prova lamm när sviterna efter Standart hjort lagt sig. Lamm är vi inte på det klara med än om hon tål. Bara att hålla tummarna.
 
Sv: Torrfoder med EN proteinkälla

Det + kalkon kan dereagera på om de är allergiska mot kyckling så det vågar jag inte prova. Men tack ialla fall, får hålla tummarna för lamm. Annars blir det väl till att köpa hydroliserat torrfoder men det är så dyrt och hon håller inte vikten + att hon inte gillar det så mycket. Standart hjort gillade hon hade det som träningsgodis, men men det sket sig.
 
Sv: Torrfoder med EN proteinkälla

Glömde skriva att JWB finns med enbart fisk också, det kanske kan vara något?
 
Sv: Torrfoder med EN proteinkälla

Kanske det, provar lamm först så får vi se. Synd de inte kommer med vilt för det vet jag att hon tål.
 
Sv: Torrfoder med EN proteinkälla

Jag håller ju också på med lite foderallergi-grejande, funderar allvarligt på att läsa in mig på BARF, så vet man precis vad de får. Och så kan jag ha standart eller jwb som "nödkost" då det är svårt med färsk mat.

Nu är ju inte vår lille så vansinnigt allergisk, så han klarar sig med blandkost så, skulle det kanske funka för din?
Jag tänker att om hunden resten av året bara får det den tål, så har den kanske "byggt upp sig lite" till sommaren då den kanske får något som passar "sämre". Typ om hydrolyserat funkar ok, men att hunden inte håller vikten, så lär den väl klara sig på det vid de tillfällen ni ska ut och bila? :idea:
 
Sv: Torrfoder med EN proteinkälla

Jo det är klart att hon går ju inte ner i vikt på en semester:) så då funkar ju det hydroliserade. Skulle vara kul att kunna ha ett torrfoder som reserv men jag har inte hittat något än förutom JW. De har ju inte vilt, men lamm ska vi testa när sviterna efter Standart hjort lagt sig.
Annars äter hon ju färskfoder, viltkött med gröt och vi har börjat så smått gå över på Bravo vilt
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 237
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 273
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 489
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 413
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp