Bukefalos 28 år!

Torrfoder till katter, vad rekomenderas?

L

louksor

Hej!

Jag behöver beställa mer torrfoder till mina katter, har haft Olivers lamb & duck till dom förut, men hittar den inte på olivers hemsida så antar att de slutat med den.

Har ni bra förslag på annat torrfoder ?
Funderar på att välja nåt annat torrfoder i olivers sortiment, men finns det nåt foder som är bättre för katterna så byter jag leverantör.

Vilket torrfoder rekommenderar ni till mina 3 katter?
Har en bondkatt, som är en kastrerad hane på 5 år. Är ute när det är bra väder, annars ligger han helst och slöar inne. vikt 4kg

Den andra är en norsk skogskatt, kastrerad hona på 5år. Även hon gillar att vara ute vid bra väder, annars ligga o slöa inne. Vikt 2,9kg

Den 3e är en perser med lite birma i sig, är en hane på 9månader, ska kastreras. För tillfället innekatt, men har tänkt låta han få gå ut efter kastreringen. vikt 4,2kg

Nu har katterna fri tillgång till torrfoder och ger dom även ett mål blöt/mjukmat per dag.
Katternas vikt ligger stilla, så de verkar sköta sin matranson bra själva.

Den norska skogskatten får ibland tovor i "armhålorna" fram.
Persern får tovor på magen, trots att jag borstar ofta.

Så ett foder som även är bra för lång päls vore bra, eller om det finns nåt man kan tillsätta som är bra för pälsen.

Mvh Marcus
 
Sv: Torrfoder till katter, vad rekomenderas?

Det bästa torrfodret i mina ögon är Eukanubas. Det var bäst av de testade i Testfaktas test.

Du ska inte vara rädd för att ge dem mer blötmat. Det är bra mycket nyttigare än torrisar.

Mina katter är torrfoderjunkies och får därför en liten giva torrisar på kvällen för att hålla dem på gott humör.
 
Sv: Torrfoder till katter, vad rekomenderas?

Olivers har ändrat sitt recept till det sämre tyvärr.

Själv har jag bytt till Applaws, som finns att köpa här: länk
Om jag ger rekommenderad mängd så kostar det ca 75kr per katt och månad (har normalaktiva huskatter på 4kg), vilket jag tycker är väldigt billigt för ett foder med så hög kötthalt.

Håller även med MonteRose om blötmaten, det kan du ju använda som helfoder om det finns möjlighet. Bara bra för katterna eftersom dom håller sig mättare och får i sig mer vatten på det sättet.
 
Sv: Torrfoder till katter, vad rekomenderas?

Tack för era svar!
Nu får de ju torrfodret Olivers lamb & duck, men det har Olivers slutat med nu.
Närmast i deras sortiment är indoor, men inte riktigt samma som lamb & duck. Läst att det är många som som saknar lamb & duck och att deras katter vägrar nya indoor fodret.....

Det finns många olika sorters torrfoder att välja mellan, men viktigast är att det är ett bra foder för katterna, sen får det kosta vad det vill, bara katterna gillar det o mår bra!

Blötmat får de mjau.
Brukar lägga upp ett par skålar blötmat och det räcker hela dagen till dom.
 
Sv: Torrfoder till katter, vad rekomenderas?

Jag har också köpt Applaws. Katterna tyckte väl inte det var lika smaskigt som Purina men de verkar inte ha gått ner i vikt. Ger också Eukanuba Kitten (har en skål av varje).

Har en hane på 2 år och en kastrerad hona på 9-10 år (hittekatt), ingen av dem är några storätare.

Applaws burkmat gillar de jättemkt! Ser ut som rent kycklingkött, vilket det också skall vara.
 
Sv: Torrfoder till katter, vad rekomenderas?

Mina gillar Bozitas torrfoder sen går det bra med lite andra också men Iams dissar de totalt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
641
Senast: Nikan
·
Katthälsa Min sibiriska katthane är 1 år (min första katt) och helt underbar på alla sätt såklart. Han är ute på dagtid med GPS, så under...
Svar
8
· Visningar
1 104
Övr. Katt Hej Ännu en fodertråd. Planerar att gå över till Mush helt eller i kombination med torrfoder eller blötfoder. Det är ju en djungel med...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp