Fast just det året kanske just den banan har fått en ny banbyggare eller whatever som gör att banan blivit betydligt svårare än tidigare så det där misstaget gör man bara en gång haha.. tror dom flesta har råkat ut för det och sagt.. vafan här som skulle vara så enkelt haha.

Det bästa är att man är såpass förberedd att det inte spelar så stor roll hur banan ser ut.

Gärds tycker jag har haft en väldigt fin och lagom 100 klass och den är varken För enkel eller det minsta svår.

Äsch då!
 
min klubbs 1m klass blev man ju rädd bara av att se :crazy:. tycker att det borde finnas en lätt 100 med liknande bana som 90, är ju ett stort glapp på hindertyperna bara.
 
min klubbs 1m klass blev man ju rädd bara av att se :crazy:. tycker att det borde finnas en lätt 100 med liknande bana som 90, är ju ett stort glapp på hindertyperna bara.

Det är också ett stort glapp i hur stora hinderna är. I 90 är bara en del av hinderna maxade, i 100 är i stort sett alla hinder maxade på alla håll och kanter.
 
min klubbs 1m klass blev man ju rädd bara av att se :crazy:. tycker att det borde finnas en lätt 100 med liknande bana som 90, är ju ett stort glapp på hindertyperna bara.

Ja det var ett par * linjer med där och stora maxade hinder. Fin bana om man var redo för att precis rida * klass.
 
Jag blir mer och mer säker på att jag vill den röda ska gå att mygla in som ponny, sen kan vi stanna i P60 ett par år eller så, det känns tryggt ;P
 
Någon som vet varför baucherbett verkar försvinna mer och mer? Alltså inte vara tillåtna.
Men ... enligt
A.2.a. Tillåtna tränsbett i Dressyrprovet" är "Hanging cheek snaffle" tillåtet och enligt
"A.4.a. Tillåtna bridongbett i Dressyr" är "Bridongbett med hanging cheek" tillåtet!?
 
Ok, då kommer en rookie-fråga. TH80 betyder Terräng Häst 80cm? Eller något annat fiffigt?

Sitter och glanar i TDB och hittade en stilterräng i Hermanstorp där diverse olika klasser var nämnda.
ST90H har jag listat ut måste vara stilterräng 90cm för häst men som sagt när det bara står TH vad innebär det?
 
I mom 408 står bara att hästen måste vara minst 4 år för att få starta TH80. Ingenting om någon övre åldersgräns.

I mom 474 där stilbedömning beskrivs så står det så här:
1.1.1 Stilterrängritt häst. Arrangeras i klasserna ST80H, ST90H,
ST100H.
TH80-TH100 står omnämnt under punkt 3 men det finns ingen annan beskrivning om vad bedömningen innebär vad jag kan se.
 
De verkar helt ha missat o ta med TH under moment 474 punkt 1? I övrigt är kapitel 8 jordens mest förvirrade, så rörigt förklarat!!!! Stackar ni som inte är insatta sedan innan (och nej, jag hittar inte heller ålder på hästen i TH, eller klasser i TH).
 
Men ... enligt
A.2.a. Tillåtna tränsbett i Dressyrprovet" är "Hanging cheek snaffle" tillåtet och enligt
"A.4.a. Tillåtna bridongbett i Dressyr" är "Bridongbett med hanging cheek" tillåtet!?

Med tanke på formuleringarna vid övriga bett tolkar många (inkl mailsvar folk lagt ut här bla, eller om det var fb?) att endast tvådelat baucher är tillåtet.
 

Liknande trådar

Tävling Nu går det att lämna förslag till nästa TR...
Svar
15
· Visningar
1 613
Senast: Ise
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 470
Senast: Sootie
·
Katthälsa Min 16 åriga katt fick konstaterad Hypertyreos sommaren 2019 då han åt av sin päls på magen rejält och var stressad varför vi sökte...
Svar
2
· Visningar
622
Senast: NeaM
·
Dressyr Har bukefalisterna några förslag på förändringar i TR till 2019? http://www.ridsport.se/Tavling/Nyheter/2017/04-06/NukanDUpaverkaTR2019/
2 3
Svar
56
· Visningar
4 929
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp