Bukefalos 28 år!

Tråd för värdelöst vetande - Del 36

sitter och är arg på mig själv för att jag inte kan säga nej. Det har gjort att jag nu är inbokad på ett 12 timmar långt arbetspass imorgon som jag egentligen inte har någon som helst ork till. Jag har knappt ork till att gå från datorn till sängen. Men kan inte jag jobba så får den som jobbat vaknatten stanna kvar till någon kan lösa av..vilket troligtvis blir på kvällen när nästa personalbyte sker..
 
Ska snart åka iväg och vara hus-, hund- och kattvakt. Förstår inte vad jag gett mig in i. Tomt ensamt hus mitt ute i ingenstans. Helt plötsligt dyker alla skräckfilmsscenarion upp i huvudet..
 
Höstschemat på gymmet finns ute nu och jag säger bara :love::love::bow:
(Nästnästa måndag är dessutom måndags-jam:en tillbaka...tihi :D )
TYVÄRR (??) äventyrar AfHo:n på torsdagar mina fikadejter :cry:
Jag vill liksom ha båda men...de krockar!
AfHo är så sjukt kul att jag glömmer bort att jag inte kan dansa och det är dessutom med världens bästa instruktör :cry:
(å andra sidan kanske det går att övertala henne att hänga med oss efter passet istället...hihi :D )
 
Åskväder en stor del av dagen, ska försöka rasta hunden nu mellan skurarna.
Mocka åt utekaninerna med.
Kanske köra lite grästrimmer :)
 
Det finns något jag verkligen borde göra imorgon...men jag törs, vill inte, kan inte! Eller egentligen borde jag ta tag i det typ nu...men...:(
(däremot vågade jag göra ett galet experiment i håret så att jag slängde i neonrosa och lila i topparna...säkerligen en massa ojämnheter - tur jag är tuff och kan visa mig med det :banana: )
 
sitter och är arg på mig själv för att jag inte kan säga nej. Det har gjort att jag nu är inbokad på ett 12 timmar långt arbetspass imorgon som jag egentligen inte har någon som helst ork till. Jag har knappt ork till att gå från datorn till sängen. Men kan inte jag jobba så får den som jobbat vaknatten stanna kvar till någon kan lösa av..vilket troligtvis blir på kvällen när nästa personalbyte sker..
Det är ju orimligt! Olagligt?
 
Det är ju orimligt! Olagligt?

Japp.. Men går inte att lämna brukaren heller..å finns ingen personal så måste personal på plats stanna.. Men nu har jag snart jobbat hela passet. Hur dom löser resten av helgen vet jag inte. Jag har sagt till bemanningen att jag inte kan jobba oavsett vad.
 
Japp.. Men går inte att lämna brukaren heller..å finns ingen personal så måste personal på plats stanna.. Men nu har jag snart jobbat hela passet. Hur dom löser resten av helgen vet jag inte. Jag har sagt till bemanningen att jag inte kan jobba oavsett vad.
Det finns väl en ledning som är skyldig att ordna!?
 
Det finns väl en ledning som är skyldig att ordna!?

Jo.. Men när nån är sjuk, flera på semester osv så kan dom inte trolla heller.. är dom som har semester hemma så kan dom ju eventuellt avbryta semestern, men är man bortrest blir det ju svårt.. och det går inte vara här utan att vara inskolad
 
Jo.. Men när nån är sjuk, flera på semester osv så kan dom inte trolla heller.. är dom som har semester hemma så kan dom ju eventuellt avbryta semestern, men är man bortrest blir det ju svårt.. och det går inte vara här utan att vara inskolad
Nej fast ett pass till efter natt är ju helt orimligt!
 
Ogillar skarpt att det inte går att kolla på PLL med svensk text på nån sida längre, inte säsong fem i alla fall...
 
Jag ör för övrigt lilarosahårig i lugg och toppar nu :up:
och om 11 timmar och 48 min gäller det...:eek:
Alltså jag begriper inte varför mina nerver är så här inför varje jam-pass (OAVSETT instruktör!) men aldrig någonsin på något av de andra :confused:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: 95johsv
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
8 540
Senast: Lingon
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 372
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
14 651
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundbeteende
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp