Tråd för värdelöst vetande - Del 36

Jag har rasat...Gah!
Rasat i som att vara arg eller rasat ihop? kram i vilket fall

det här vädret tar knäcken på mig, måste ju in och handla ett par saker, men det är en bit att gå till bussen och åskfobin kickar in..
Nåja bussen går om en timme, tills dess är det nog uppehåll igen :D
 
Viktrekord i 3 låtar.
Men VARFÖR i hela jävla helvetet tar sig folk friheten att kommentera min träning??
"vad STARK du har blivit! du höjer ju vikterna mer och mer nu! :) "
Eh. Jaha? Sköt dig själv och skit i mig förhelvete. :mad:
Att instruktörerna säger det är en sak, det är deras jobb att uppmuntra, peppa och ha koll - men en okänd deltagare??
:arghh::arghh::arghh::turd:

Håller med! Sånt där skulle göra mig förbannad.

Ingen tar sig nån rätt att tro att dom har nåt att säga till om (bra eller dåligt), om vad jag pysslar med.

Ber jag om att få en åsikt om hur det går/ser ut/verkar , så är det en sak. Men aldrig annars.
 
Håller med! Sånt där skulle göra mig förbannad.

Ingen tar sig nån rätt att tro att dom har nåt att säga till om (bra eller dåligt) om vad jag pysslar med.
Precis! :mad:
Och efter tantzumban för ett par månader sedan så sa en tjej som alltid är med på de passen (vilket är näst största anledningen till att jag inte är det...näst efter att det är så inidöden trååååkigt!) ba "oj, du har gått ner i vikt!"
Eventuellt skulle jag ha en träningströja eller något där det stod "sköt dig själv och skit i andra" eller något :cool:
 
Precis! :mad:
Och efter tantzumban för ett par månader sedan så sa en tjej som alltid är med på de passen (vilket är näst största anledningen till att jag inte är det...näst efter att det är så inidöden trååååkigt!) ba "oj, du har gått ner i vikt!"
Eventuellt skulle jag ha en träningströja eller något där det stod "sköt dig själv och skit i andra" eller något :cool:


Haha :laugh: tycker absolut att du ska ha en sån träningströja! Sen är det bara att höja ögonbrynen och peka på texten :D
 
Rasat i som att vara arg eller rasat ihop? kram i vilket fall

det här vädret tar knäcken på mig, måste ju in och handla ett par saker, men det är en bit att gå till bussen och åskfobin kickar in..
Nåja bussen går om en timme, tills dess är det nog uppehåll igen :D

Rasat ihop...tröstäter och läser samt spelar candy crush är det enda jag gör
 
Precis! :mad:
Och efter tantzumban för ett par månader sedan så sa en tjej som alltid är med på de passen (vilket är näst största anledningen till att jag inte är det...näst efter att det är så inidöden trååååkigt!) ba "oj, du har gått ner i vikt!"
Eventuellt skulle jag ha en träningströja eller något där det stod "sköt dig själv och skit i andra" eller något :cool:
Nu kom jag att tänka på när jag går till sjukvården, de brukar ibland antyda nåt om min övervikt, t.ex när jag tog Ritalin och gick på kontroll varje vecka så sa en sska typ "det är svårt att ta ditt blodtryck för du har så tjocka armar" (Jo jag vet :meh: ) och nu senast på SÖS så fick jag kommentaren "du är stor". (Nähä, ääär jag?? :meh: )
Jobbigt med folk som måste kommentera saker som är självklara. :banghead:
Det vore bättre om de sa rakt ut: "Jag är bekymrad för din hälsa pga din övervikt, är det något jag kan hjälpa dig med?"
 
Jag har aldrig pratat med människan innan :eek:
De flesta brukar liksom inleda kontakten med "hej!" först...åtminstone första kontakten... jag skulle aldrig någonsin varken lägga märke till -eller lägga mig i - någon annans träning om jag inte kände personen och den bad om det.
Nåja.
Imorgon ska jag ta mig över tröskeln till världens näst läskigaste sal... :nailbiting:
Dumt nog skrev jag det på fb också... :banghead::rofl:
:o
Oj

Då ska jag genast sluta ge positiva kommentarer till fina människor som jag inte känner.

Eller inte. Jag tar mig friheten att vara vänlig till helt random främmande personer om jag tycker att de är värda det.

Jag tänker - varför ska jag hålla inne en positiv kommentar bara för att vi inte känner varann.

Kan du inte bara slicka i dig berämmet och bli glad?
 
VV
Självklarheter som man bara inte tänkt på.
Hästar och andra djur i mellanöstern har inte vinterpäls.

En elev undrade hur hästar kunde klara sig utomhus på vintern och jag sa förvånat - de får ju vinterpäls. Vinterpäls??? sa eleven. Det var ett helt nytt fenomen för henom.
 
:o
Oj

Då ska jag genast sluta ge positiva kommentarer till fina människor som jag inte känner.

Eller inte. Jag tar mig friheten att vara vänlig till helt random främmande personer om jag tycker att de är värda det.

Jag tänker - varför ska jag hålla inne en positiv kommentar bara för att vi inte känner varann.

Kan du inte bara slicka i dig berämmet och bli glad?
Överreagerar du inte lite nu??
Du gör ju som du vill. Jag har inte heller problem att säga snälla saker till folk, ger gärna komplimanger om jag ser någon med snygga kläder/snygg frisyr eller någon som bara ser allmänt glad ut.
(Du skulle sett när jag hade neonrosa hår...jäklar vad folk blev pratglada - och det var SÅ himla roligt! Jag älskade det! :love: )
Men att lägga sig i någons träning, nej, det gör man inte.
Och vikt är väl en ytterst onödig sak att kommentera kan jag tycka. Finns liksom ingen anledning - men om man nu måste så kan man ju i alla fall säga hej först!
 
Nu kom jag att tänka på när jag går till sjukvården, de brukar ibland antyda nåt om min övervikt, t.ex när jag tog Ritalin och gick på kontroll varje vecka så sa en sska typ "det är svårt att ta ditt blodtryck för du har så tjocka armar" (Jo jag vet :meh: ) och nu senast på SÖS så fick jag kommentaren "du är stor". (Nähä, ääär jag?? :meh: )
Jobbigt med folk som måste kommentera saker som är självklara. :banghead:
Det vore bättre om de sa rakt ut: "Jag är bekymrad för din hälsa pga din övervikt, är det något jag kan hjälpa dig med?"
Att man får höra sådana saker från SöS förvånar mig inte det minsta. Har aldrig varit med om så inkompetent sjukvård, någonsin.

Det här...
Kommer in på akuten (minns ej varför) och fick träffa en sköterska som uppenbarligen inte hade träffat mig förut, när hon skulle ta dessa rutinkontroller (puls, blodtryck o.s.v) kom det in en annan (manlig och typ snygg sådan :D ) sköterska och ba:
"Du får inte bli rädd om du inte får några värden på henne, för det brukar inte gå..." :rofl:

En annan gång när de inte hittade några värden så ba "vi får inga värden på dig - men vi ser ju att du lever :D " :rofl:

Nu har det gått bättre dock, men jag säger bestämt nej till att ta blodtryck med maskin, det enda som händer är att armen blir mos och krampar...manuellt fungerar för det mesta.
 
:o
Oj

Då ska jag genast sluta ge positiva kommentarer till fina människor som jag inte känner.

Eller inte. Jag tar mig friheten att vara vänlig till helt random främmande personer om jag tycker att de är värda det.

Jag tänker - varför ska jag hålla inne en positiv kommentar bara för att vi inte känner varann.

Kan du inte bara slicka i dig berämmet och bli glad?

Håller helt och hållet med!
Blir själv jätteglad av en vänlig kommentar!
 
Gärna positiva kommentarer. Men jag tänker att vissa saker såsom vikt kan vara känsligt. Och då skulle jag inte kommentera det eftersom jag inte vet hur det uppfattas.
Nära vänner är okej om vi redan pratar om sånt.
Intressant att det alltid antas vara en komplimang art få höra att man gått ned i vikt. I alls fall om det är en främmande som inte vet ngt om mig.
 
Intressant att det alltid antas vara en komplimang art få höra att man gått ned i vikt. I alls fall om det är en främmande som inte vet ngt om mig.

Precis.

Främlingar vet ingenting om en, och därför är det att gå över gränsen att ge (vad som tydligen är av allmän uppfattning något positivt) komplimanger innehållande iakttagelser av min kropp. Jag skulle på riktigt få social fobi :nailbiting: och få stora problem med att ta mig till träningen om det visade sig att främmande människor spanar in mig såpåss att dom vet om jag blir starkare och går ner i vikt!

För mig är det rätt sjukt att man har sån koll på någon man inte ens känner :wtf:

Visst kan man ge komplimanger, men inte på sådant sätt i träningssammanhang. Creepy :crazy:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: 95johsv
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
6 743
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 217
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
15 16 17
Svar
328
· Visningar
11 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp