Tråden för oss ridskoleryttare!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

ikväll har jag min första grupplektion det känns konstigt. Har ju bara ridit individuellt hittills, så det blri spännnande, jag får rida min favvohäst och det gillar jag. Han är underbar! Ska försöka ta ngn bild på honom och lägga upp så ska ni få se vilken skönhet han är!
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Ser fram emot bilder då! :D

I söndags var det dressyrträning för min favorittränare på favorithästen -kan inte bli bättre. Tyvärr har hon en rätt hård sadel och vi bestämde oss för fokus på sitsträning vilket resulterade i aj, aj ,aj hela dagen sen x). Det finns tydligen nackdelar med att gå ner i vikt... inget fett som stötdämpar.

Fick även mycket hjälp med att samla hästen i en högre form och Zenia var helt underbar i vanlig ordning, så sammarbetsvillig! :love: Vi är som gjorda för varandra känns det som :love: :love: :love:
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Vill ha bilder på henne också!

Jag hoppade Smokey idag för första gången på jättelänge. Han var så himla fin :love: Märks att jag har lärt mig mycket sen sist faktiskt. Just nu är jag supertaggad på ridningen, för det rösta går det himla bra och jag har verkligen kommit över en tröskel, sen ska vi hoppa för en hopptränare utifrån på söndag och träna dressyr för Mads på måndag. Sen är det clinic med Lussan och Sylve Söderstrand på ridskolan i mars, jätteroligt :banana:
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

En gång i veckan :p Men nu på söndag ska vi få in en hopptränare som inte kunda komma på tisdagar (då jag egentligen rider) så vi hoppar inte nästa tisdag.
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Jaha! Ändå en hel del! :D
Själv hoppar man kanske högst tre gånger i månaden och då samma vecka x).
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Ikväll blir det årets första lektion med markarbete, får hoppas det går bra :) siktar på avslappnad häst med fint steg! :bump: :love:
Blir rida passi som vanligt :D
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Första markarbetet denna termin för mig också! :bump:
Hästen jag ska rida är faktiskt väldigt duktig och ärlig men det är inte så mycket fart på henne, ganska säker på att lite markarbete med skutt och andra roligheter kommer pigga upp damen dock! :D
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Åh, Ågesta! :love: Red där förut, innan jag flyttade ner till skåne och började på Bollerups Naturbruksgymnasium. Saknar min lilla Britta, Haily, och fina Tango! :love: :D Ååååh, nu får man värsta minnena, som när man red Gaspers på platån, eller när man red Philip ute, satan vad den hästen kunde vara stark!

Hehe, lite nostalgi, ohja :rofl:
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

För att underlätta för er själva, när ni ska läsa i trådarna, gör jag på samma sätt som i unghästtrådarna. Jag kommer låsa även ridskoleryttartråden, efter 1000 inlägg.

Så nästa person som vill skriva något om ridskolan, får starta ny tråd. Men starta inte en tråd, med enbart "här fortsätter vi berättta om ridskolan" och sen låta någon annan skriva om SIN ridskola, utan starta inte tråd, förrän ni har något att skriva om.¨

Mvh

Moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Nytt år innebär ny tråd! Här kan vi diskutera alla härliga ridskolehästar, lektioner och annat som hör ridskolan till. Jag gissar att...
22 23 24
Svar
476
· Visningar
53 804
Ridning Nytt år och ny tråd. Här kan vi diskutera våra härliga ridskolehästar, lektionerna och allt annat som handlar om ridskolan.
41 42 43
Svar
843
· Visningar
50 829
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 681
Senast: Lavinia
·
W
Utrustning Jag brukar ha många livliga diskussioner med en kompis angående just ridspön. När jag rider brukar jag ha ett långt dressyrspö om...
Svar
17
· Visningar
2 804
Senast: Whiplashr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 112 Appen
  • Flytta eller ej?
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp