tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

God kväll! Idag har vi varit på träning för en ny tränare och det hela gick bra! Tränaren tyckte om lilla Tant och hade inga problem med att vi inte kan göra allt och att vi är lite till ålders. Det var kul att vi är på gång igen! Nästa gång är om 2 veckor :)
 
Vi har haft en lite tuff period, för jag anmälde oss till en dressyrtävling och blev så stressad av det att jag helt plötsigt red fullkomligt värdelöst. Jag avanmälde mig igen efter två veckor och givetvis började ridningen gå bättre samma dag, men det har ändå inte känts bra. Både jag och hästen har surat och inte haft någon arbetsglädje.

Så i måndags red jag lektion och fick då en ordentlig genomgång av min sits och inverkan, speciellt med fokus på att "hålla om med låren utan att knipa med knäna och med avslappnad, hängande underskänkel". Överlivet skulle aningen bakåt, blicken upp (som vanligt) och mer exakta hjälper i allmänhet. As-svårt!!! :wtf:

Tränaren satt upp och red 15-20 min och attans vad pålle fick jobba! Hon hittade massa knep som han har för sig som jag har "mörkat" med min ridning, så det fick jag i läxa att jobba på istället för att skyla över (=höger bog ger sig gärna ut på egna äventyr). När jag satt upp igen var han superkänslig och lyhörd för minsta signal - tänk vad god ridning kan göra på så kort tid!

Nå, igår övade vi på vår läxa och min plan var att jobba med min sits och mina ben och strunta i vad pålle gjorde under tiden... vilket resulterade i en glad, lyhörd, dansande och duktig häst! :love:

Själv har jag träningsvärk i helt nya muskler som jag inte visste att jag hade... :cautious:
 
Jag har uppehålls jälv jag. Fjanten min har fodervärd och jag kämpar på med vikten och träning nu :yuck:

I höst ska man tävla Div II dressyr med laget. Tacksamt på en lånehäst. Hälften så stor men mer bärande än min vingliga bamibgiraff :love:
 
Ridningen har verkligen varit upp och ner senaste veckorna, trots att jag var så inspirerad efter kursen. Korta stunder har jag fått samma känsla som då, men nu verkar allt gå åt skogen.
Madame svart diva har visat tydligare brunst nu när valacken är tillbaka i flocken, och jag blir så frustrerad :arghh:
Noll framåtbjudning, ska bara stanna och titta på saker, snurra runt och tjafsa när man måste vänta på att gå över en bilväg så man skäms ihjäl inför alla bilister, verkligen totalt huvudet i det blå, ljusen är på men ingen är hemma liksom :confused: Jag har börjat rida med spö nu för att kunna peta till och bokstavligt talat säga "jorden anropar".

Jag orkade inte bråka idag, det var för varmt och jag kände mig off, så vi tog en lugn tur barbacka och lite mjuka galopper på sandvägarna, annars mest bara skritt, kravlöst. Hon kändes någorlunda mer avslappnad, om än fortfarande tittig. Fjäskade in mig med äpplen, massage och kliande mellan bakbenen efteråt, och sen tog jag med mig en iskaffe och jordgubbar ut i grönhagen och bara hängde med pållarna i solen :love:
 
Jag och en vän körde igår till Göteborg för att se Gillian Higgins och horses inside out! OMG!!!!! Så häftigt och så lärorikt! Lätt att förstå hennes engelska och många Aha-upplevelse. Hon ska komma till Sverige igen i augusti till Eskilstuna så har ni möjlighet att köra dit så gör det!
 
Idag så blev det dressyr träningen :) och lilla Tant gjorde verkligen sitt bästa! Jag är verkligen genomsvettig och helt öm i ryggen, men KUL hade vi! Programridning Lc:1 1/9 är målet.
 
Sååååååååååå fina ni är @Houdinie!!!

Vad har vi hittat på? Jo jag har inte druckit Red Bull sedan den 20/6 *Jippi* Vi har tränat på Lc:1 och har anmält oss till 1 P&R den 1/9 och ska även anmäla oss till en annan i November. Jag hoppas verkligen att Tant ska hålla för detta :)
 
Hej igen! Nu så har jag varit och ridit mitt program :) Det gick över min förväntan! Hela 64,259%!!! Jag är fortfarande i chock. Min morgon var inte den bästa och nerverna spelade sitt hela register. Ena sekunden så kände jag att vi kunde lika gärna stanna hemma och äta chokladkakor tills vi spydde till att vi minsann skulle dit och rida som vi ägde hela anläggningen. Det kändes bättre när vi kom dit och sedan kom min kompis som skulle filma så då kändes det tryggt. Nu ska vi ladda för den 19:e!
 
Hej igen! Nu så har jag varit och ridit mitt program :) Det gick över min förväntan! Hela 64,259%!!! Jag är fortfarande i chock. Min morgon var inte den bästa och nerverna spelade sitt hela register. Ena sekunden så kände jag att vi kunde lika gärna stanna hemma och äta chokladkakor tills vi spydde till att vi minsann skulle dit och rida som vi ägde hela anläggningen. Det kändes bättre när vi kom dit och sedan kom min kompis som skulle filma så då kändes det tryggt. Nu ska vi ladda för den 19:e!

Woop!! :banana: Go girl!
 
Jag vågade mig på att rida för en dressyrtränare själv i lördags. Var jag och dressyrpinnarna och ungdomar runt om mig. Tur min häst matchar dem i alla fall :angel: gick bra och ingen såg snett på oss! Fick massa tips, råd och folk som uppmuntrade oss på läktaren och berömde :D :bump:
 
Jag fick visa min ponny själv på kvalitets :eek:

Det var väl inte en lysande uppvisning men jag ansågs iaf inte påverka ponnyn negativt och jag får vara nöjd med det. Mest missnöjd är jag med exteriörpoängen som aldrig har varit så låga :( Mest nöjd är jag med ponnyns insats, hon var lugn och sansad hela dagen och gjorde det hon skulle, fattade tom höger galopp!

Sedan har vi även varit iväg på en träningshelg för nya dressyrtränaren. Red så svetten lackade på lördagen, på söndagen vaknade jag med migrän inkl kräkningar. Migränen var väntad och jag hade medicinerat i förväg men det hjälpte inte, brukar inte kräkas heller. mådde riktigt skitdåligt. Slutade med att en vän gjorde i ordning ponny som sen tömkördes av tränaren.

I helgen åker vi på dressyrmeeting (lika bra att gå ut hårt liksom) :D LC:1 för två olika domare. Vi bor på hotell och prinsessan i tävlingsledarens stall :D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Räknar jag på mitt bmi så är jag sjukligt fet :cry:
Väger i dagsläget 81 kg till mina 162 cm..
Har vägt 96 kg men har tagit mig en bit på vägen iaf...
Men nu är det tvärnit, kilona vill inte bort :(
Har en hel del löst hull eller vad man ska kalla det, är
ganska muskulöst byggd med rejäl benstomme så så där
snyggt dressyrslank blir jag aldrig, men vill inte vara så här stoppad!
Hej alla!
Gammal tråd ser jag men men...
Är 163 cm och väger runt 83 kg. Är väl rätt muskulös o har grov benstomme hehe el är de en ursäkt bara nä men jag upplever att de jobbigaste när man väger lite mer är när man mallar med någon om en häst o sen ska träffa personen ifråga då känns de nervöst o man tänker att dom tänker att man är för tung! Svarar visserligen bara på hästar som är lite större. Dom jag haft har varit mellan 160-168 o inte så värst grova. Allt tror jag beror på lite också..alltså hur man rider o så vidare. Självklart försöker jag gå ner i vikt men ibland blir man bara less på att de alltid handlar om ens vikt när man är tjej framförallt. Man ska passa in i en sorts mall.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 135
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 575
Senast: Nepenthe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 518
Senast: Whoever
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 215
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp