Träna för tävling

Sv: Träna för tävling

Jahaja. Snittbetyget. Jo, det är klart att det ser ju bättre ut utan eventuella nollor. Jag hoppas verkligen att vi inte får några alls. Men man vet ju aldrig...
 
Sv: Träna för tävling

För mig är det flera saker som är ivägen. Jag bor inte i samma stad som klubben finns i tillexempel. Dessutom vet jag inte över huvudtaget vilka som är medlemmar i klubben och inte.

På söndag ska jag dock försöka nästla mig in i en sökgrupp som jag fick höra talas om. Hoppas bara jag får vara med. Och att jag hittar någon att fråga då...
 
Sv: Träna för tävling

om du har tur så är det snälla folk i ledningen. ring ordförande! ett "krav" är dock att man har tillgång till bil och en del klubbar vill inte ha med ekipage som inte kan tävla. min gamla klubb skyllde på brist på spårmarker, men bor du där det finns skog kan de knappast skylla på det. det skadar ju inte att fråga!

åker du till klubben så är alla som tränar på planen medlemmar. man får inte använda sig av träningsplanen om man inte är medlem i sbk.
 
Sv: Träna för tävling

Jag kom på en till grej som jag inte är så säker på. VAD ska man ha med sig till tävlingen? Vaccinationsintyg och medlemskort vet jag. Men är det något mer?
 
Sv: Träna för tävling

Nä, jag vet att bara medlemmar får använda planen, men när jag är där och tränar är det aldrig en kotte där. Alltid tvärtomt. Ska åka dit idag och titta tänkte jag. Fint väder brukar ju lock ut en hel del folk.
 
Sv: Träna för tävling

Spypåse, betablockerare och ett glatt humör :crazy:

Okej okej... Jag erkänner... Det är därför jag lagt av med det tramset att tävla :rofl:

Ta med vatten och en vattenskål! Extra gott gotta och ett koppel som lätt går ned i fickan.
 
Sv: Träna för tävling

Hehe. Jag skulle nog behöva packa ner lite valium också. Jag är så jävla nervös redan nu ju. Ändå är det tre veckor kvar till start. Gaaah!

Hur är det med kontroll av ID på hunden? Vill de se sånt?
 
Sv: Träna för tävling

Madde85 skrev:
Jag kom på en till grej som jag inte är så säker på. VAD ska man ha med sig till tävlingen? Vaccinationsintyg och medlemskort vet jag. Men är det något mer?

Stamtavla också
 
Sv: Träna för tävling

Jag har blandras så stamtavla är ju inte aktuellt. Men jag behöver alltså inte bevisa att han har ett ID-nummer eller?
 
Sv: Träna för tävling

Han är ju ID-märkt. Fast med chip. Visst måste jag ha en egen avläsare då?
 
Sv: Träna för tävling

nej, har du inte ett papper från jordbruksverket på din hunds ID nr? man bör nog ha med det, men jag tror inte att man behöver visa det. skriv numret på anmälan.
 
Sv: Träna för tävling

Det är väl ibland de har kontroll, å då kollar de alla hundar. Jag har aldrig råkat ut för det, men de kan ha det. Eftersom att min hund skyggar så har jag alltid klippt bort allt hår så att numret syns snabbt så att de slipper gräva i en kvart :d
 
Sv: Träna för tävling

Nej, jag har inga papper på honom. Vi skrev över honom i Juli på mig och jag har då inte sett till några papper. Fast det kanske man kan beställa eller?
 
Sv: Träna för tävling

Det är smart. Skulle jag nog också gjort om jag hade tatuerad hund. Nu har jag ju dessvärre inte det. Jag ska nog ringa klubben och fråga om de har någon avläsare och vilka märken den tar. Ifall om de tänker kolla det. Vore jävligt träligt att inte få tävla när jag förberett mig för det.
 
Sv: Träna för tävling

Säkerligen mycket korkad fråga. Men hur fan anmäler man sig till en tävling?? Kollade på sbk:s tävlingskalender och där står det att man kan anmäla online till de klubbar som är anslutna till det. Hur vet jag att just min klubb är ansluten och hur gör man? Hur gör man annars om man inte anmäler online?
 
Sv: Träna för tävling

Ja ring innan och hör om ID-koll och så! Jag har aldrig kört oreggat, så jag vet inte hur det går till.

Är det anmälan online så syns det. Det finns väl en extra rad där för online-anmälan.

Annars så fyller du in en färdrigtryck pg-blankett. Har du inga så kan du få några av mig om du vill ha de snabbt. Jag brukar annars betala direkt via min internetbank och skriva i alla uppgifter där. Betalningen ska vara tillhanda minst tre veckor innan tävlingen. Ibland får man efteranmäla om man ringer och ber snällt :)
 
Sv: Träna för tävling

Jag vill helst betala över internet också. Enklast så ju. Men jag vet ju inte VAD som ska stå på blanketten och därmed inte heller vad jag ska skriva som meddelande till klubben.

Jag gick in på klubbens hemsida för att försöka hitta telefonnummer till tävlingsansvarig, men då hade webmastern varit där och raderat alla nummer. Efter årsmötet är det ju nya som sitter i olika sektorer. Suck. Jag är visst dömd att misslyckas med detta...
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 357
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 920
Senast: ako
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
967
Senast: Miingla
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 127
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp