Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

En veckas uppehåll från ren träning (fotboll/gym/löpning) pga den förbannade förkylningen.. är nästan helt bra igen och har inga känningar i hals så idag blir det lite lätt på gymmet efter jobb! :) har sen en massage tid i eftermiddag och så fina pålle så klart! :love:
Kallt som fan ute och har snöat till och från i natt.. :( brr.. inte min årstid detta..
"Varje dag är en dag närmre våren.." :D
 
Kallt som fan ute och har snöat till och från i natt.. :( brr.. inte min årstid detta..
"Varje dag är en dag närmre våren.." :D

I hear you... Kallt och snöigt här också till och från igår. SÅ inte redo för vinter, den försvårar min ridning så fruktansvärt (även om ponny är skodd i år och alltså har en möjlighet att broddas). Men hon är samtidigt inte den hästen som en med glädje har broddad när hon går med andra hästar, så det blir lite moment 22. :(
 
Körde ett helkroppspass hemma igår kväll så jag fick ihop ett rent löppass och två styrkepass förra veckan plus fyra ridpass och en hög med promenader. Bra veckan och jag har skött mig gällande ätandet också, förutom i fredags när det var julbord, men det blev nästan mer kalorier i dryck än mat :angel:

Idag började jag dagen med en promenad med vovven. Ikväll vet jag inte än om det blir ridning eller om maken ska jobba sent. Gör han det så ställer jag mig nog på löpbandet efter jag lagt ungarna. Ska försöka få in ett eller två löppass vecka så jag får några mil i benen inför halvmaran :p
 
Så du har bestämt dig att du kör halvmaran @FengurLaugar? :up:

Startade veckan på bästa sätt med 8:30-woden i boxen :love:
Dagens pass:
A.
Five sets of:
Back Squat x 2-3 reps
(goal is to find a 3-RM during these five sets)
Rest 3 minutes
B.
In teams of two, alternate rounds, until you complete 10 rounds (5 each) for time of:
15 Wall Ball Shots
10 Toes to Bar
5 Burpee Box Jump-Overs

Jättekul pass :banana: nu ledig dag att se fram emot!
 
Så du har bestämt dig att du kör halvmaran @FengurLaugar? :up:

Startade veckan på bästa sätt med 8:30-woden i boxen :love:
Dagens pass:
A.
Five sets of:
Back Squat x 2-3 reps
(goal is to find a 3-RM during these five sets)
Rest 3 minutes
B.
In teams of two, alternate rounds, until you complete 10 rounds (5 each) for time of:
15 Wall Ball Shots
10 Toes to Bar
5 Burpee Box Jump-Overs

Jättekul pass :banana: nu ledig dag att se fram emot!

Inte helt men troligtvis gör jag det. Man kunde välja 1 mil också så skulle jag balla ur halvmaran så springer jag nog milen i alla fall för det har jag gjort förr och vet att jag överlever :p
 
Jag inleder veckan med mitt livs första vinterkräksjuka, tjoho! Kramade toalettstol mellan 22-04 och 07-09, men har lyckats sova lite och dricka vatten däremellan. Nu har jag faktiskt varit relativt symptomfri i 1,5 timme (peppar peppar), så håll tummarna för att det håller på att vända!

Nån som har koll på när man kan tänkas våga äta något (typ en halv rostmacka eller liknande)? Jag har inte kunnat tänka tanken fram tills nu, men börjar som sagt känna mig lite mindre illamående.
 
Jag inleder veckan med mitt livs första vinterkräksjuka, tjoho! Kramade toalettstol mellan 22-04 och 07-09, men har lyckats sova lite och dricka vatten däremellan. Nu har jag faktiskt varit relativt symptomfri i 1,5 timme (peppar peppar), så håll tummarna för att det håller på att vända!

Nån som har koll på när man kan tänkas våga äta något (typ en halv rostmacka eller liknande)? Jag har inte kunnat tänka tanken fram tills nu, men börjar som sagt känna mig lite mindre illamående.

Stackare. :(

Känner du att du vill äta så prova!
 
Jag inleder veckan med mitt livs första vinterkräksjuka, tjoho! Kramade toalettstol mellan 22-04 och 07-09, men har lyckats sova lite och dricka vatten däremellan. Nu har jag faktiskt varit relativt symptomfri i 1,5 timme (peppar peppar), så håll tummarna för att det håller på att vända!

Nån som har koll på när man kan tänkas våga äta något (typ en halv rostmacka eller liknande)? Jag har inte kunnat tänka tanken fram tills nu, men börjar som sagt känna mig lite mindre illamående.

Åh, fy!!! Jag tar alla förkylningar som finns mot att slippa kräksjukan, HATAR det. Lider med andra ord oerhört med dig. :wtf: Håller med tassen, känner du att du kan äta, så testa. Sist kunde jag inte äta på ett dygn. :yuck:
 
Förra veckan blev ynkliga 80 minuter ridning, 75 minuter promenad och 20 minuter shettispromenad, men jobbet och förkylning ställde till det. Jobbar hela dagen idag också, så hinner inget idag heller. Kanske lika bra, så att helvetet som trillade ner från himlen igår får en chans att smälta. Annars blir jag lite ledsen imorgon.
 
Jag ligger på en hotellsäng och är helt slut. På konferens och verkar ha en förkylning på gång, haft lätt ont i halsen hela dagen. Inte så lägligt, men när är sjukdom någonsin välkommet :p Nåja det är bara att hoppas på att det inte blir så farligt. Ska försöka smita ifrån minglet och bara äta middag snabbt och sen gå och lägga mig :angel: Mvh osocial och dödstrött med en släng av social ångest :rofl:
 
Dags för mig att köpa gymkort, men hur fasen skall man välja gymkort? Ska man välja det lilla gymmet som är 10 minuters promenad bort eller den större kedjan som finns på alla orter runt om, men som kräver bil? Just nu lockar det närmsta gymmet, men där är grupptränings möjligheterna nästan obefintliga. :(
 
Dags för mig att köpa gymkort, men hur fasen skall man välja gymkort? Ska man välja det lilla gymmet som är 10 minuters promenad bort eller den större kedjan som finns på alla orter runt om, men som kräver bil? Just nu lockar det närmsta gymmet, men där är grupptränings möjligheterna nästan obefintliga. :(

Köp båda? :angel:
 
Så roligt är det inte att träna ;)

:D

Men vad är mest realistiskt; att du kommer iväg för att det är nära eller för att det finns saker du vill göra även om det kräver bil? Jag skyr bilen som pesten, men jag kan ju se fördelen i att inte hindras av väder och vind som man faktiskt kan låta sig göras om man ska gå (om än kort). Är det en relevant fördel att det ena gymmet finns lite överallt?
 
:D

Men vad är mest realistiskt; att du kommer iväg för att det är nära eller för att det finns saker du vill göra även om det kräver bil? Jag skyr bilen som pesten, men jag kan ju se fördelen i att inte hindras av väder och vind som man faktiskt kan låta sig göras om man ska gå (om än kort). Är det en relevant fördel att det ena gymmet finns lite överallt?
Det lutar åt gymmet som ligger närmst, det går alltid att ta bilen dit med om det är dåligt väder ;)
 
Maken jobbade inte över så länge så jag och min kompis fick till vår måndagsträning med hästarna ändå :) Tog unghästen ikväll och han är så duktig :love: Han är redan en fantastisk ridhäst och är bara 5 år och riden i typ 1,5 år och det är jag som ridit och utbildar :up: Han kommer ge hela familjen mycket glädje i många år :heart

Maken tog kvällspromenaden med hunden så jag ligger ensam i soffan, inte ofta jag gör det för jag gör alltid en massa med djur och sånt på kvällarna :p
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 438
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 506
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 164
Senast: Skjøldur
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 769
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp