Bukefalos 28 år!

Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Självplågeri och tortyr!:arghh:
(Funktionell träning :D)
Ah! Tänk, det tycks alltid vara den allra grisigaste sortens träning som döljs bakom de allra tjusigaste namnen! :p

Tack. :D
Det blev milt igen så hästarna fick stanna ute några nätter till, men bara att byta om och gå rätt ut när man ska rida är jätteskönt. Och att se dem från sovrummet. :love: Jag har velat ha det här huset sen högstadiet typ (när det var till salu första gången) så det är verkligen a dream comes true.
Åh, jag blir alldeles varm i magen! Så glad jag är för din skull! :love:
 
Jag har vinkat av mamma och ser faktiskt fram emot att komma hem till en lägenhet utan gäster ikväll. Nu är vi hemma bara jag och sambon i två kvällar, och sedan på fredag bär det av till York där vi ska hälsa på vänner över helgen.

Träningsmässigt kommer den här veckan inte vara mycket att skryta om, men idag blir det ett PT-pass i alla fall. Sedan tänkte jag gymma en sväng på fredag morgon innan jobbet också; om inte annat för att jag sedan ska sitta stilla i en bil i 4 timmar på kvällen...

Ser fram emot nästa vecka, som hittills ser ut att vara helt fri från planer. Åh vad jag ska träna! :bump:
 
Hemma igen efter 3,5 h i bilen! Hann inte prata med barnen tyvärr men ska kolla om maken vill med ut på vovvepromenad när vi ändå har möjlighet att gå tillsammans :) Sen får det bli att fodra hästar och slänga sig i soffan för att kolla Bonde söker fru :D
 
Nämen åh, så störigt! En annan fick gå hem från gymmet i förtid häromdagen för att jag blev så hungrig :o:angel:

Har hänt mig också. I skogen, på stans 10km långa motionspår. Jag blev på slutet så hungrig att jag började må illa. Lärt mig att äta något litet varje gång jag ska ut. Nu ska jag bara lära mig att inte dricka kaffe innan morgonpromenaden.
 
Ätit chips och druckit en öl. Här är vi otroligt nyttiga men fy bubblan va gött det var. Men det är okej. Här gått nästan 6km ändå idag och gjort min dagliga hemmaträning. Då är jag lite värd det.
 
Jag släpade mig ut till min skivstång i nollgradig kyla, det tog emot lite först men var kul sen :)

Marklyft 5x5, frontböj 3x10, lite rodd med kettlebell och armhävningar. Även lite teknikträning frivändningar.
 
Jag släpade mig ut till min skivstång i nollgradig kyla, det tog emot lite först men var kul sen :)

Marklyft 5x5, frontböj 3x10, lite rodd med kettlebell och armhävningar. Även lite teknikträning frivändningar.

Det där är mer imponerande än att fara ut och springa när det är kallt. Fy fan för att ens ta i en skivstång när det är så kallt. O_o
 
1h gym efter jobb imorse, hem och sov lite sen ut till fina pålle, han var en riktig mysfis idag :love: motionerade pålle, sen hem för att käka innan spelarmöte och uteträning med fotbollen!
Ganska trött nu, ska kasta mig i duschen nu och sen krascha i säng! :D full rulle imorn också, klockan ringer 5.30..

Woop woop!
 
Blev en promenad med maken och hunden igår :love:

Idag sov jag så länge jag kunde, fodrade hästarna och kissade hunden och sen in och starta datorn. Har jag sagt att jag älskar att ha hemmakontor? :angel::D
Ska jobba in lunchen idag eftersom jag varit borta på mässa. Ikväll ska jag longera unghästen en liten sväng och styrketräna. Blir inget hårt pass för är lite hostig än men lite axlar och rygg tänkte jag få till :)
 
Blir varken träning eller coach-träff ikväll. Vaknade med skrovlig hals och rinnande ögon. Blir istället åka hem och slänga i soffan med en balja ingefärs/kanel-te med honung. Har ju hundträning i helgen jag inte vill missa :nailbiting:
 
Nu har jag förhoppningsvis början till kontinuitet i min träning. :) Det har varit strö-pass med yoga och jogging nu ett tag.
20 min träning i lägenheten tre dagar i veckan med en dag emellan, vila på helgen.

Vi har en brant trapp i lägenheten, så i måndags joggade/tassade jag upp och nedför den i 20 min inklusive 3×30 s planka, då rann svetten!
Igår marklyfte jag 15 min (gick upp till 37 kilo innan greppet började svikta :banana:) och bänkpressade i 5.
Nu blir det jogging i trappen igen fredag eller lördag, sen är det bara att fortsätta nästa vecka. :up: :D

Ska skaffa nya broddar så jag kan börja springa ute också, November-isen är här och det är halt men ändå mycket asfalt. :wtf:
Skulle behövt sandpapper under skorna.
 
Hej alla!
Har inte skrivit på några veckor för har vilat och varit trött o ledsen på min höft :down: Men skit i det, är trött på att skriva/prata om den där jäkla höften (vet fortfarande inte vad som är fel och har ingen som helst plan för vad jag kan göra åt det). Har iaf de senaste dagarna kommit igång lite igen, körde en wod + chins igår och "Basic" idag och det har gått bra. Tänkte ju som man alltid gör att jag skulle ha tappat massor på dessa två veckor men njaej, jag kände mig ganska stark idag! Drog en valk i kb-svingar (5 set 20 reps med 24 kg) och blödde lite och kände mig ganska grym ändå haha. Massa burpees o rodd o hoppande utfall o annat svettigt med. KUL :love:
Vila imorgon, ska försöka ta det lite lugnare nu ett tag..
 
Helt justerad idag..
Stallet tiiidigt imorse, hade fodrat och släppt ut alla 8 hästarna, mockat till pålle och packat hö innan 7.30 och satt på pålle till kl 8 ^^ Blev ett bra pass i ridhuset! :)
Var sen hos massören som tog sig an vader, skuldror och lite nacke idag.. :crazy: Det är så oskönt att jag ibland undrar varför jag gör det..
Och så ett besök hos kiropraktorn 20min efter massagen (samma ställe).. han checkade så att ryggen funkar så bra den bara kan nu efter krocken (läker fint, men jag är fortfarande öm emellanåt), kollade nacken och min ena armbåge som jag haft lite smärtor i sista tiden.. inte så konstigt sa han när han kände och klämde, och så är armbågen också under behandling..
Hade jag varit häst hade jag nog fan varit utdömd för läääängesen.. :rofl:

Sen har jag promenerat en massa hela eftermiddagen med mamma!
 
Tack. :D
Det blev milt igen så hästarna fick stanna ute några nätter till, men bara att byta om och gå rätt ut när man ska rida är jätteskönt. Och att se dem från sovrummet. :love: Jag har velat ha det här huset sen högstadiet typ (när det var till salu första gången) så det är verkligen a dream comes true.
Gud va härligt! :love:
 
Hann med både promenad med hunden, middag hos svärföräldrarna, städa halva huset, natta barn, longera unghästen, kvällsfodra och styrketräna igår efter jobbet! Var klar med träningen strax innan 21.30 så det blev kvällsmat framför tvn med maken innan vi gick och la oss :)

Jag körde axellyft, skivstång mot hakan (vet inte vad den heter..), militärpress och hantelrodd. Det fick räcka för jag har precis varit sjuk och vi har tänkt åka till gymmet idag efter middagen :) Ska marklyfta idag tänkte jag :up: På lunchen blir det promenad med hunden.
 
P.g.a kattkris (han mår bra men hade rört till det lite för sig själv under natten) kom jag inte iväg till gymmet när jag ville i morse, så det blev ett väldigt kort men intensivt benpass. Crosstrainer som uppvärmning följt av gående utfall med hantlar, kb-split squats ståendes på viktplattor och slutligen donkey kicks med kabelmaskinen. Det var svettigt och benen blev trötta, så jag känner mig ändå nöjd!

Nu är jag bortrest fram till söndag kväll, så det blir inte träning igen förrän tidigast måndag. Jag har använt upp alla mina PT-pass och har bestämt mig för att träna själv året ut för att sedan ta nya tag med honom i januari. Jag älskar verkligen att träna med PT:n eftersom jag lär mig så mycket, men jag känner att det kommer att bli mer stressande än kul att försöka planera in pass med honom de kommande veckorna då vi båda är rätt upptagna. Ska försöka köra på bra i egen regi istället, och jag har fått jättebra hjälp från PT:n i form av olika pass, videos och långa förklaringar om hur jag kan få rätt muskler att jobba på rätt sätt :D
 
Igår blev det en timme ridning på morgonen innan jobbet. Nu går det väl inte riktigt att säga nått innan hästarna är inne om nätterna och mockning och höpackandet drar igång igen på allvar, men fy tusan vad skönt det är att bara gå ut, hämta hästen, och när man är färdig, gå in igen! Nu har jag ju bara några kilometer hem till föräldrarna, så det har inte varit några resor att tala om sen hästarna flyttade hit, men bara att slippa sätta sig i bilen för att åka...! Träffade även en person från gamla stallet på jobbet igår, och påmindes återigen när hen berättade om hur det var där om hur glad jag är att jag slapp därifrån.

Mindre kul att vi hade personalmöte på jobbet igår. Vi måste ju antingen ha det före öppning eller efter stängning, och det drar alltid ut på tiden. Nu hade en hög chef varit där igår och var minst sagt missnöjd med att chefen inte tar tag i samarbetsproblemen i gruppen, så det blev mycket tjafs och kom som vanligt inte fram till någonting. Tur att jag ordnat kattvakt under kvällen, började nästan känna panik när klockan drog över mer och mer från den tiden som var satt från början. Dessutom är det där med bråk absolut inte min grej, jag håller absolut med mina kollegor, men chefen håller med den person som är orsak till problemen, så inget vi säger hjälper.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 866
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 031
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 217
Senast: Skjøldur
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
23 064
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp