Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Vecka 2, pass 1 i mitt "250 kg i totalen innan nyår"-program avklarades idag. Såg likadant ut som förra veckans första pass, men det kändes mycket tyngre. Dåligt med tryck i kroppen vilken troligtvis kan förklaras med att jag legat på ett litet energiunderskott i veckan (som kompensation för det massiva energiöverskottet som blev när min syster med familj var här och hälsade på :D ).

Att det kändes tungt i knäböjen kan nog vidare förklaras med att jag försöker testa mig fram till hur jag egentligen vill böja. High bar eller low bar, med skor eller utan skor. Idag testade jag low bar och skor, vilket kändes bättre än när jag kör high bar med skor (som jag inte alls gillar). Måste bestämma mig innan det börjar bli tyngre, kan inte hålla på att lattja många passa till...
 
Summerar veckan som gått.
Måndag - 40 minuter promenad med stora ponnyn i raskt tempo, typ 20 minuter "myspromenad" med shettisen.
Tisdag - vila, jobb hela dagen. Medryttarna skulle tagit ut Lilleman, men barnet blev sjukt.
Onsdag - en timme ridning.
Torsdag - en timme ridning.
Fredag - en timme ridning.
Lördag - halvt om halvt oplanerad vilodag. Jobbade, och jobblördagarna hackar sönder dagen fullständigt nu den mörkare tiden av året.
Söndag - råkade visst också bli vila.

Nu åker i alla fall hästarna helt hundra procent säkert in ikväll, och det kommer underlätta eftersom jag "måste" släpa mig ut på mornarna. Är absolut helt osugen på att jobba imorgon, fick höra på jobbet igår att det tydligen hade blivit ett himla rabalder efter mötet i torsdags och det hade kallats in för samtal om problemen i gruppen i fredags när jag var ledig. Jag och en till har inte varit inne, så vi lär bli intvingade dit imorgon. Jag hatar verkligen konflikter, och jag tycker det är förbannat obehagligt eftersom jag inte har fast anställning (och jag får bara anställning för en schemaperiod i taget, och den jag har nu går ut på julafton = söndagen). Chefen hade tydligen inte suttit med på mötet heller, utan tyckt att de skulle prata själva... Chefen håller alltså med den personen som vi andra inte funkar med, och det gör att man i alla fall som jag som då inte har en trygg anställning att luta mig emot (och heller ingen vidare arbetslivserfarenhet) känner sig fruktansvärt utsatt. Jag och han som inte var inne i fredags sa i och för sig ingenting under mötet, men det var en av de andra som hade sagt att hela gruppen tyckte som de (och det är sant, men jag har liksom inte råd att förlora jobbet på grund av att cheferna beter sig som dagisbarn).
 
Vecka 2, pass 1 i mitt "250 kg i totalen innan nyår"-program avklarades idag. Såg likadant ut som förra veckans första pass, men det kändes mycket tyngre. Dåligt med tryck i kroppen vilken troligtvis kan förklaras med att jag legat på ett litet energiunderskott i veckan (som kompensation för det massiva energiöverskottet som blev när min syster med familj var här och hälsade på :D ).

Att det kändes tungt i knäböjen kan nog vidare förklaras med att jag försöker testa mig fram till hur jag egentligen vill böja. High bar eller low bar, med skor eller utan skor. Idag testade jag low bar och skor, vilket kändes bättre än när jag kör high bar med skor (som jag inte alls gillar). Måste bestämma mig innan det börjar bli tyngre, kan inte hålla på att lattja många passa till...

Hoppas du snart hittar vad som funkar bäst för dig :) Jag blev mycket bekvämare med att knäböja när jag flyttade ner stången lite, men det är ju olika vad som passar.
 
Ännu ett pass med min iskalla skivstång :D Men än så länge går det riktigt bra, temperatur runt nollan. Det blev ett mastigt pass med bland annat överstöt/frivändning/stöt i lite olika kombinationer, en knäböjspyramid och högreps militärpress. Kul :)
 
Hej. Jag har inte glömt er, jag har bara haft så väldigt fullt upp med livet sedan jag flyttade hem för.... oj, snart tre månader sen. Det har varit fullt ös med lägenhetsfix träning, resor, konserter, vänner, lite kärlek, lite sjuka, mycket jobb... nu har jag typ börjat landa lite, men kommer fortsätta hålla högt tempo, jag gillar det.

Jag vet inte hur mycket jag kommer hänga med i tråden, men det är himla fint att gå in och läsa och bli inspirerad, motiverad och imponerad. Ni är så himla bra och coola allesammans! Starka, peppande, duktiga och imponerade! Bäst!

Imorgon drar jag till Bryssel och sen blir det tjänsteresa och sånt hela veckan. Ska bli kul om än tröttande och lite mindre träning. Men har kört ganska hårt den senaste veckan, så kroppen tycker nog det är bra att få ta det lite lugnare.
 
Igår blev det ännu ett löppass från 10k trainer, den här gången 2x30 min löpning med 1 min promenad mellan och 5 min uppvärmning och nedvarvning. Såå härligt och för en gångs skull va det en del folk ute i spåret så man inte känner sig helt ensam :)
Blev lite grävning i trädgården och en kort promenad med barn i bärselen också, så jag känner mig rätt mör idag! :D
 
Behöver man träna lårmuskler kan jag rekommendera tvådagars agility-träning med hund på speed. Utföres helst med foppa-tofflor på gummimatta :up:.
Satan i gatan vad det känns i benen i dag :eek:.
 
Jag är så sjukt utvilad efter helgen att jag blir alldeles varm i kroppen bara jag tänker på det! Detta i kombination med ett nytt träningsupplägg från PT:n gör att träningsmotivationen är på topp :up:

Planen för veckan som kommer är:

Måndag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Tisdag: 6 km transportpromenad, styrketräning med fokus lower body push, upper body pull.
Onsdag: 6 km transportpromenad, HIIT-pass på gymmet.
Torsdag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Fredag: 6 km transportpromenad, styrketräning med fokus lower body pull, upper body push.
Lördag: Vila.
Söndag: Antingen ridning eller något lättare gympass.
 
Aktiv helg med promenader och annat mockel hemma plus lite farsdagsfirande :)
Ingen träning igår mer än att skotta grus och ralla med skottkärra.

Fick till tre styrkepass förre veckan och promenad varje dag trots flera timmar i bilen på tisdag och onsdag och jobb på mässan :) Nöjd med veckan!

Idag började jag dagen med att bära vatten till hästarna och gå en liten promenad med vovven :) Ikväll ska jag på möte så det blir nog inget mer idag än att kvällsfodra senare.

Ska försöka få till tre styrkepass även denna veckan. Trivs bäst med att träna minst tre dagar i veckan.
 
Avbokade nästan morgonens pass när jag såg vad det var haha, men nej jag åkte dit ändå och tänkte att det kanske är de past man ser kinst fram emot som man behöver mest ;)

A. Militärpress, jobbade oss upp till några tunga singlar på slutet. PR med ett kg på 31 kg haha. Axlar är verkligen en svag punkt för mig, borde verkligen köra mer strikta pressar! Tog 30 kg i maj så har en del utvecklingspotential där känns det som.

B.
1000 m rodd
100 kb-svingar 16 kg (egentligen skulle detta varit wallballs men kan ej göra så bytte ut mot kb-svingar istället)
1000 m rodd - fick köra 2000 m assaultbike istället då det inte finns roddmaskiner till alla. SJUKT jobbigt :p
 
Att det kändes tungt i knäböjen kan nog vidare förklaras med att jag försöker testa mig fram till hur jag egentligen vill böja. High bar eller low bar, med skor eller utan skor. Idag testade jag low bar och skor, vilket kändes bättre än när jag kör high bar med skor (som jag inte alls gillar). Måste bestämma mig innan det börjar bli tyngre, kan inte hålla på att lattja många passa till...

Har du någon anledning att köra high bar? Annars tycker jag det låter som ett enkelt val att fokusera på low bar. De flesta lyfter ju ändå mer så. Sliter själv med att hitta trycket high bar, och det är onekligen knepigt om man är ute efter fulldjup.
 
Beslutet att ta in hästarna igår var helt rätt, vaknade upp till en riktigt frostig och kall morgon idag. Ponny och jag hade en trevlig ridtur i finvädret på en timme, sen har jag släpat vatten, skött alla stallsysslor man nästan glömt bort under sommaren och jagat katterna innan jobbet.

Slapp samtalet med kollegan. Hen verkar inte intresserad av att prata om det med mig och den andra kollegan som inte var inne i fredags, och nästa gång jag jobbar är hen ledig. Kan nog släppa det tillfälligt i alla fall.
 
Det blev ett tredje pass i lördags och idag började vi om på vårt träningsschema.
Sprang ner och upp i trappen i 20 min. :up:Maken fick en snilleblixt förra gången som jag var tvungen att testa och det var verkligen en bra pepp; placera en hink med klossar längst ner i trappen så du kan hämta en varje gång du joggat ner och sen lägga dem i en hög efter att du joggat upp igen.
Hinken töms och högen växer. :D Blev 67 klossar idag. :up:
 
En timme gym efter jobb imorse, ett bra pass armar/axlar blev det! ^^
Sen hem och sov ett par timmar och så pålle när jag vaknade, ett bra pass på ridbanan i skymning med en massa "spöke" i buskarna.. :p
Och så avslutade jag med 90min futsal innan ikväll! :D kommer sova gott i natt! Och så har jag frivecka framför mig! :up:

Woop woop!
 
Det blev ett styrkepass på lunchen på jobbet idag. Vi körde bland annat en plankövning där man står i plankan och ska sen gå ner på armbågarna med ena armen och andra armen, sen upp igen på ena handen och andra handen osv i 50 sekunder. Tyckte den övningen va asjobbig förut, men har verkligen blivit starkare för den känns inte alls lika tuff numera :cool:
Sen skulle jag på lite diverse möten runt om på stan och tänkte att det blir enklast att ta elcykeln. Bara det att jag inte fick igång eldriften på den så jag fick cykla som en galning för att hinna i tid! Så har cyklat några mil i galet tempo förutom den officiella träningen så att säga. Bra träningsdag! :up:
 
Ingen morgonpromenad idag. Jobbar hemma och har tänkt rida på lunchen så då får vovven sin motion då :) Ikväll blir det gymmet. Frågade barnen i morse om dom ville med och träna efter middagen och det ville dom så då kör vi på det! Jag tänkte bänkpressa och knäböja. Ska även påbörja min träning mot att kunna göra chins :D
 
Helgen var katastrof även fast vi gick 15km till min mamma i fredags. Kvällen innehöll dock ohälsosamt mycket öl, chips och popcorn. Dessutom hade jag köpt rulltårta till ett möte som jag gluffade i mig på kvällen där.

Lördagen var det kebabtallrik, chips och rulltårta igen.

Söndag. Fars dag hos svärföräldrarna. Kaffebröd :angel:

Ska försöka komma tillbaka till det hälsosamma stadiet. Gick 6km igår så det var en hyffsat bra börja om start :D
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 414
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 463
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 163
Senast: Skjøldur
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 761
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp