Träning & Tävling 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Träning & Tävling 2011

Då blir det Barrel Race då?! :bump::banana:

Jag tänker iaf testa! Det känns ju som en gren för mig och min vita :love: Jag skojjar om att han har galopp, snabb galopp och en ännu snabbare galopp och sen galoppturbo på det! :rofl: Och svänga kan han ju :crazy: :bow:

Idag red jag ner med lilla brun till ridbanan för tredje gången någonsin, vi har voltarbetat lite på ängar men nu var det liksom rätt läge. Det slutade med att han gick ett varv på fyrkanten i skritt och trav, gjorde nästan runda volter och ett par galoppfattningar. Han var verkligen duktig! Det är väl dags att plugga regelböcker och leta upp godkänd tävlingsutrustning nu.

JAG ÄR SÅ PEPP! Här kommer en konstig bild precis innan vi rider iväg iaf!

216903_2309988511955_1316618163_32719616_3269590_n.jpg
 
Sv: Träning & Tävling 2011

DSC00202.jpg


Kajsa Kavat, fjordsto 1992

Träningsmål:
bli mer stabila i galoppen och få ett lugnare tempo
lyfta på benen ordentligt över bommar
få lite ordning på rakriktningen så det inte blir så svajigt
få ordning på mina ben som oftast beter sig som spagetti

Tävlingsmål:
komma ut på så många tävlingar vi bara har möjlighet till
våga starta i någon B-klass

övriga mål:
försöka att inte bli så feta under sommaren, både häst och matte :angel:
inse att hon börjar bli lite till åren och inte tro att hon fortfarande är 5 år
ha kul på alla sätt det bara går

Så uppdatering på tjockis också.
Tycker vår galopp blivit mycket bättre och hon orkar bära sig bättre.
Det där med bommarna är väl lite sisådär med, på träning hemma klonkar det rätt rejält, medans på tävling skärper hon (och jag) till sig mer och lyfter bättre.
Även rakriktningen och mina spagettiben har vi kommit lite mer framåt med.

Våra tävlingsmål har vi iaf klarat!
Startat i 5 B-klasser och blivit placerade i ALLA :banana: :love:
1:a 2:a 2:a 3:a 3:a

Men tyvärr måste jag säga att dom övriga målen var lite svårare. Jag har nog lagt på mig ett X antal kilon för mycket, men skit samma! Vi jobbar bort det till hösten :angel:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

kl

Nu har vi äntligen varit iväg på vår första kosseclinic och det gick hur bra som helst!

Gina är, eller kan nästan säga VAR, livrädd för kor. Inte så konstigt när den enda upplevelsen hon har haft av dom var när de kommer galopperande emot oss när vi rider förbi hagen.

Under passet går hon från att stegra sig i ren frustration över att hon inte kommer ut från paddocken till att vilja gå fram till kossorna och är riktigt nyfiken.

Vi utför inga stordåd denne helgen men det är ett riktigt stort steg i rätt riktning för oss!
 
Sv: Träning & Tävling 2011

*kl*

I dagsläget pusslas och trixas det för fullt för att vi ska få ihop ett WA-lag till söndagens distriktsfinal...

Fem ryttare, en sjuk, en med skadad häst och en häst som bara får gå max två klasser, SUCK!!!!!

Blir det inte WA så rider jag DM i trail, OM jag över huvudtaget åker:crazy:

Vi känns inte riktigt i form just nu:p
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Nä va trist med sjuka ryttare och hästar...

Men kom igeeeen nu Texaz, klart du ska åka!!!
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Men vad trist, klart ni måste komma!!
Varför får en häst bara gå två klasser? :confused:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Han är gammal och sliten, håller inte för mer:(

Riktigt synd eftersom det är vår poängplockare.
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Nu är det klart... Blir ingen allsvenska för oss i morgon:(

Nåja, vi tog oss iallafall till final!:laugh:

Ska jag bara bestämma hur jag ska göra med DM...
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Blir ingen tävling för oss i morgon..:(

Det mesta har strulat och droppen blev när det strulade med bil:mad:

Hoppas dock att det går bra för er andra!!!:laugh:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

*kl*

Sådär ja, då var Cubens tävlingsdebut avklarad. Dagen kunde börjat bättre, han blev skrämd på parkeringen av läskig ensilageplast som kom fladdrandes och slet sig, vilket följdes av allmän stirrighet. Han lugnade dock ner sig inne på banan och jag är i stort sett nöjd med dagen. Vårat mål vara att först och främst få lite miljlöträning och tävlingsrutin, och att rida godkänt och inte diska oss i någon klass. Placerade oss 3:a av 5 i Western Horsemanship D, 2:a av 3 i Western Pleasure D och 2:a av 5 i Western Riding D. Galopparbetet är vår stora stötesten och det vi ska jobba med i höst. Men med tanke på att jag inte är helt återställd efter mitt benbrott samt att han bara är tränad någon månad sedan vårt långa uppehåll, så är jag riktigt nöjd med dagen :)

DSC_0076.jpg
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Snyggt! Grattis!

Sitter själv och funderar på om det är värt pengarna att efteranmäla mig till KbWR's Autumn Challenge. Missade sista datumet och har väl inte överdrivet mycket pengar att leva på denna månaden... Men jag är så sugen på Ranch Trailen!
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Funderade också på det, men efterssom det är dubbel avgift vid efteranmälan hoppar vi över det... Synd att de la sista anmälninsgdatum så långt i förväg, jag vågade inte anmäla mig eftersom jag ville se hur han reagerade på denna tävlingen innan vi lägger ner pengar på mer långväga tävlingar... Får se när WSG lägger ut datum för sin tävling som de flyttat, hoppas kunna vara med på den istället :)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Träningsmål:
- Fortsätta inridningen, grundutbildningen
- Börja jobba med Trail (clinic på hemmaplan håller på att hända )
- Åka till ridhus

Tävlingsmål:
- Hitta en trail/pleasure sent i höst att debutera på (kanske )

Jag har nu fixat följande, åkt till ridhus (körde dit själv, mamma fick köra hem), fått fram tre gångarter och en någorlunda grundutbildning. Jag skippade Trail och satsade på Horsemanship som jag startade igår. Blev sist men fick en rosett för andraplats!

Jag är väldigt stolt att vi kom hit och att det gick så bra som det gick. Det var bara två saker som gick sämre men det går att skylla på Ubbes ynka 3 år och min lilla unghästutbildningsvana.

293421_2402149215915_1316618163_32841204_5190046_n.jpg
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Light of Crimson, 6 årigt quartersto.

Träningsmål:
Mina mål just nu är att träna upp kondition och styrka efter skada 2010.
Vi har fått nya förutsättningar och hästen måste jobbas in med sin nya kropp och nya rörelsemönster.

Tävlingsmål:
Vi har väl egentligen bara ett mål iår, att starta Herd Work. :D
Sen blir det säkert lite annat också. Ev Westernallsvenskan på B-nivå.

Övriga mål:
Att fortsätta se till att fröken inte blir för rund och go.:o
Hon har lätt för att lägga på sig men lite gräs får det nog bli till sommaren!

Jaha, en liten resumé så här långt då!

Träningsmål: kondition och styrka har blivit mycket bättre.

Tävlingsmål: Herd work... ja nu har det inte blivit av ännu men vi kommer att anmäla oss till working cowhorse limited på Sm istället! :D
Vi kan ju inte bara träna kossor utan göra nån tävling oxå. Sen gick vårt lag till riskfinalen i div 1 så vi kommer oavsett att åka till Skara 21-23 oktober. KOmmer nog att rida några andra klasser också men jag har inte riktigt bestämt mig för vilka ännu.

Övriga mål: Gräs... Rund och go blev hon ganska fort bara gräset kom så hela sommaren har hon fått gå med betesreducerare. Vilket har gett henne en fin och väl slimmad kropp. Har aldrig sett henne så här fin förut. :love:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Vi har haft vår bästa rundan nånsin på tävling idag!! :bump::bump: Banan var skitliten - när man rundat första tunnan och såg nästa, fick man en chock för att det var så snart! Max 4 små galoppsteg mellan 1a och 2a tunnan!

Men efter att alla kört första heatet, hade vi bästa tiden, men 0.2s till godo!! :bump: Vid andra heatet kom vi fel, vilket var helt mitt fel, så vi fick ett litet stopp vid första tunnan, vilket gjorde oss 2s långsammare än tidigare heat.

Men jag är såååå sjukt nöjd med henne idag!! Första tävlingen jag åkt hem ifrån och verkligen varit nöjd och hon inte hoppat och stannat vid varje tunna! :love:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Hej här kommer ett tävlingstips för de som vill nå sitt mål eller pröva lite olika klasser samma dag.

Den 24 September har Taure Wester Riders Stockholm TWRS

E - för de som vill träna eller testa på
D - med lite krav
C - med ännu mer krav.
Gå in på www.twrs.se där finns propp och hur du anmäler dig ///
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Ett träningstips

Birgitta Freter kommer till Södra Stockholm och har Clinic den 1 Oktober.
Gå in på www.twrs.se där finns information om pris och vem du ska anmäla dig till.
Klicka på affischen och scrolla lite då ser man bättre
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Tre tävlingar är utsedda i höst, så nån borde vi kunna komma iväg på! :devil:

Trodde jag ja! Fan! Hade ju tänkt åka på WRU's, Taure's och Strängnäsbyggdens Etävlingar nu i höst.
Bäs blev halt hb för ca 3 veckor sedan, trodde hon hade slint i det blöta gräset då hon inte blitt riden på två veckor för att hon hade jobbat på så bra, en vecka senare så är hon fortfarande halt och har börjat bli lite tjock över hasen. Bokar tid på klinik, är ju min pärla och de kan ju inte se mer än vad jag kan om de kommer ut.
Så in till klinik förra veckan, när vi sederat för rötgen så hittas ett yttepytte ytligt sår över hasspettsen. Hittar inget på rönget -skönt!- fick ett par extra plåtar för att utesluta spatt och ocd på hb iaf.
Vidare till UL, där hittas en lite blodutgutelse i hälsenans anfästnig i hasen. Så med tanke på placeringen och det lilla såret så misstänks en spark.
Men i me kortison i hästen och nu går hon i en lugnahage på metacam och vi väntar på återbesök om 3 veckor.
Fan! Vi som var sä jävla bra på vå sista träning och hade verkligen sett fram emot höstens tävlingar! Få komma ut hårt i vår istället (hoppas jag itne tappar sugen bara, varit lite väl mkt motgångar iår).
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Tråkigt! Inte roligt med motgångar. Men det brukar bara krävas en yttepytte toppen tillfälle med hästar. För att man ska ha glömt bort det dåliga på stört. Vi har haft vår beskärda del av skador också.
Senast nu Ink som växte hejdlöst mellan frambenen. men nu är den borta och bara lite skorpor kvar. Så nu är träning WRU inbokad nästa helg och ska dra på WRUs tävling också. Hade tänkt samma tävlingar som dig annars. Men det ligger nog lite för nära nu när vi precis kommit igång igen.

Idag börnade vi loss totalt på stubbåken! Som bara en liten quarter kan. Matte skrek av lycka och skrattade.
Och Chilisen vart superglad och drog på turbon.
Tårarna sprutade.
Jävlar vad roligt det var och vad fort det gick :laugh: Måste till lite sånt för att trälandet på banan inte ska bli så jättetråkigt ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
332
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
804
Senast: Krumben
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 293
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 009
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp